کد خبر: 129122 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 28 ارديبهشت 1399 - 09:02
فرماندار لارستان:
خشکسالی، موجب کاهش اشتغال در بخش کشاورزی شده است

اتحادخبر:  معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان لارستان گفت: خشکسالی در جنوب این استان موجب کم رونقی و کاهش اشتغال در بخش کشاورزی شده است.

اتحادخبر:  معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان لارستان گفت: خشکسالی در جنوب این استان موجب کم رونقی و کاهش اشتغال در بخش کشاورزی شده است.

فرماندار لارستان: خشکسالی، موجب کاهش اشتغال در بخش کشاورزی شده است

به گزارش ایرنا؛ جلیل حسنی، شنبه در آیین معارفه رییس جهاد کشاورزی شهرستان لارستان افزود: اولویت اصلی جهاد کشاورزی این شهرستان باید افزایش اشتغال، رونق تولید و همه شاخص‌هایی که زمینه رشد و توسعه این منطقه را فراهم می‌کند، باشد.

 

وی بیان داشت ‌تولیدات بخش کشاورزی و دامی از لحاظ اهمیت، حساسیت و همچنین به لحاظ ایجاد اشتغال یکی از نیازهای اساسی جامعه بشری است.
حسنی ادامه داد: افزون بر این، مدیریت نوین و استفاده از فناوری‌های روز، تغییر الگوی کشت و شیوه‌های کشاورزی نیز به نوعی تاثیر مستقیم و مثبتی در رشد و توسعه هر منطقه دارد.


معاون استاندار فارس گفت: در مناطقی که از زمین‌های مرغوب و آب فراوان برخوردار هستند، کار کشاورزی راحت‌تر است، لیکن در شهرستان لارستان و منطقه جنوب فارس که چندین سال با خشکسالی مواجه بوده‌اند، کشاورزی دشوار است اما با این وجود هر ساله مشاهده می‌کنیم که لارستان به لحاظ تولید برخی محصولات کشاورزی در استان مقام اول را دارا هستیم و حتی در برخی از نقاط این شهرستان نیز پرورش ماهی و میگو انجام می‌شود.


حسنی با تاکید بر اینکه در این شهرستان از منابع آبی کمی برخوردار هستیم، اظهار داشت: هنر یک مدیر این است که از این محدویت‌ها و کم آبی در منطقه، بهترین و بیشترین بهره را ببرد و به گونه‌ای اعمال مدیریت کند که سطح تولیدات کشاورزی را افزایش دهد.


وی، همچنین لازمه فعالیت‌ها و رسیدگی بیشتر به مشکلات کشاورزان را انسجام و همدلی در بین نیروهای سازمان جهاد کشاورزی دانست و بیان کرد: اگر همه پای کار باشند، این امر خود به خود هم‌افزایی، همدلی و همفکری نیروها را در پی خواهد داشت.


فرماندار ویژه شهرستان لارستان، انگیزه درونی، اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های اشتغال محور را از وظایف مدیر یک مجموعه دانست و گفت: مدیر جدید جهاد کشاورزی این شهرستان باید با حمایت مدیر جهاد کشاورزی استان بتواند فعالیت‌های خوبی را در این منطقه پیگیری و عملیاتی کند.

 

حسنی تاکید کرد: انتظار این است که متناسب با وضعیت شهرستان لارستان، مدیر جدید جهاد کشاورزی این منطقه به تمام بخش‌ها و روستاها سرکشی و مسائل و مشکلات کشاورزان و دامداران را برطرف کند و مهمتر اینکه پیگیر تکمیل طرح‌های نیمه تمام بخش کشاورزی و دامداری باشد تا رونق این بخش‌ها را شاهد باشیم.


معاون استاندار فارس ادامه داد: با توجه به گستردگی شهرستان لارستان، جمعیت بالای کشاورزان این منطقه و همچنین فاصله زیاد این شهرستان با مرکز استان، از رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس خواستار تفویض اختیار بیشتر به جهاد کشاورزی لارستان هستیم و اینکه در تخصیص اعتبار و بودجه و اعتبارات جاری به لارستان توجه ویژه شود.
در ادامه این آیین، محمد جواد مظفری به عنوان رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان لارستان معرفی و از خدمات فرزاد قاسمی رییس پیشین این اداره تجلیل شد.
محمد جواد مظفری، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد کشاورزی است و پیش از آن رییس اداره امور اراضی شهرستان و معاون فنی جهاد کشاورزی لارستان را برعهده داشت.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/129122