کد خبر: 129363 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 31 ارديبهشت 1399 - 18:02
توضیحات روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر پیرامون رویداد بیمارستان سلمان فارسی

اتحاد خبر:در پی انتشار خبر تاسف انگیز  فوت خانم بارداری در بیمارستان سلمان فارسی و بازتاب و واکنش های به حق ناشی از درد و تالم و تاسف آن حادثه توسط خانواده عزیز ایشان  و مردم در فضای رسانه ای این مدیریت برخود واجب می‌داند  در این راستا موارد ذیل را به استحضار مردم عزیز برساند.

اطلاعیه شماره1

 

در پی انتشار خبر تاسف انگیز  فوت خانم بارداری در بیمارستان سلمان فارسی و بازتاب و واکنش های به حق ناشی از درد و تالم و تاسف آن حادثه توسط خانواده عزیز ایشان  و مردم در فضای رسانه ای این مدیریت برخود واجب می‌داند  در این راستا موارد ذیل را به استحضار مردم عزیز برساند.
این مدیریت ضمن ابراز  همدردی و عرض تسلیت به خانواده گران قدر ایشان و مردم عزیز استان در پی وقوع این رویداد تلخ، حسب و طبق پروتکل های درمانی کشور در اولین ساعات پس از حادثه، امروز در تاریخ ۳۱  اردیبهشت ماه  کمیته علمی و تخصصی مورتالیتی (مرگ و میر ) با حضور ریاست، مدیران و  پزشکان و متخصصین بیمارستان  و همچنین کارشناسان ارشد ستادی و دستگاه نظارتی سازمان در بیمارستان تشکیل داده و با حداکثر سرعت و دقت سعی شد  همه زوایای مختلف و الزامات علمی این رویداد مورد بررسی قرار گیرد.
 در این جلسه همه عوامل نیروی انسانی درگیر شامل پزشکان و ماماها  و  پرسنل جهت گزارش و ثبت و توضیحات حضور داشتند. ضمنا پرونده پزشکی بیمار  نیز مورد مطالعه دقیق قرارگرفت  و جهت صیانت از آن تدابیر لازم انجام شده است. سپس مطابق آیین نامه ها نتایج این جلسه به همراه پرونده بیمار به کمیته تخصصی ویژه مرگ مادران در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و نظام پزشکی استان نیز ارسال خواهد شد، لذا  باید به عرض مردم شریف استان و خصوصا خانواده ایشان برسانیم در رویدادهای پزشکی این چنینی می بایست تمام ابعاد ماجرا به صورت علمی و دقیق مورد بررسی مراجع ذیصلاح قرار بگیرد. لذا  در این فرصت کوتاه نمی توان قاطعانه در مورد رویداد مذکور اظهار نظر کامل نمود ولی این اطمینان را خواهیم داد تمام مراحل قانونی آن تا روشن شدن ابعاد واقعی ماجرا پیگیری خواهد شد. لذا عاجزانه از مردم عزیز و اصحاب رسانه گرامی خواستاریم تا مشخص شدن دقیق نتایج این بررسی و تحقیقات از گمانه زنی ها و اظهار نظر های شتابزده که ممکن است موجب افزایش آلام و نگرانی جامعه و مردم شود جدا خودداری نمایند. قطعا این صبوری کمک شایانی به مراحل تحقیقات خواهد نمود.
 در پایان لازم به یادآوری است که قطع به یقین مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر خط قرمز خود را صیانت و پاسداری از سلامت و جان بیماران مراجعین و مردم شریف استان بوشهر می داند و هیچ‌گونه اغماضی در رسیدگی به پرونده مذکور را جایز نمی داند و نتایج را به محض مشخص شدن به سمع خانواده داغدیده ایشان  و مردم عزیزمان خواهد رساند.

روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر
۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/129363