کد خبر: 129814 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 11 خرداد 1399 - 07:30
فرماندار دشتستان:
ظرفیت کشاورزان دشتستان برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها شناسایی شود

اتحادخبر: فرماندار دشتستان با تاکید بر لزوم افزایش توان مقابله با بحران‌ها در شهرستان گفت: ظرفیت‌های کشاورزان دشتستان برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها شناسایی شود. فتح‌الله نوروزی صبح شنبه در نشست ستاد بحران شهرستان دشتستان اظهار داشت: در راستای مهار آتش‌سوزی در دشتستان شاهد همراهی، همدلی و همکاری مؤثر ادارات منابع طبیعی...

اتحادخبر: فرماندار دشتستان با تاکید بر لزوم افزایش توان مقابله با بحران‌ها در شهرستان گفت: ظرفیت‌های کشاورزان دشتستان برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها شناسایی شود.

ظرفیت کشاورزان دشتستان برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها شناسایی شود

به گزارش مهر، فتح‌الله نوروزی صبح شنبه در نشست ستاد بحران شهرستان دشتستان اظهار داشت: در راستای مهار آتش‌سوزی در دشتستان شاهد همراهی، همدلی و همکاری مؤثر ادارات منابع طبیعی، راهداری، حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر، محیط زیست، شهرداری‌های بوشکان، تنگ ارم، کلمه، دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی، بسیج، عشایر و نیروهای مردمی بودیم که شایسته تقدیر است.

 

وی اضافه کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها و ضرورت اقدام سریع و به هنگام در مواجهه، مقابله و مهار انواع آتش سوزی در مراتع و نخیلات شهرستان و برخورد قاطع با متخلفین و متجاوزین به حقوق اجتماعی ضروری است.

 

فرماندار شهرستان دشتستان اضافه کرد: آگاهی شهروندان از خطرات آسیب‌های آتش سوزی در اراضی کشاورزی و پیشگیری از عوامل خطرزا و حادثه آفرین از موارد ضروری است.

 

وی بیان کرد: جهاد کشاورزی نسبت به نصب اقلام تبلیغاتی از جمله بنر و پارچه نوشته در روستاها با مضامین عواقب و پیامدهای آتش‌سوزی و پرهیز آن در مراتع و نخیلات اقدام کند.

 

نوروزی با تاکید بر برگزاری نشست با کشاورزان با رعایت پروتکل بهداشتی فاصله گذاری اجتماعی در تمام بخش‌ها افزود: باید نسبت به شناسایی اشخاص دخیل در آتش‌سوزی‌های اخیر اقدام و برای اجرای ماده ۲۰ قانون هوای پاک و برخورد قانونی به محیط زیست شهرستان اعلام شود.

 

وی افزود: نسبت به فراخوان همه کشاورزان دارای تانکر آبرسانی و سمپاشی برای همراهی و همکاری با مدیریت بحران در سطح روستاها به شهرها همچنین نسبت به آگاه سازی کشاورزان در بیمه آتش سوزی نخیلات و باغات اقدام شود.

 

در این نشست مقرر شد با توجه به شرایط آب و هوا و پیش‌بینی شده گرما در فصل تابستان، همه دستگاه‌ها (اعضای مدیریت بحران شهرستان) تا پایان شهریورها در آماده‌باش کامل قرار گیرند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/129814