امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 08 خرداد 1399 - 09:36
استاندار فارس:

اتحادخبر:  استاندار فارس با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان به ویژه شرکت‌های فعال در حوزه تولید ریزپرنده‌ها در بحث مقابله با آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی گفت: این شرکت‌ها دارای ایده‌های خلاقانه‌ای هستند که می‌توانند به بحث اطفای حریق کمک کنند.

اتحادخبر:  استاندار فارس با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان به ویژه شرکت‌های فعال در حوزه تولید ریزپرنده‌ها در بحث مقابله با آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی گفت: این شرکت‌ها دارای ایده‌های خلاقانه‌ای هستند که می‌توانند به بحث اطفای حریق کمک کنند.

استاندار فارس: از شرکت‌های دانش‌بنیان برای مقابله با آتش‌سوزی کمک گرفته شود

عنایت‌الله رحیمی، روز چهارشنبه در نشست پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان فارس با اشاره به برخی از آتش سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع استان فارس افزود: امروز تمام جامعه بشری، نیازمند حفاظت از جنگل‌ها، مراتع، پارک‌ها و مناطق حفاظت شده هستند. 


وی ادامه داد: در کشور ما یک درخت سالیان سال طول می‌کشد تا به بار بنشیند و بتواند به عنوان یک فضای جنگلی مورد بهره‌برداری قرار گیرد اما این آتش سوزی‌ها منجر به خسارت‌های زیادی می شود که شاید در کوتاه مدت مورد توجه قرار نگیرد اما در بلند مدت حتما اثرات عمیقی خواهد گذاشت.
استاندار فارس بیان داشت: تاکید من در بحث مقابله با آتش‌سوزی، پیشگیری همراه با آمادگی است لذا تمام دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های مختلف باید از آمادگی لازم برخوردار باشند و ستاد مدیریت بحران با همکاری منابع طبیعی، محیط زیست، جهاد کشاورزی و امور عشایر، برنامه‌ریزی لازم را در این زمینه انجام دهند.


رحیمی گفت: حتی اگر آتش‌سوزی نداشته باشیم باید از هم اکنون تمرینات سخت خود را برای هماهنگی و استفاده از تجهیزات و امکانات انجام دهیم و توان خود را بسنجیم.
وی اضافه کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید پیگیری تامین اعتبارات برای تجهیز مجموعه‌ها در بحث مقابله با آتش سوزی را در دستور کار قرار دهد.
استاندار فارس اظهار داشت: شهرستان‌های همجوار در صورت درخواست فرماندار، مکلف هستند بدون فوت وقت تمام تجهزات و امکانات را در خدمت شهرستانی که دچار بحران است قرار دهند و هیچ بهانه‌ای در این زمینه پذیرفتنی نیست.

 

یگان واکنش سریع در شهرستان‌ها تشکیل شود

 

