کد خبر: 129313 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 31 ارديبهشت 1399 - 08:03
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور:
تولید و صادرات کیت‌های تشخیصی مقابله با کرونا در داخل کشور

اتحادخبر: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از تولید و صادرات کیت‌های تشخیصی مقابله با کرونا در داخل کشور خبر داد و گفت: دیگر نیازی به واردات تجهیزات مقابله با کرونا نیست. سورنا ستاری  اظهار داشت: روزانه ۱.۵ میلیون کیت تشخیصی سلولزی و ماهانه ۱.۵ میلیون کیت تشخیصی PCR توسط شرکت‌های دانش بنیان در ایران تولید و ...

اتحادخبر: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از تولید و صادرات کیت‌های تشخیصی مقابله با کرونا در داخل کشور خبر داد و گفت: دیگر نیازی به واردات تجهیزات مقابله با کرونا نیست.

تولید و صادرات کیت‌های تشخیصی مقابله با کرونا در داخل کشور

به گزارش مهر، سورنا ستاری  اظهار داشت: روزانه ۱.۵ میلیون کیت تشخیصی سلولزی و ماهانه ۱.۵ میلیون کیت تشخیصی PCR توسط شرکت‌های دانش بنیان در ایران تولید و صادر می‌شود.

 

وی تصریح کرد: اکنون کشورمان برای مقابله با ویروس کرونا نیازمند واردات تجهیزات نیست و تمامی نیاز کشور در داخل تأمین می‌شود.

 

ستاری اضافه کرد: ایران عملاً هیچ تجهیزی در راستای مقابله با کرونا وارد نمی‌کند و اکنون تمام تجهیزات بیمارستانی، اتاق‌های icu و دیگر بخش‌ها با تلاش شرکت‌های دانش بنیان ایرانی تولید می‌شود.

 

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، از صادرات کیت‌های تشخیصی توسط شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: کیت‌های تولیدی در ایران علاوه بر تأمین نیاز کشور، بخشی از آن صادر می‌شود و اکنون ۸ شرکت دانش بنیان توانسته‌اند تأییدهای لازم برای صادرات کیت‌های تشخیصی دریافت کنند.

 

وی بابیان اینکه اکوسیستم شرکت‌های دانش بنیان در این دوران جواب داده است افزود: اکنون پروژه‌های قابل‌توجهی از سوی این شرکت‌ها در حوزه دارو، واکسن و تجهیزات درمانی در حال اجرا است.

 

ستاری از تولید انبوه کیت‌های تشخیصی مقابله با کرونا توسط شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و افزود: این شرکت‌ها در تولید ماسک، لوازم محافظت کادر درمانی، پرستاری و دیگر دست‌اندرکاران عرصه مقابله با کرونا نقش تأثیرگذاری داشته‌اند و فعالیت این شرکت‌ها در این حوزه به خوبی جواب داده و در آینده در حوزه‌های تولید دارو و دیگر بخش‌های مقابله با کرونا توسط این شرکت‌ها اجرا می‌شود.

 

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور افزود: فعالیت‌های گسترده‌ای در عرصه جهش تولید توسط شرکت‌های دانش بنیان در حال انجام است و در زنجیره‌های تولید برنامه‌های مهمی در حال اجرا است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/129313