کد خبر: 129515 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 04 خرداد 1399 - 14:58
جزئیات ابتلای 41 مورد جدید به کرونا در استان بوشهر

اتحاد خبر:رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اعلام ابتلای ۱۱ زن و ۳۱ مرد از افراد جدید مبتلا به کرونا ادامه داد: از ۴۱ مورد مثبت جدید در استان بوشهر، ۱۶ مورد در دشتستان، ۱۲ مورد در بوشهر، ۸ مورد در دیّر، ۴ مورد در دشتی و یک مورد نیز در تنگستان شناسایی‌شده‌اند.وی جزئیات افراد جدید شناسایی‌شده در دشتستان را چنین عنوان نمود: همه ۱۶ مورد جدید در ...

اتحاد خبر:دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با اعلام آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ در استان بوشهر ۴۱ مبتلای جدید به لیست کل مبتلایان در استان بوشهر اضافه شد.

دکتر سعید کشمیری به خبرنگار وبدا در بوشهر گفت: با اضافه شدن افراد جدید به لیست مبتلایان به ویروس کرونا تا روز یکشنبه ۴ خردادماه مجموع افرادی که در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شدند به عدد ۷۳۹ رسید.
دکتر کشمیری با اشاره به تأثیر مثبت بیماریابی در کنترل کرونا افزود: از مجموع افراد مبتلا به کرونا در استان بوشهر ۳۴۲ مورد به‌طور قطعی از این ویروس رهایی یافته‌اند و در حال حاضر ۳۷۱ نفر نیز در مراقبت خانگی قرار دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اعلام ابتلای ۱۱ زن و ۳۱ مرد از افراد جدید مبتلا به کرونا ادامه داد: از ۴۱ مورد مثبت جدید در استان بوشهر، ۱۶ مورد در دشتستان، ۱۲ مورد در بوشهر، ۸ مورد در دیّر، ۴ مورد در دشتی و یک مورد نیز در تنگستان شناسایی‌شده‌اند.
وی جزئیات افراد جدید شناسایی‌شده در دشتستان را چنین عنوان نمود: همه ۱۶ مورد جدید در شهرستان دشتستان توسط مرکز بیماریابی شناسایی‌شده‌اند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراقبت خانگی قرار دارند، این افراد سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند.
دکتر کشمیری ادامه داد: در شهرستان بوشهر نیز ۱۲ مورد توسط مرکز بیماریابی به ثبت رسید که ۱۱ نفر سابقه تماس با مورد مثبت و یک نفر نیز باسابقه مسافرت به استان آلوده به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در حال حاضر در مراقبت خانگی قرار دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هشت مورد جدید شهرستان دیر نیز از یک خانواده هستند که پس از شناسایی توسط مرکز بیماریابی در مراقبت خانگی قرار گرفتند، این افراد سابقه تماس با فرد مثبت داشته‌اند.
دکتر سعید کشمیری تصریح کرد: در شهرستان دشتی نیز ۴ مورد جدید توسط مرکز بیماریابی شناسایی شدند که سابقه تماس با مورد مثبت داشتند و مورد آخر آمار امروز نیز در شهرستان تنگستان به ثبت رسید که وی نیز سابقه تماس با مورد مثبت داشته است، همه این افراد با توصیه‌های بهداشتی در مراقبت خانگی قرار دارند.
در بخش مراقبت‌های ویژه دو مورد بستری هستند
دکتر کشمیری با اشاره به بستری ۱۳ مورد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر گفت: از مجموع موارد بستری در بیمارستان‌های استان، ۱۱ نفر باحال عمومی خوب و دو نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.
سهل‌انگاری مقابل کرونا روزهای سختی را رقم خواهد زد
وی با تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران، عنوان کرد: متأسفانه عده‌ای از مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی سهل‌انگاری می‌کنند که این موضوع روزهای سختی را برای ما رقم خواهد زد.
دکتر کشمیری با ابراز تشکر از اصناف و بازاریان استان در همراهی دوباره با مدافعان سلامت استان افزود: اقدام دوباره بازاریان استان در تعطیلی کسب‌وکار برای جلوگیری از شیوع کرونا در ایام تعطیلات عید فطر ستودنی است.
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/129515