کد خبر: 129797 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 10 خرداد 1399 - 21:51
گزارش تصویری از؛
جانفشانی نیروهای مردمی در ارتفاعات صعب العبور کوه سیاه بخش بوشکان در پی آتش سوزی های اخیر

اتحاد خبر:متاسفانه در یکی دو هفته اخیر اراضی و مراتع گسترده ای در نقاط مختلف شهرستان دشتستان در استان بوشهر، بنا به دلایل نامعلومی قربانی شعله های خشمناک آتش گردیده است که تماشای صحنه های این آتش سوزی ها، دل هر بیننده ای را به درد می آورد.به گزارش اتحاد خبر،در آخرین مورد از این آتش سوزی های سریالی، این بار نوبت به مراتع غنی از ....

اتحاد خبر _ مصطفی صفری:متاسفانه در یکی دو هفته اخیر اراضی و مراتع گسترده ای در نقاط مختلف شهرستان دشتستان در استان بوشهر، بنا به دلایل نامعلومی قربانی شعله های خشمناک آتش گردیده است که تماشای صحنه های این آتش سوزی ها، دل هر بیننده ای را به درد می آورد.

به گزارش اتحاد خبر،در آخرین مورد از این آتش سوزی های سریالی، این بار نوبت به مراتع غنی از پوشش گیاهی و جانوری بخش بوشکان در ارتفاعات کوه سیاه رسید که پس از دو سه شبانه روز آتش سوزی متوالی، خوشبختانه در ساعات اولیه ی بامداد پنجشنبه شب توسط نیروهای مردمی دوست دار طبیعت و محیط زیست، با زحمت و مشقت فراوان خاموش گردید.
 
از آن جایی مسیر دسترسی به محل این آتش سوزی در ارتفاعات کوه سیاه بسیار صعب العبور بوده و به راحتی امکان نزدیک شدن به آتش وجود نداشت، تعدادی از نیروهای مردمی با جان فدایی تمام در دل شب به کوه زده خود را به محل آتش سوزی در ارتفاعات رسانده و با رشادت تمام مهر خاموشی بر لب آتش زدند.

گروه مردمی عمارت شیرینه خورموج از پیشقراولان این فداکاری بودند که بدون هیچ مزد و منتی دو شبانه روز تمام در ارتفاعات کوه سیاه باقی ماندند تا بتوانند شعله های خروشان آتش را خاموش نمایند.

گروه جهادی افسران ولایت بوشهر نیز از دیگر گروههایی بودند که در آخرین شب، جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و شبانه مسیر صعب العبور دسترسی به محل آتش سوزی را پیمودند و به یاری برادران خورموجی خود شتافتند.

نیروی های محلی روستای درنگ نیز که از ابتدای شروع آتش سوزی دست به کار شده بودند، این بار نیز در آخرین شب آتش سوزی، تعدادی از آن ها با آقایان سترگ حاجب نژاد و ظهراب جوان دو نفر از مرتع داران نمونه ی استانی و کشوری که از روستاهای محمدجمالی و  سراج آباد در بخش شبانکاره، شبانه خود را به این محل رسانده بودند همراه شدند و آنان را تا محل آتش سوزی در ارتفاعات همراهی نمودند که با یاری دیگر گروهها خوشبختانه موفق شدند آتش را مهار نمایند.

در ادامه همراه شوید با تماشای تصاویر برخی از ناملایمات و سختی های مسیر صعب العبور دسترسی به محل آتش سوزی در کوه سیاه بخش بوشکان...















































































لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/129797