رحیمی همچنین گفت: یگان واکنش سریع باید در هر شهرستان این استان تشکیل شود تا با اولین اعلام بتوانند در مناطق حضور پیدا کنند، دیگر اینکه حتما پاکسازی محیط باید در دستور کار قرار گیرد و تابلوهای هشدار دهنده نیز نصب شود.
استاندار فارس به مجموعه دستگاه قضایی هم توصیه کرد، محکومان مرتبط با حوزه آتش سوزی جنگل‌ها، مراتع و تصرف این اراضی را ملزم به خرید تجهیزات کنند یا محکومان مکلف شوند یک ماه در مراتع زندگی کنند که این اقدام می‌تواند بازدارنده باشد و از میزان تخلفات در موارد نامبرده بکاهد.
رحیمی، همچنین از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی خواست آمادگی لازم را برای همکاری با سایر دستگاه‌ها در بحث مقابله با آتش‌سوزی داشته باشند.
وی با تاکید بر لزوم تامین تجهیزات مورد نیاز برای اطفای حریق بیان کرد: هرچند میزان آتش سوزی‌ها از ابتدای سال ۹۹ تا کنون (هفتم خرداد) در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ افزایش یافته اما تلاش‌ها در این زمینه دوچندان بوده است. 
او ادامه داد: در مورد آتش‌سوزی‌ها اغماضی صورت نخواهد گرفت و به هیچ وجه قابل قبول نیست مدیری در سر صحنه حضور نداشته باشد.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: این استان در سال ۹۸ بحران‌های مختلفی را پشت سرگذاشت که در کنترل آنها با همکاری همه اعضای ستاد مدیریت بحران استان موفق عمل کردیم هر چند که این بحران‌ها خسارت‌های بالایی هم در پی داشت اما تلاش اعضای این ستاد قابل تقدیر است.
رحیمی افزود: بی‌شک برای جلوگیری از بحران‌ها داشتن برنامه پیشگیری بسیار موثر و مفید است به همین سبب در تدوین برنامه‌ها تاکید ما بر عملیاتی و اجرایی کردن اینگونه برنامه‌های پیشگیرانه است.
استاندار فارس اضافه کرد: اگر چه برای اجرای برنامه‌ها تامین و تخصیص اعتبار لازمه کار است اما در بسیاری از حوزه‌ها، اراده‌ قوی برای اجرای برنامه‌ها بیش از اعتبارات می‌تواند اثرگذار باشد.


برای مقابله ملخ صحرایی، همه دستگاه‌ها ملزم به همکاری با جهاد کشاورزی فارس هستند

 

رحیمی همچنین در بخش دیگری از مطالب خود به موضوع بیماری کرونا و هجوم ملخ‌های صحرایی پرداخت و گفت: خوشبختانه در موضوع بیماری کرونا اتفاقات خوبی در این استان رخ داده و با هماهنگی، همدلی و تلاش‌های همه بخش‌ها، فارس توانست موفق عمل کند.

استاندار فارس اضافه کرد: هجوم ملخ‌های صحرایی به مزارع، اراضی کشاورزی و باغ‌ها می‌تواند معیشت مردم را دچار خطر کند و با توجه به این مهم، جهادکشاورزی باید با برنامه عمل کند، در سال‌های گذشته اقدامات موثری در این زمینه صورت گرفت و امسال نیز تلاش‌های خوبی انجام شده است.
وی ادامه داد: تکلیف ما به دستگاه‌های اجرایی تمام شهرستان‌ها به ویژه شهرستان‌هایی که دچار بحران حمله این آفت هستند این است که باید به کمک جهاد کشاورزی بیایند و این تکلیف قانونی و اداری است.

 

۴۵۵ مورد بحران سال ۹۸ در فارس رخ داد

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس نیز در این نشست بیان کرد: در سال ۱۳۹۸، ۴۵۵ مورد بحران در این استان رخ داد که از جمله آنها می‌توان به سیل روزهای پنجم و ششم فروردین‌ماه، رانش کوه، فرونشست زمین، سرمازدگی، آتش سوزی،زلزله خان زنیان و بیماری کرونا اشاره کرد.
رحیم آزادی افزود: مخاطرات اصلی مانند زلزله، آتش‌سوزی و سیل با مدیریت خوب دستگاه‌های اجرایی استان فارس به شیوه‌ای مناسب کنترل شد.
وی ادامه داد: همچنین در سال ۹۸ براساس گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، ۲۶۰ فقره آتش سوزی در ۵۷۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی این استان رخ داد که این رقم در سال ۱۳۹۷، ۱۰۲ فقره آتش سوزی در ۴۸۰ هکتار اتفاق افتاد.
آزادی، در مورد اقدامات آموزشی و پیشگیرانه که در سال ۹۸ در فارس با هدف آمادگی در مواقع بحران انجام شد، گفت: در هشت هزار مدرسه مانور ایمنی در برابر زلزله برگزار و همچنین با هجوم ملخ‌های صحرایی نیز مقابله شد.

