کد خبر: 129957 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 13 خرداد 1399 - 07:38
فرماندار دیر: یک نوبتی کلاس های درس در دیر مشکل ساز است

اتحادخبر:  فرماندار دیر بوشهر گفت: در حال حاضر با توجه به حجم ترافیک دانش آموزان ابتدایی یک نوبتی کلاس های درس بویژه در مرکز این شهرستان مشکل ساز است.

اتحادخبر:  فرماندار دیر بوشهر گفت: در حال حاضر با توجه به حجم ترافیک دانش آموزان ابتدایی یک نوبتی کلاس های درس بویژه در مرکز این شهرستان مشکل ساز است.

فرماندار دیر: یک نوبتی کلاس های درس در دیر مشکل ساز است

به گزارش ایرنا؛ کریم علی حسنی روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان دیر افزود: با توجه به اعلام آمار ثبت نام دانش آموزان در دوره ابتدایی و کمبود فضای آموزشی در این دوره برای برگزاری کلاس های درس در یک نوبت مشکل ایجاد می کند.

 

وی گفت: تا زمانی که مدارس جدید درکار نباشد، به ناچار آموزش و پرورش باید راهکاری برای دونوبتی کردن مدارس بصورت چرخشی سه روزه یا هفتگی در دستور کار خود قراردهد.

 

فرماندار دیر در رابطه با مدارس شاهد بیان داشت: مدرسه ابتدایی شاهد شهید بهشتی در شهر دیر با توجه به حجم ثبت نامی دانش آموزان باید بصورت شاهد و عادی باشد یا یک شیفت شاهد و یک شیفت دیگر عادی باشد تا بتوانیم به نحو مطلوب از فضای آموزشی استفاده کرد و دانش آموزان در محدوده این مدرسه نیز بتوانند ثبت نام کنند.

وی در رابطه با کلاس های کنکور در سال آینده گفت: آموزش و پرورش زمینه استفاده دانش آموزان از کلاس های کنکور فراهم کند و باید از شرکت های مستقر در منطقه بخواهیم تا در این زمینه آموزش و پرورش را همراهی کنند و دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت بتوانند از کلاس ها و کتاب های کنکور بصورت رایگان استفاده کنند.

علی حسنی در رابطه با پروژه استخر شنا شهر دیر افزود: امسال یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از تبصره ۱۹ برای این پروژه اعتبار در نظر گرفته شده است که بتوانیم با ورود سرمایه گذار شاهد بهره مندی مردم بویژه جوانان از این پروژه فراهم شود.

وی گفت: اوقات فراغت نوجوانان و جوانان جدی گرفته شود و با برنامه ریزی مدون و بامحتوا از موازی کاری جلوگیری شود و با تقسیم کارها تقسیم و در شرایط فعلی بیشتر از فضای مجازی استفاده شود.

فرماندار دیر در رابطه با شهریه پیش دبستانی ها گفت: آموزش و پرورش بررسی کند تا بعد از اسفندماه در رابطه با خدمات انجام نشده به اولیا تخفیف در شهریه پرداختی اولیا داده شود.

رییس آموزش و پرورش دیر گفت: با توجه به افزایش جمعیت دانش آموزی برخی از مدرسه‌های ابتدایی شهر دیر در نوبت صبح با مشکل روبر هستند.

احمد عبدالله زاده افزود: اولیا باید همکاری کنند تا بتوانیم در مدرسه ابتدایی شهید آیت الله سعیدی، شاهد شهید بهشتی، فروغ اندیشه و سوره که مشکل داریم نوبت بعد از ظهر دایر شود.

وی گفت: اگر نتوانیم مدرسه ها یاد شده دو نوبتی برگزار کنیم ، مدرسه ها با تراکم دانش آموزی و نبود کلاس درس روبرو می شوند و این خود موجب نارضایتی اولیا خواهد بود.

مسئول امور مدارس شاهد آموزش و پرورش دیر گفت: با توجه به اینکه جمعیت فرزندان شاهد روبه کاهش است دستورالعمل جذب نوه و نتیجه شهیدان و ایثارگران و جانبازان در دستور کار قراردارد.

حسن اندرز افزود: با توجه به حجم ترافیک دانش آموزان در مدرسه شاهد شهید بهشتی، مدارس شاهد در یک نوبت اداره می شوند و دستور دونوبتی کردن این گونه مدارس وجود ندارد.

وی گفت: تاکید شده که مدارس شاهد همچنان با قوت خود شاهد بمانند و با توجه به اینکه در پایه اول این مدرسه ثبت نام کامل شده و جایی برای دانش آموزان عادی محدوده این مدرسه نیست.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/129957