کد خبر: 129417 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 01 خرداد 1399 - 09:35
خدمات دولت به خانواده شهدا و ایثارگران فارس در دوران کرونا

اتحادخبر:  دولت در دوران کرونا از ۱۵ هزار خانواده شهید و بیش از ۴۰ هزار جانباز استان فارس غافل نشد و ضمن پایش سلامت افراد به توزیع اقلام بهداشتی و کمک‌های معیشتی بین آنان اقدام کرد.

اتحادخبر:  دولت در دوران کرونا از ۱۵ هزار خانواده شهید و بیش از ۴۰ هزار جانباز استان فارس غافل نشد و ضمن پایش سلامت افراد به توزیع اقلام بهداشتی و کمک‌های معیشتی بین آنان اقدام کرد.

خدمات دولت به خانواده شهدا و ایثارگران فارس در دوران کرونا

به گزارش ایرنا؛ رجبعلی راهی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برنامه های اجرا شده این نهاد در دوران کرونا گفت: تعداد سه هزار و ۷۲۳ نفر جانباز شیمیایی در استان وجود دارد و هشت هزار و ۸۴۳ نفر جانباز، پدر و مادر شهید در فارس دارای بیماری زمینه ای یا بیماری صعب العلاج هستند که بلافاصله پس از شیوع ویروس کرونا کارگروهی برای برنامه ریزی و حمایت از آنان تشکیل شد.


وی افزود: برای تهیه اقلام بهداشتی ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار تامین شد و ۷۸ هزار و ۸۰۰ جفت دستکش تهیه و بین جانبازان و خانواده های شهدا توزیع کردیم.
وی ادامه داد: همچنین تا کنون ۳۴۲ هزار و ۱۵۰ عدد ماسک توسط بنیاد شهید بین خانواده شهدا و ایثارگران توزیع شده است.


مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان فارس گفت: همچنین ۱۲ هزار لیتر مواد شوینده بین جامعه هدف این اداره کل توزیع شد.
راهی افزود: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس برنامه تماس تلفن برای جانبازان ۷۰ درصد و خانواده معزز شهدا را در دستور کار قرار داد که در این ایام  ۱۸ هزار تماس تلفنی با جانبازان و خانواده شهدا داشتیم.


وی ادامه داد: تست مثبت خانواده شهدا و جانبازان خیلی کمتر از فوتی های استان های کوچک است و این دستاورد پیگیری های کارگروه تشکیل شده در اداره کل بنیاد شهید فارس است.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: در سال ۹۸ تمام خانواده های شهدا و ایثارگران مورد پایش سلامت قرار گرفتند که ۱۱ هزار و ۳۹۷ نفر بودند.
راهی بیان کرد: با تلاش و همکاری خوب انجمن جانبازان شیمیایی، مشکلی به لحاظ ابتلا به ویروس کرونا در بین جانبازان شیمیایی گزارش نشده است.
وی همچنین به آمار بیمه شدگان اول بیمه سلامت و مکمل جامعه هدف تحت پوسش بنیاد شهید و امورایثارگران فارس اشاره کرد و افزود: ۵۵هزار نفر بیمه شده اول و بیش از ۱۱۲ هزار بیمه شده مکمل تحت پوشش داریم که طبق آخرین آمارها، مجموعا ۱۶۸ هزار نفر در فارس تحت پوشش ما در بیمه اول و مکمل هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: دولت برای این ۲ بیمه ۲۶۵ میلیارد تومان در سال بودجه درمانی مشخص کرده است.
راهی افزود: تعدادی از جانبازان زیر ۲۵ درصد استان فارس فاقد شغل، درآمد و یا بیماری هستند که برای آنان کمک معیشتی برقرار شده است  که پرداخت به این دسته از جانبازان از اسفندماه ۹۸ آغاز شده و در سال جاری نیز تداوم خواهد داشت.


وی ادامه داد: استقرار و بهره برداری از سیستم یکپارچه حقوق ایثارگران در سه ماه آینده، استقرار و بهره برداری سامانه یکپارچه احراز ایثارگری، استقرار و برقراری کمک معیشت برای جانبازان فاقد شغل، درآمد یا بیماری، استمرار برقراری حق پرستاری ویژه خانواده ایثارگران، تدوین سند راهبردی گلزار منور شهدا، اجرای طرح سپاس، تعیین تکلیف موضوع ساماندهی اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان بیش از ٧٠ درصد و الکترونیکی شدن فرآیند سربازی و کسر خدمت فرزندان ایثارگران و پوشش بیمه عمر، حوادث غیرمترقبه و الکترونیکی شدن خدمات بیمه از جمله برنامه های سال جاری است.
 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای کمک های معیشتی هزینه شده است، همچنین سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بن کارت کمک معیشتی بین خانواده های شاهد و ایثارگر فاقد درآمد توزیع شد.
راهی همچنین به وضعیت ساماندهی گلزارهای شهدا در سطح استان فارس اشاره کرد و افزود: ۸۰ درصد گلزارهای شهدا در فارس ساماندهی و ۲۰ درصد گلزارهای شهدا هنوز ساماندهی نشده است.


سید علی احمدی معاون فرهنگی و آموزشی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز در این نشست خبری گفت: حدود نیم میلیون برگ سند مربوط به شهدا و ایثارگران این استان جمع آوری و ذخیره شده و هم‌اینک در جای امن نگه داری می‌شود.
وی افزود: امروز افتخار می ‌کنیم که همه آحاد جامعه ایثارگری مسلح به سلاح علم شدند و حدود هفت هزار دانشجو از جامعه ایثاگری فارس در حال تحصیل هستند.
وی ادامه داد: اگرچه سن جامعه ایثارگری استان فارس بالا رفته است اما ٢ هزار و ٥٦٠ دانش آموز فرزند جانباز در فارس در حال تحصیل هستند که جایگاه ویژه به لحاظ علمی دارند.
معاون اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: در هفته دفاع مقدس از اثر فاخر شهید اسکندری در فضای مجازی رونمایی خواهد شد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/129417