 

انسان، عامل ۹۵ درصد از آتش‌سوزی جنگل‌هاست

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس هم در این جلسه با بیان اینکه عامل حدود ۹۵ درصد از آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، انسان است، اظهار داشت: ۱۰ تا ۱۵ درصد حریق‌ها عمدی و ۸۰ تا ۹۰ درصد آنها غیرعمدی است.
شهرام منتصری افزود: نقشه پیش‌بینی خطر آتش سوزی استان فارس در سه دسته عادی، نیمه بحرانی و بحرانی تهیه شده و این اداره کل تا کنون اقدامات خوبی برای پیشگیری و مقابله با آتش‌سوزی انجام داده است.
وی ادامه داد: کمبود اعتبارات لازم برای خرید وسایل اطفای حریق و راه‌اندازی شبکه رادیویی، کمبود نیروی انسانی در امر اطفای حریق، کمبود قرقبان فصلی در مناطق بحرانی، عدم تجهیزات به روز در حوزه اطفای حریق و نبود اعتبار مورد نیاز برای اجاره بالگرد از جمله مشکلات موجود برای مقابله با آتش‌سوزی در عرصه منابع طبیعی است و از این رو خواستار تخصیص اعتبار برای رفع این مشکلات هستیم.

 

پیش‌بینی ادامه هجوم ملخ‌ها در فارس تا اواسط تیرماه ۹۹

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز در این نشست گفت: با وجود هجوم ملخ‌های صحرایی به مزارع و باغ‌های این استان اما به دلیل اقدامات به موقع همکاران این سازمان، مشارکت کشاورزان و برخی اداره‌ها تا کنون گزارشی از خسارت جدی به عرصه‌های کشاورزی و منابع طبیعی فارس دریافت نشده و پیش‌بینی می‌شود تا اواسط تیرماه ۹۹ هجوم جدید این آفت به کشور و همچنین این استان ادامه داشته باشد که بدون تردید مقابله با آن نیز تداوم خواهد داشت.
محمد مهدی قاسمی افزود: برای مقابله با این آفت مضر، تامین و تدارک امکانات و اعتبارات برای خرید سموم، سمپاش‌های اختصاصی، اجاره خودرو، تراکتور و هزینه‌های کارگری، از نیازهای ضروری این سازمان است.

ملخ‌های زرد رنگ صحرایی (دریایی)، گروهی از ملخ‌های پرنده هستند که بزرگی آنها به ۱۵سانتی و در زمره مضرترین آفات نباتی به شمار می‌آیند.

 

مجلس جدید روند تولید را تسهیل کند

 

استاندار فارس iهمچنین امروز (هفتم خرداد ۹۹) در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس در شیراز، با اشاره به آغاز به کار مجلس یازدهم شورای اسلامی گفت: امیدواریم این مجلس با تصویب قوانین جدید برای تسهیل روند تولید گام بردارد.

رحیمی، ضمن قدردانی از کوشش‌های نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار داریم نمایندگان جدید مجلس برای پاسخگویی به نیازهای مردم در حوزه معیشت و اشتغال نیز کوشا باشند.

 

معادن مجاز غیرفعال تعیین تکلیف شوند

 

استاندار فارس با تاکید بر لزوم فعالیت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس برای رفع مشکل معادن کوچک و بازگشت آنها به چرخه تولید، اظهار داشت: معادن دارای مجوز و غیرفعال باید تعیین تکلیف و تشویق به فعالیت شوند تا شاهد رشد اشتغال و تولید ثروت در استان باشیم.

