کد خبر: 129354 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 31 ارديبهشت 1399 - 10:26
در روز عید فطر؛
۵۶٠ پایگاه در استان بوشهر فطریه مردم را جمع آوری می‌کنند

اتحادخبر: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۳۰۵ پایگاه ثابت و ۲۵۷ گروه سیار فطریه مردم استان بوشهر را جمع آوری می‌کنند. احمد لطفی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح برخی از اقدامات و تمهیدات ستاد زکات استان در خصوص جمع آوری زکات فطریه مردم این استان اظهار داشت: هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۳۰۵ پایگاه ثابت و ...

اتحادخبر:  مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۳۰۵ پایگاه ثابت و ۲۵۷ گروه سیار فطریه مردم استان بوشهر را جمع آوری می‌کنند.

۵۶٠ پایگاه در استان بوشهر فطریه مردم را جمع آوری می‌کنند

به گزارش مهر، احمد لطفی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح برخی از اقدامات و تمهیدات ستاد زکات استان در خصوص جمع آوری زکات فطریه مردم این استان اظهار داشت: هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۳۰۵ پایگاه ثابت و ۲۵۷ گروه سیار مجهز به دستگاه کارت خوان در سطح استان با همکاری بانیان مساجد و مراکز نیکوکاری برای جمع آوری زکات فطره مردم استان اقدام می‌کنند.

 

وی افزود: به منظور جذب حداکثری زکات فطریه مردم دیندار استان و کاهش انتقال احتمالی بیماری کرونا در اثر تبادل وجه نقد، ضمن فعال سازی درگاه‌های الکترونیکی، کد دستوری ussd#5*077*8877* و شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۳۷۰ برای این منظور فراهم شده است.

 

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: تمهیدات لازم به منظور دریافت فطریه عام، فطریه سادات و کفارات به شکل جداگانه ای پیش بینی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر عنوان کرد: تا ائمه جمعه و جماعات، فرمانداران و بخشداران نقش مهمی در زمینه تبیین موضوع زکات فطریه دارند و انتظار داریم تمهیدات لازم را برای جمع آوری زکات فطریه در نقاط مختلف این استان فراهم کنند.

 

لطفی گفت: فقط موسساتی می‌توانند اقدام به جمع آوری زکات فطریه در استان کنند که قبلاً مجوز و کارت مخصوص جمع آوری زکات را از ستاد زکات استان دریافت کرده باشند.

 

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر عنوان کرد: از نیروی انتظامی درخواست داریم مانع از فعالیت افرادی شوند که بدون داشتن مجوز از ستاد زکات استان اقدام به جمع آوری زکات فطریه می‌کنند.

 

وی ادامه داد: جمع آوری کنندگان زکات فطریه باید مبالغ جمع آوری شده را همان روز به حساب دبیرخانه ستاد زکات واریز نمایند.

 

دبیر ستاد زکات استان بوشهر افزود: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده مبالغ زکات فطریه نیز توسط دبیرخانه ستاد زکات بلافاصله برای توزیع در بین نیازمندان در اختیار جمع آوری کنندگان قرار می‌گیرد.

 

لطفی بیان کرد: با نیازسنجی‌های انجام شده در کمیته امداد، به محض جمع آوری زکات فطریه، با اولویت به بیماران صعب العلاج و فرانشیزهای درمانی، حق استیجاری نیازمندان به مدت سه ماه و خرید وسایل سرمایشی و نیازهای ضروری در همان روز عید به حساب این افراد واریز می‌شود.

 

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر اظهار داشت: در سال گذشته موفق به دریافت ۵ میلیارد تومان زکات فطریه شدیم که همه این مبلغ در راستای رفع نیاز و مشکلات نیازمندان هزینه شده است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/129354