کد خبر: 129926 ، سرويس: طنز تلخند
تاريخ انتشار: 12 خرداد 1399 - 09:49
طنز اختصاصی اتحاد خبر/جاروف
تفکه درمانی

اتحادخبر- م پارسا :اگر همین طور پیش برود تا پایان امسال، علت ابتلا به بیماری کرونا، استنشاق دود حاصل از سوختن مراتع دشتستان و تنگستان اعلام خواهد شد! اصلاً بدبین نیستما؛ ولی تا به امروز هر چه دلیل و علت بوده را مدیران دانشگاه علوم پزشکی مطرح کرده اند و در این چند روز دستشان از دلیل ابتلاء خالی است. به لطف خطای انسانی، رعد و برق و...

 م پارسا :

اگر همین طور پیش برود تا پایان امسال، علت ابتلا به بیماری کرونا، استنشاق دود حاصل از سوختن مراتع دشتستان و تنگستان اعلام خواهد شد! اصلاً بدبین نیستما؛ ولی تا به امروز هر چه دلیل و علت بوده را مدیران دانشگاه علوم پزشکی مطرح کرده اند و در این چند روز دستشان از دلیل ابتلاء خالی است. به لطف خطای انسانی، رعد و برق و صد البته خاموش نشدن آتش در کوهستان، تا نیمه مرداد امسال، اکثر قریب به اتفاق دلایل ابتلاء همان دود حاصل از سوختن مراتع خواهد بود . 

لازم به ذکر است نوع مقابله با آتش سوزی آن چیزی نیست که در استان های همسایه می بینیم!  آنگونه که احساس می شود، همتی برای خاموش شدن آتش وجود ندارد.

 

شنیده شده با درایت آقای... (اسمش را نیار) و نماینده ی محترم ... (دوباره اسم اینم نیار) چندین هلیکوپتر به سمت منطقه بحران زده اعزام شده اند که هر کدام بنا به دلیلی از سرویس خارج هستند یا خارج خواهند شد. راست یا دروغش را نمی‌دانم بالگردی به سمت منطقه اعزام شده بود که طناب برای هلی برد نداشت! چندین انسان کارکشته را برای کارشناسی و اطفای حریق برده بود اما به دلیل نبود طناب از ماموریت بازماندند ( البته میشد این چند نفر کارکشته را از داخل هلی کوپتر هل داد تا به پایین بیفتند. نهایتأ دست و پاشون  می شکست) راست یا دروغش را نمی‌دانم، بالگردی بود که تمام حجم مخزن آبش بیست لیتر بود ! آن حجم آب هم برای تامین آب شرب فعالان اجتماعی ای بود که به صورت خودجوش و استوری بگیر ( برای نشان دادن عمق فاجعه) نزدیک به پانصد متر را بالا آمده بودند و از ترس هلاکت، همان بیست لیتر آب را سر کشیده اند. آن یکی هلی‌کوپتر مأموریتش فقط بین فرودگاه بوشهر تا منطقه هدف بود. سوخت گیری اش را در فرودگاه بوشهر انجام می‌داد و تا به کوهستان می‌رسید آمپر بنزین به نیمه می رسید و دوباره بدون هیچ اقدامی می بایست به فرودگاه بوشهر برمی‌گشت ظاهرأ کارت سوخت هم نداشته !

 

سه روز متوالی در همین مسیر و در همین کریدور این هلیکوپتر بخت برگشته در حال پرواز بود بدون آنکه اقدامی در  راستای اطفاء حریق انجام دهد. نا گفته نماند یکدست الاغ دوگانه سوز با حجم موتور پایین در کوهستان وجود داشت که مناطق صعب العبور را در می نوردید تا تجهیزات اطفاء حریق را، تا آنجایی که جان در بدان داشت  انتقال و جابه جا کند. به ضرس قاطع خدمت این الاغ برای اطفا حریق از هلیکوپترهای امداد و نجات بیشتر بود. اصلاً کاری که این الاغ انجام می داد از بسیاری از تصمیمات ستاد بحران مهم تر و حیاتی تر بود. با این توصیف ذکر شده ، تنها دعایی که عزیزان ستاد مقابله با کرونا و در رأس آن دانشگاه علوم پزشکی پزشکی انجام می دهند  این است که از خدا می خواستند  فقط باران نبارد یا وزش باد متوقف نشود تا خدای نکرده آتش خاموش نشود. چون خاموش شدن آتش همان و نبودن دلیل برای مبتلایان کرونا همان! اگر این اتفاق می افتاد و دلیل ابتلا تمام می شد نوک پیکان انتقاد به سمت مدیران بهداشت و بهداشت و درمان نشانه می رفت که تقصیر شما در این برهه از زمان چیست.

 

البته شنیدم در کشور هندوستان و در ایالت پنجاب، دکتر پنجابی نامیست که سعی و تلاش ویژه‌ای برای مقابله با کرونا انجام داده و آن را به اثبات رسانده است.  از آنجایی که در کشور هندوستان دیگر هیچ دلیل و مداوایی  برای بیماران کرونا با وجود نداشت، دکتر پنجابی در ارتباط با مرتاض های هندی و گرفتن تفکه های قرضی از ایشان توانسته بود، طبق طب سنتی هندوستان برای هر بیمار کرونایی سیزده سی سی تفکه را به صورت بیمار بمالد تا درمان و پیشگیری کرونا به صورت همزمان میسر گردد . فقط خدا می‌داند که مدیران بهداشت و درمان خودمان اگر این حرکت دکتر پنجابی را یاد بگیرند و آموزش ببینند دوباره به طب سنتی و قدیمی خودمان برخواهند گشت و درمان کرونا را به صورت تجویز تفکه انجام خواهند داد. احساس می‌کنم اگر این مهم پیش بیاید در فراخوانی توسط دانشگاه علوم پزشکی که به صورت دکلمه پخش خواهد شد اعلام خواهند کرد بدینوسیله از همه عزیزانی که سابقه ی دعا و تفکه شان ردخور ندارد تقاضا می شود تفکه هایتان را به صورت استریل در بشکه های چهارلیتری و بیست لیتری تحویل دانشگاه علوم پزشکی دهید تا بعد از آزمایش های مختلف و بدون صف به بیماران احتمالی تجویز شود

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/129926