کد خبر: 129900 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 12 خرداد 1399 - 08:37
فرماندار شهرستان کنگان:
گردشگری دریایی در شهرستان کنگان توسعه یابد

اتحادخبر: فرماندار شهرستان کنگان بابیان اینکه ماسه‌ها هویت ساحل هستند گفت: گردشگری دریایی در شهرستان کنگان توسعه یابد.

اتحادخبر: فرماندار شهرستان کنگان بابیان اینکه ماسه‌ها هویت ساحل هستند گفت: گردشگری دریایی در شهرستان کنگان توسعه یابد.

گردشگری دریایی در شهرستان کنگان توسعه یابد

به گزارش مهر، سید علی پاک نژاد بعدازظهر یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی سواحل شهرستان کنگان اظهار داشت: سواحل شهرستان کنگان یک نعمت خدادادی است که باید از وجود این نعمت نهایت استفاده و بهره را ببریم.

 

وی تصریح کرد: استفاده از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و داشتن طرح‌های مختلف برای ساحل در ایجاد اشتغال و رونق گردشگری شهرستان مؤثر است.

فرماندار شهرستان کنگان افزود: برای ایجاد شغل و استفاده از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیاز به اعتبارات دولتی ندارد و همچنین ارائه خدمات به گردشگران می‌تواند در حفظ ساحل مؤثر باشد

 

نماینده عالی دولت در شهرستان کنگان بیان کرد: ساحل کنگان یکی از نقاطی است که در اوقات فراغت بسیار شلوغ می‌شود و نگاه ما بر این است که نیازهای این افراد را تأمین کنیم و از تمامی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان نهایت استفاده را ببریم

 

گردشگری دریایی موجب توسعه پایدار می‌شود

 

رئیس شورای اداری شهرستان کنگان نیز با اشاره به اینکه گردشگری دریایی در روستاها و شهرهای کنگان زمینه توسعه پایدار است بیان کرد: اگر توسعه پایدار در شهرستان کنگان داشته باشیم می‌توانیم در حوزه گردشگری شهرستان به خوبی گام برداریم.

پاک نژاد گفت: از برداشت ماسه‌ها در ساحل جلوگیری و با متخلفان با جدیت برخورد شود و این امر مهم در دستور کار ادارات متولی باشد.

 

طرح ساماندهی سواحل شهرستان کنگان تدوین شود

 

وی ادامه داد: طرح ساماندهی سواحل شهرستان تدوین شود و کمیته‌ای از دستگاه‌های مربوطه تشکیل شود تا در ساماندهی سواحل بتوانیم خوب عمل کنیم.

این مقام مسئول گفت: دوره‌های آموزشی نجات‌غریق در دستور کار اداره ورزش و جوانان شهرستان باشد و دستگاه‌های دیگر نیز با این اداره هماهنگی و همکاری لازم جهت برگزاری این دوره‌ها را داشته باشند.

وی عنوان کرد: اداره بهداشت و درمان شهرستان نسبت به نمونه‌گیری از آب دریا به صورت مرتب اقدام کند چون نیاز است آب دریا دقیق پایش شود و محیط‌زیست در این امر نیز همکاری لازم داشته باشد.

فرماندار کنگان گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در حفظ حریم ۶۰ متری دریا همت بگمارند و به این امر مهم بیشتر از این اهتمام بورزند و حریم دریا باید به خوبی حفظ شود

پاک نژاد افزود: میراث فرهنگی در جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در بحث ساحل تلاش کند تا بتوانیم از ظرفیت‌های ساحل به خوبی استفاده کنیم.

فرماندار شهرستان کنگان گفت: جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در نقاط ساحلی و ایجاد طرح‌های شنا گاهی موجب ایجاد شغل بدون نیاز به اعتبارات دولتی و ارائه خدمات به گردشگران و جلوگیری از آسیب به محیط‌زیست جایگاه ساحل باید در صنعت گردشگری شهرستان مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در سواحل می‌بایست جذاب و تأمین‌کننده نیازهای گردشگران باشد عنوان کرد: استفاده از ظرفیت‌های بالقوه گردشگران مه با برنامه‌ریزی می‌توان به اهداف در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دست یافت و با هدایت درست سواحل دریا یکی از مراکز تجمع جمعیت انسانی است.

 

فرماندار شهرستان کنگان گفت: جایگاه سواحل شهرستان باید در صنعت گردشگری مشخص شود و همچنین سواحل شهرستان با نگاه توسعه گردشگری ساماندهی شوند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/129900