کد خبر: 129478 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 03 خرداد 1399 - 09:16
آخرین سکانس مستند عبدالله در شیراز فیلمبرداری شد

اتحادخبر:  آخرین سکانس مستند تلویزیونی عبدالله که روایتی از تولد تا شهادت شهید مدافع حرم سردار حاج عبدالله اسکندری را به تصویر می کشد، با ادای احترام به این شهید به پایان رسید.

اتحادخبر:  آخرین سکانس مستند تلویزیونی عبدالله که روایتی از تولد تا شهادت شهید مدافع حرم سردار حاج عبدالله اسکندری را به تصویر می کشد، با ادای احترام به این شهید به پایان رسید.

آخرین سکانس مستند عبدالله در شیراز فیلمبرداری شد

به گزارش ایرنا؛مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس در مراسمی که به این مناسبت و همزمان با ششمین سال شهادت شهید اسکندری برگزار شد، همزمانی این رویداد هنری و فرهنگی را با آغاز چهلمین سال دفاع مقدس و سوم خرداد روز آزادی خرمشهر موضوعی قابل تامل و جذاب برای دست اندرکاران تولید این مستند، خانواده و همرزمان این شهید عنوان کرد.

 

محمدتقی سهرابی بیان داشت: زندگی پر فراز و نشیب این سردار سر افراز در کنار خدمات وی به انقلاب و دفاع مقدس و مردم استان فارس و نیز پیگیری مدیران ارشد صدا و سیما برای تولید اثری فاخر کار را برای گروه تولید دشوار کرد؛ اما اکنون شاهد به ثمر نشستن اثری پژوهش‌محور، ارزشمند و ماندگار هستیم.

 

وی ابراز داشت: در این اثر تلویزیونی به تهیه‌کنندگی عباس روزیطلب و کارگردانی حمید هاشم‌زاده که تصویربرداری آن در ایران و سوریه، همزمان با تدوین آن انجام شده، برنامه‌سازان صدا و سیمای فارس به پیشینه دینی فارس و شیراز نیز که مهد پرورش بزرگانی چون شهید اسکندری بوده است، نگاهی داشته‌اند .

 

مدیر کل صدا و سیمای فارس مدت زمان در نظر گرفته برای این برنامه را ۱۲۰ دقیقه و محل ضبط آن را ایران و مناطق جنگی کشور سوریه اعلام کرد و افزود: در پنج سال گذشته بیش از ۲۵ مستند از زندگی شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم در تلویزیون و ده‌ها نمایش رادیویی با موضوع ایثار ،جهاد و شهادت و کارهای ارزشمندی در بخش موسیقی و سرود و همچنین فضای مجازی رسانه استانی تولید و پخش شده است و تولید برنامه های رسانه ای با این موضوع همچنان در دستور کار قرار دارد .

 

جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز عنوان کرد: ساخت مستند تلویزیونی عبدالله در صدا و سیمای مرکز فارس نقش ویژه ای در گسترش فرهنگ شهادت در جامعه دارد.

 

سردار یدالله بوعلی افزود: ثبت چنین آثار فرهنگی و مذهبی می‌تواند منبع موثقی برای تحقیق در خصوص زندگی شهدا در استان باشد و این آثار در انتقال فرهنگ شهادت به آیندگان نقش موثر و تأثیرگذارند.

 

علی اسکندری فرزند شهید اسکندری نیز عنوان کرد: در بازدیدی که از پشت صحنه این اثر داشتم شاهد حساسیت ویژه عوامل این اثر در راستای تولید اثری فاخر و در شأن شهدا بودم .

 

وی ابراز داشت: فرهنگ ایثار و شهادت که مورد تاکید مقام معظم رهبری است با تولید محصولات فرهنگی نظیر مستند های فاخر دفاع مقدس اشائه پیدا می کنند.

 

شهید عبدالله اسکندری مدیرکل پیشین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس خرداد ۱۳۹۳ در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) در سوریه به دست تکفیری ها به شهادت رسید.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/129478