کد خبر: 129727 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 08 خرداد 1399 - 14:06
جزئیات ابتلای 47 مورد جدید به کرونا در استان بوشهر

اتحاد خبر:رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ۴۷ مورد مثبت جدید،۱۵ مورد در بوشهر، ۸ مورد در دشتستان، ۱۱ مورد در گناوه، ۵ مورد در تنگستان، ۵ مورد در جم، ۲ مورد در دیلم و یک مورد در کنگان شناسایی‌شده‌اند. دکتر کشمیری افزود: ۱۵ مورد جدید شهرستان بوشهر، ۱۰ آقا در رده سنی ۲۳ تا ۶۲ سال و چهار خانم در رده سنی ۳۷ تا ۸۴ سال و یک کودک...

اتحاد خبر:دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی قطعی ۳۸۳ مورد مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۴۷ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

دکتر سعید کشمیری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار وبدا در بوشهر اظهار داشت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر تا روز پنج‌شنبه ۸ خردادماه ۹۴۷ نفر شامل ۵۶۶ مرد و ۳۸۱ زن است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ۴۷ مورد مثبت جدید،۱۵ مورد در بوشهر، ۸ مورد در دشتستان، ۱۱ مورد در گناوه، ۵ مورد در تنگستان، ۵ مورد در جم، ۲ مورد در دیلم و یک مورد در کنگان شناسایی‌شده‌اند.
 دکتر کشمیری افزود: ۱۵ مورد جدید شهرستان بوشهر، ۱۰ آقا در رده سنی ۲۳ تا ۶۲ سال و چهار خانم در رده سنی ۳۷ تا ۸۴ سال و یک کودک ۸ ساله هستند که از این تعداد ۱۲ نفر آن‌ها به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت قرار دارند، یک از آن‌ها نیز از بیمارستان ترخیص و دو نفر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.
وی تصریح کرد: ۸ مورد جدید شهرستان دشتستان، سه آقا در رده سنی ۳۲ تا ۵۷ سال و پنج خانم در رده سنی ۱۵ تا ۵۷ سال هستند که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: ۱۱ مورد جدید شهرستان گناوه، دو آقای ۳۱ و ۳۴ ساله و ۹ خانم در رده سنی ۲۶ تا ۷۱ ساله هستند که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.
دکتر کشمیری بیان کرد: ۵ مورد جدید شهرستان تنگستان، چهار آقا در رده سنی ۲۶ تا ۴۱ سال و یک کودک یک‌ساله هستند که سه نفر از آن‌ها سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت هستند، یک نفر سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت هستند و یک نفر نیز بعد از گذراندن دوره درمان خود از بیمارستان ترخیص و در منزل تحت مراقبت است.
وی تصریح کرد: ۵ مورد جدید شهرستان جم، دو آقای ۳۴ و ۱۸ ساله، یک خانم ۳۰ ساله و دو کودک ۵٫۵ ساله و ۸ ماهه هستند که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.
دکتر کشمیری گفت: موارد جدید شهرستان دیلم دو خانم ۴۸ و ۲۳ ساله هستند و مورد جدید شهرستان کنگان نیز کودک ۹ ساله است که همه آن‌ها سابقه تماس با مورد مثبت را داشته‌اند و در مراکز بیماریابی شهرستان محل سکونتشان شناسایی و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های استان (۹۴۷ نفر) تاکنون ۳۸۳ نفر از آنان بهبودیافته و ۵۲۱ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۳۰ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه استفاده از ماسک در محیط بیرون از منزل به ویژه در محیط‌های شلوغ ضروری است خاطرنشان کرد: متأسفانه عده‌ای از مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی سهل‌انگاری می‌کنند که این موضوع روزهای سختی را برای ما رقم خواهد زد.
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/129727