کد خبر: 129954 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 13 خرداد 1399 - 07:27
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر:
مزارع و باغات استان بوشهر از آفت ملخ صحرایی پاکسازی شد

اتحادخبر:  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: در زمان حاضر آفت ملخ صحرایی در تمام کانون‌های آلوده این استان شامل مزارع،باغ ها و عرصه های طبیعی پاکسازی شد. خسرو عمرانی افزود: با وجود حاکم بودن شرایط سخت شیوع ویروس کرونا با تلاش مردم، دهیاری‌ها، کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و ...

اتحادخبر:  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: در زمان حاضر آفت ملخ صحرایی در تمام کانون‌های آلوده این استان شامل مزارع ، باغ ها و عرصه های طبیعی پاکسازی شد.

مزارع و باغات استان بوشهر از آفت ملخ صحرایی پاکسازی شد

به گزارش ایرنا؛ خسرو عمرانی افزود: با وجود حاکم بودن شرایط سخت شیوع ویروس کرونا با تلاش مردم، دهیاری‌ها، کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و حمایت مسئولان پدیده آفت ملخ صحرایی در استان کنترل شده و تنها در انتهای منطقه دشت پلنگ منتهی به شهرستان فراشبند مبارزه درحال انجام است که آفت به مرز استان بوشهر وارد نشود.

 

وی اضافه کرد: امسال مبارزه با آفت ملخ صحرایی به صورتی دقیق و منظم انجام شد که هیچ خسارتی نه تنها به زمین‌های کشاورزی بلکه حتی به عرصه‌های طبیعی استان نیز وارد نشد .

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تاکنون ۲۴ هزار لیتر سم برای سمپاشی عرصه‌های طبیعی، مزارع و باغ‌ها در این استان مصرف شده‌است و محدودیتی برای تامین سم مورد نیاز وجود ندارد .

وی  با اشاره به اینکه   ۲۸ کانون آلوده به آفت ملخ صحرایی در این استان وجود داشت گفت: کار سمپاشی عرصه‌ها به وسیله ۶۰ گروه مبارزه و ردیاب، یک فروند هواپیمای سمپاش، ۹ دستگاه سمپاش یو ال وی و ۱۰۰ دستگاه سمپاش زمینی انجام شده است.

وی ادامه داد: امسال ۴۱هزار و ۹۰۵ هکتار از عرصه‌های استان بوشهر برعلیه آفت ملخ صحرایی سمپاشی شده‌اند.

عمرانی اضافه کرد: با توجه به پیش بینی‌ها ورود دسته‌های جدید ملخ صحرایی از شبه جزیره عربستان و شاخ آفریقا تا پایان خرداد ماه جاری انجام می‌شود و در صورت تحقق این پیش بینی احتمال هجوم این آفت به همه شهرستان‌های استان بوشهر وجود دارد در این ارتباط آمادگی برای ردیابی و مبارزه با دسته‌های جدید با تدارک سم کافی، تجهیزات، امکانات مبارزه، نیروی انسانی و ادامه همکاری سایر نهادها ضروری است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/129954