کد خبر: 129851 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 11 خرداد 1399 - 10:08
رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز:
دولت باید به بازار مسکن ورود و آن را کنترل کند

اتحادخبر:  رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز با بیان اینکه به دلیل افزایش بی‌رویه قیمت مسکن و اجاره بها، بسیاری از مردم شیراز حاشیه نشین شده‌اند، خواستار ورود دولت در حوزه مسکن همانند بازار خودرو شد.

اتحادخبر:  رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز با بیان اینکه به دلیل افزایش بی‌رویه قیمت مسکن و اجاره بها، بسیاری از مردم شیراز حاشیه نشین شده‌اند، خواستار ورود دولت در حوزه مسکن همانند بازار خودرو شد.

دولت باید به بازار مسکن ورود و آن را کنترل کندعکس آرشیوی است.

به گزارش ایسنا؛ قاسم تابنده ماه  خاطرنشان کرد: در حال حاضر دولت ساکت نشسته و ملت بیچاره هم مشغول تلاش برای یافتن خانه‎هایی مناسب با وضعیت درآمدی‌شان هستند تا آنرا اجاره کنند.

 

این فعال بازار مسکن بیان کرد: متاسفانه به دلیل کنترل نشدن قیمت‎ها در زمینه مسکن، مالکان کاملا سلیقگی اقدام به قیمت گذاری و هر قمیتی که دوست داشته باشند، برای مستاجر تعیین می کنند.

 

او با بیان اینکه بسیاری از مالکان دلیل این افزایش را افزایش نرخ ارز و دلار می‌دانند، افزود: طی روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی خبری مبنی بر تعیین قیمت املاک از سوی کارشناسان رسمی دادگستری در خردادماه منتشر شده که کاملا کذب و بی اساس است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز با ابراز تاسف از اینکه دولت در بازار مسکن ساکت مانده و مالکان همچنان می‌تازند، گفت: کلانشهر شیراز به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی بیش از سایر استان‎‌ها متقاضی مهاجرت و سکونت دائم و موقت دارد به همین دلیل نرخ اجاره بهای واحدهای مسکونی در آن بیش از سایر کلانشهرهاست.

 

تابنده‌ ماه که سایت دیوار را عاملی بر افزایش بی رویه و غیرمنطقی رهن و اجاره بها در این کلانشهر می‌داند، عنوان کرد: امروز حتی در شهرک‎های اطراف شیراز هم شاهد افزایش نجومی قیمت‌ها هستیم؛ در حالی‌که مردم هم در این شرایط کرونایی توانایی جابجایی ندارند و نمی‌دانند تکلیفشان چیست!

 

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز گفت:‌ هر ساله در فصل نقل و انتقالات شاهد نوسان قیمت در این بازار هستیم که امسال شیوع ویروس کرونا بر آن دامن زده و توقعات مالکان از مستاجران را بالا برده است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/129851