کد خبر: 129292 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 30 ارديبهشت 1399 - 12:20
مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خبر داد؛
سرعت بخشیدن به عملیات تعمیر ونگهداری شبکه آب پخش به منظور ارتقاء راندمان آبیاری نخیلات/تصاویر

اتحادخبر:  روح اله محمدی بیان کرد: به علت انباشت رسوبات و گل ولای در کف کانال‌های آبیاری، سرعت انتقال آب به طور چشمگیری کاهش می‌یابد،بنابراین با توجه به ضرورت لایروبی کانال‌های درجه یک و دو با در نظرگرفتن اصول صرفه‌جویی و مدیریت منابع آب در تلاش هستیم تا با لایروبی کانال‌های آبیاری راندمان انتقال آب را بالا برده و از میزان آب موجود نهایت بهره ‌وری داشته باشیم .


اتحادخبر:  روح اله محمدی با اظهار مطلب فوق  بیان کرد: به علت انباشت رسوبات و گل ولای در کف کانال‌های آبیاری، سرعت انتقال آب به طور چشمگیری کاهش می‌یابد،بنابراین با توجه به ضرورت لایروبی کانال‌های درجه یک و دو با در نظرگرفتن اصول صرفه‌جویی و مدیریت منابع آب در تلاش هستیم تا با لایروبی کانال‌های آبیاری راندمان انتقال آب را بالا برده و از میزان آب موجود نهایت بهره ‌وری داشته باشیم    .


مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهراز لایروبی حدود سه کیلومتر از کانال امراله خانی در شبکه آب پخش خبر داد وگفت: با لایروبی و بوته کنی علف های هرز موجود درکانال سرعت انتقال آب افزایش یافته است.


این مقام مسئول لایروبی کانال های درجه سه وچهار را بسیار مهم ارزیابی کرد و از کشاورزان خواست نسبت به این مهم اقدام نمایند. وی عدم لایروبی کانال های درجه سه وچهار از سوی کشاورزان را مانعی در اجرای برنامه توزیع عادلانه آب برشمرد


محمدی  با بیان اینکه درپی افزایش راندمان آب، هدررفت آب نیز کمتر خواهد شد، عنوان کرد: سرعت بخشیدن به عملیات تعمیر و نگهداری شبکه  آبیاری و زهکشی آبپخش به منظور ارتقاء راندمان آبیاری نخیلات و صیانت از تاسیسات آبیاری مستلزم صرف هزینه‌های زیادی است.


وی با اعلام اینکه پرداخت به‌موقع آب‌بها از سوی باغداران در ارائه هرچه بیشتر خدمات وانجام مطلوب عملیات تعمیر و نگهداری بسیار مؤثر و ضروری است، تأکید کرد: باغداران با پرداخت به‌موقع آب‌بها با مأمورین توزیع آب همکاری کنند

















لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/129292