کد خبر: 129412 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 01 خرداد 1399 - 09:25
استاندار بوشهر:
اعتماد سازی و شفافیت از رسالت‌های مهم روابط عمومی است

اتحادخبر:  استاندار بوشهر گفت: اعتماد سازی و شفاف عمل کردن روابط عمومی ها در جلب اعتماد مخاطبان بسیار تاثیرگذار است.

اتحادخبر:  استاندار بوشهر گفت: اعتماد سازی و شفاف عمل کردن روابط عمومی ها در جلب اعتماد مخاطبان بسیار تاثیرگذار است.

استاندار بوشهر:اعتماد سازی و شفافیت از رسالت‌های مهم روابط عمومی است

به گزارش مهر؛ عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهرافزود: تعامل با جامعه یک سرمایه مهم برای روابط عمومی هاست که اگر این مهم محقق شود، اعتماد مخاطبان جلب می‌شود .


وی اضافه کرد: سلامت جامعه در گرو هوشمندانه رفتار کردن روابط عمومی هاست برهمین اساس روابط عمومی‌ها بر سلامت افکار و آرامش روانی جامعه تاثیرگذارند و نباید ازجایگاه و نقش این قشر غافل شد.


استاندار بوشهراظهار کرد: اگر برخی مدیران افرادی غیر متخصص را در جایگاه روابط عمومی قرار می‌دهند بیانگر این است که نگاه مدیریت به این بخش نگاه تاثیرگذار و حرفه‌ای نیست چرا که اگر به این افراد بعنوان پل ارتباطی و تاثیرگذار در اعتماد سازی نگاه کنیم به طور یقین کارآمدترین افراد برای این مسئولیت قرار داده می‌شوند.

 

گراوند افزود: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با عملکرد مثبت خود و شفاف عمل کردن به عنوان منبع موثق اخبار کرونا بود و با این عملکرد مثبت منجر به اعتماد سازی در بین مردم  شد.

 

استاندار بوشهر با تاکید بر آموزش روابط عمومی ها در بخش‌های مختلف گفت: حرفه‌ای عمل کردن به افراد حرفه‌ای نیاز دارد برهمین اساس باید دوره‌های آموزشی مفید و جامعی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شود چرا که اگرهوشمندانه عمل شود و کار براساس دانش و به صورت حرفه‌ای باشد کارشکنی دیگران در این فضا تاثیرگذار نیست.

استاندار بوشهر برضرورت ارزیابی رفتار مدیران اجرایی در خصوص اینکه آیا مدیران نقش اعتماد سازی روابط عمومی ها را باور دارند تاکید کرد.

گراوند گفت: فضای مجازی و رسانه‌ای یک فرصت است که  روابط عمومی‌ها برای بیان خدمات دولت و نظام نباید از این فضا غفلت کنند و باید از این ابزار برای تنویر افکار عمومی بهره برد.

 

وی یادآورشد: یکی از ضعف‌های دولت تدبیر و امید در بخش  روابط عمومی هاست و نتوانستیم در این شرایط سخت از این ظرفیت برای ایجاد امید در جامعه استفاده کنیم.

استاندار بوشهر ادامه داد: امروز کشور با ۲ ویروس کرونا و تحریم روبرو است و در این شرایط بر خلاف میل دشمن کارهای بزرگی انجام شد و این نشانه توانمندی ملت ایران است.

 

وی با تاکید بر شفافیت و اعتماد سازی در حوزه اطلاع رسانی و پرهیز از بزرگ‌نمایی گفت: دشمن در شرایطی که دنیا با آزمون ویروس کرونا درگیر و در حال تست شدن است با تمام ابزار در تلاش برای ناکارآمد جلوه دادن نظام بهداشتی و درمانی ایران بود اما با شفاف عمل کردن این وزارتخانه به لطف خدا دشمن نتوانست از این شرایط برعلیه کشور اقدام کند.

استاندار بوشهر با تاکید بر مشخص کردن بازخورد عملکرد دستگاه‌ها اضافه کرد: روابط عمومی تنها روابط عمومی رئیس نیست بلکه روابط عمومی مدیریت است و تاثیر گذاری اقدامات و هم بازخورد آنها را باید منعکس شود.

وی با پیشنهاد یکی از اعضای هیات رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی ها مبنی بر انتخابات مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی به عنوان مشاور مدیر دستگاه موافقت کرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: روابط عمومی این دانشگاه و سایر سازمان‌ها در بحث اطلاع رسانی موارد مربوط به ویروس کرونا نقش مهمی دارند.

 

سعید کشمیری افزود: روابط عمومی در خدمت مدیریت است و نه در خدمت مدیر و باید این نکته مورد توجه قرار گیرد و از توان روابط عمومی می‌توان در تعامل بین مدیریت و کارکنان بهره برد.

 

وی اضافه کرد: ۹ هزار کارمند در رده های مختلف در استان در بخش بهداشت و درمان وجود دارد که در بحث کرونا که اپیدمی و پاندمی بزرگ است نیاز به هماهنگی درون سازمانی است که روابط عمومی با اطلاعیه‌ها، گزارش‌ها،اخبار و مدیریت افکار را به خوبی انجام داده است.

کشمیری گفت: صدها برنامه و کارهای تبلیغی انجام شد و ۵۰ هزار دقیقه برنامه تهیه و تدوین شد و به این وسیله سطح سواد سلامت استان بوشهر ارتقا یافت.

وی با بیان اینکه روابط عمومی برای سازمان ما مهمترین حلقه ارتباطی به شمار می‌رود و این رابطه دو سویه باعث شد با مردم تعامل داشته باشیم افزود: روابط عمومی باید از شکل سنتی خارج و به سمت مدرن حرکت کند و به نوعی مدرن ترین بخش سازمان باشد و بتواند در کمترین زمان با ارائه اطلاعات درست و شفاف در مقابل شایعه‌ها قرار گیرد و امنیت روانی برای جامعه به وجود آورد.

 

در این جلسه از خانواده مرحوم یعقوب علیزاده مسئول روابط عمومی فرمانداری عسلویه و مدیران روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری بوشهر به نمایندگی از روابط عمومی های استان قدردانی شد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/129412