کد خبر: 129378 ، سرويس: ایران و جهان
تاريخ انتشار: 01 خرداد 1399 - 07:45
نامه ایران به سازمان دریانوردی درباره تهدید آمریکا
اتحادخبر: سفیر ایران در لندن از ارسال نامه رسمی به سازمان بین‌المللی دریانوردی و ابراز نگرانی عمیق از تهدید اخیر آمریکا در قبال تانکرهای حامل سوخت ایران خبر داد.

اتحادخبر: حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن امشب (چهارشنبه) در صفحه توئیترش از ارسال نامه به سازمان بین‌المللی دریانوردی در پی تحرکات اخیر آمریکا در قبال نفتکش‌های ایرانی خبر داد و نوشت: «در نامه‌ای رسمی به سازمان بین‌المللی دریانوردی نگرانی عمیق خود را در خصوص گزارش‌های منتشر شده مبنی بر تصمیم آمریکا برای اقدام علیه تانکرهای حامل سوخت ایران در دریاهای بین‌المللی و به خطر انداختن امنیت بین‌المللی، ابراز کردیم.

 

به گزارش فارس؛وی تصریح کرد: «ایران به هرگونه تهدیدی پاسخ خواهد داد و مسئولیت هرگونه عواقبی بر عهده آمریکاست.»

 

نامه ایران به سازمان دریانوردی درباره تهدید آمریکا

در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تهدید مقامات دولت آمریکا به ایجاد مزاحمت برای تانکرهای حامل سوخت ایران به مقصد ونزوئلا، در هفته‌ای که گذشت، سفیر سوئیس در تهران روز یکشنبه توسط سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران احضار شد و عراقچی در این احضار به مقامات آمریکایی هشدار داد: هرگونه تهدید علیه نفتکش های ایرانی با واکنش فوری و قاطع ایران مواجه خواهد شد و دولت آمریکا مسئول عواقب آن خواهد بود.

از سوی دیگر محمدجواد ظریف وزیر خارجه نیز نامه‌ای هشدارآمیز به دبیرکل سازمان ملل نوشت.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز روز دوشنبه در نشستی خبری با بیان اینکه توصیه‌های لازم به آمریکایی‌ها درباره کشتی‌های ایرانی داده شده، تصریح کرد: امیدواریم آمریکایی‌ها دست به کار احمقانه‌ای نزنند، چون قطعا با پاسخ ایران مواجه خواهند شد.

به گزارش فارس، روز پنجشنبه یک مقام ارشد دولت آمریکا که حاضر به افشای نامش نشد، به خبرگزاری رویترز گفت واشنگتن در حال بررسی اقدامات مناسب برای واکنش نشان دادن به انتقال بنزین توسط ایران به ونزوئلا است.

این مقام آمریکایی عنوان کرد که ایالات متحده «اطمینان بالایی دارد» که دولت «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا بهای این بنزین را با چندین تن طلا پرداخت کرده است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/129378