رحیمی بیان کرد: باید فناوری مورد استفاده در صنایع معدنی به روز شود تا ارزش افزوده بیشتری داشته باشند و دانش‌افزایی و کیفیت تولید بالاتری را رقم بزنند.
استاندار فارس ادامه داد: معادنی که تامین کننده مواد اولیه صنایع آلومینیوم و فولاد باشند به شدت مورد نیاز استان است و اکتشافات جدید و صنایع فرآوری مرتبط با این موضوع مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت.
وی، همچنین خواستار پیگیری نهایی برای افتتاح کارخانه نوآوری در شیراز شد و گفت: با توجه به آماده شدن فضای فیزیکی و تجهیزات مورد نیاز، باید پیگیری برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان نیز در دستور کار قرار گیرد.

 

فهرست طرح های قابل سرمایه‌گذاری فارس منتشر شود

 

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: قطار شیراز- بوشهر نیز با توجه به وجود تسهیلات خارجی میان مدت (فاینانس) و شریک داخلی باید به طور جدی پیگیری شود و در این زمینه بانک عامل باید تغییر کند و با در نظر گرفتن جدیت هر ۲ استان، شرایط آغاز این پروژه فراهم شود.
رحیمی، خواستار توجه به ظرفیت‌های صندوق‌ها و نهادهای مختلف کشور به منظور گسترش سرمایه‌گذاری در زمینه های مختلف در این استان شد و اظهار داشت: فهرست طرح‌های قابل سرمایه‌گذاری در فارس نیز باید برای جلب نظر جوامع هدف، منتشر شود.

وی، همچنین بر پیگیری احداث خط انتقال پروپیلن از عسلویه بوشهر به مرکز استان فارس تاکید و بیان کرد: در صورت احداث این خط، بسیاری از صنایع مرتبط را می‌توانیم در فارس مستقر کنیم که این امر در تولید ثروت و ایجاد اشتغال بسیار موثر خواهد بود.
او افزود: پیشرفت سند پیشران اقتصادی استان فارس و انجام تکالیف دستگاه‌ها در این زمینه نیز باید هر هفته رصد و پیگیری شود.
استاندار فارس ادامه داد: پروژه‌های طرح جهش تولید استان در زمینه تامین اعتبار از منابع ملی و فرصت‌های استانی برای ایجاد تحول در استان نیازمند پیگیری است.

 

به گفته رحیمی، در بخش کشاورزی نیز موضوع توسعه گلخانه‌ها با توجه به اشتغال و صرفه جویی در مصرف آب در اولویت قرار دارد.

استاندار فارس در قسمت دیگری از مطالب خود ضمن تاکید بر لزوم پیگیری توسعه تجارت و توریسم درمانی در استان با اولویت کشورهای همسایه از جمله عراق، بیان داشت: شناخت خوبی از توانمندی‌های این استان در کشور عراق وجود ندارد و برای گسترش همکاری‌ها باید با بخش خصوصی این کشور وارد شراکت شد.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • قهرمانی دشتستانی ها در لیگ انفرادی تیراندازی استان بوشهر
  • تیم کشتی نونهالان هیئت کشتی دشتستان قهرمان مسابقات انتخابی استان بوشهر شد
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/01
  • 🎥ویدیو/شنبه های اتحاد خبر با سید حمید شهبازی(۵)
  • علائم هشداردهنده حمله قلبی
  • اگر ۷ ساعت خواب شبانه نداشته باشید چه اتفاقی برای صورت شما می افتد؟ (+عکس)
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
  • فرماندار: منشا صدا در گناوه ناشی از انفجار معدن سنگ کوه بینک بوده است
  • چهار درصد باقیمانده از کالاهای متروکه سنواتی بنادر بوشهر در مسیر تعیین تکلیف قرار گرفت /اهتمام ویژه دستگاه قضا برای خروج کامل کالاهای متروکه از بنادر استان
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • مهدی یوسفی؛ جوانِ شایسته و نخبه
  • .: علی حدود 9 ساعت قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 9 ساعت قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 21 ساعت قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 21 ساعت قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری 1 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز 1 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 4 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 5 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 7 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 7 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...