کد خبر: 129230 ، سرويس: دین و معارف
تاريخ انتشار: 30 ارديبهشت 1399 - 07:26
دعای روز بیست و پنجم ماه رمضان
اتحادخبر: ماه مبارک رمضان ماه دستگیری خداوند از بنده خود بوده که تا قبل از آن در تاریکی و خاموشی غرق شده است. رمضان فرصتی است برای بندگان که تا بی‌نهایت نور رفته و لطف و مهربانی پروردگار را تجربه کنند.

اتحادخبر: ماه مبارک رمضان ماه دستگیری خداوند از بنده خود بوده که تا قبل از آن در تاریکی و خاموشی غرق شده است. رمضان فرصتی است برای بندگان که تا بی‌نهایت نور رفته و لطف و مهربانی پروردگار را تجربه کنند.

 

دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان

 

«اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ محبّاً لأوْلیائِکَ ومُعادیاً لأعْدائِکَ مُسْتَنّاً بِسُنّةِ خاتَمِ انْبیائِکَ یا عاصِمَ قُلوبِ النّبییّن».

ای خدا مرا در این روز محب دوستانت و عدو دشمنانت قرار ده و در راه و روش به طریقه و سنت خاتم پیامبرانت بدار ای عصمت‌بخش دل‌های پیغمبران.

 

«نماز شب» بیست و پنجم رمضان

 

هشت رکعت است و در هر رکعت یک حمد و ۱۰ مرتبه توحید خوانده شود.

 

دعای شب بیست و پنجم

 

یا جاعِلَ اللَّیلِ لِباساً وَالنَّهارِ مَعاشاً وَالاْرْضِ مِهاداً وَالْجِبالِ اَوْتاداً یا اَللّهُ یا قاهِرُ یا اَللّهُ یا جَبّارُ یا اَللّهُ یا سَمیعُ یا اَللّهُ یا قَریبُ یا اَللّهُ یا مُجیبُ یا اَللّهُ یا اَللّهُ یا اَللّهُ لَک الاْسْماَّءُ الْحُسْنی وَالاْمْثالُ الْعُلْیا وَالْکبْرِیاءُ وَالاْلاَّءُ اَسْئَلُک اَنْ تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَاَنْ تَجْعَلَ اسْمی فی هذِهِ اللَّیلَةِ فِی السُّعَداَّءِ وَرُوحی مَعَ الشُّهَداَّءِ وَاِحْسانی فی عِلِّیینَ وَاِسائَتی مَغْفُورَةً وَاَنْ تَهَبَ لی یقیناً تُباشِرُ بِهِ قَلْبی وَایماناً یذْهِبُ الشَّک عَنّی وَرِضیً بِما قَسَمْتَ لی وَ اتِنا فِی الدُّنْیا حَسَنَةً وَفِی الاْخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنا عَذابَ النّارِ الْحَریقِ وَارْزُقْنی فیها ذِکرَک وَشُکرَک وَالرَّغْبَةَ اِلَیک وَالاْنابَةَ وَالتَّوْبَةَ والتَّوْفیقَ لِما وَفَّقْتَ لَهُ مَحَمَّداً وَ الَ مُحَمَّدٍ عَلَیهِمُ السَّلامُ.

 

ای که شب را پوشش قراردادی و روز را وسیله درآوردن روزی وزمین را گهواره و کوه‌ها را چون میخ قراردادی ای خدا ای چیره ای با جبروت ای خدا ای شنوا ای خدا ای نزدیک ای خدا ای پاسخ ‌ده ای خدا... از آن تو است نام‌های نیک و نمونه های والا و بزرگی و نعمت‌ها از تو خواهم که درود فرستی بر محمد و آل محمد و قرار دهی نامم را در این شب در زمره سعادت‌مندان و روحم را با شهیدان و احسان و نیکیم را در بلندترین درجات و گناهم را آمرزیده و یقینی به من بدهی که همیشه ملازم دل من باشد و ایمانی به من عطا کنی که شک و تردید را از من دور سازد و خوشنودم سازی بدانچه نصیبم کرده‌ای وبدهی به من در دنیا نیکی و در آخرت نیکی و نگاهم داری از آتش سوزان دوزخ و روزی‌ام کنی در این شب ذکر خود و سپاس‌گزاریت را و شوق و رغبت و بازگشت و توبه به درگاهت و موفقم دار بدانچه موفق داشتی بدان محمد و آل محمد علیهم السلام را.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/129230