کد خبر: 129094 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 28 ارديبهشت 1399 - 10:11
رضایی منتخب دشتستان در مجلس یازدهم در دفتر هفته نامه اتحاد جنوب و اتحاد خبر:
قبیله گرایی سیاسی و قومیتی را قبول ندارم/ سعی می کنم در برابر نقدها زودرنج‌ نباشم/ از اولین شماره های اتحاد جنوب مخاطب این نشریه هستم

اتحاد خبر : نماینده منتخب مردم دشتستان در مجلس در دفتر هفته نامه اتحاد جنوب، گفت: باعث افتخارم است که مخاطب اولین شماره های هفته نامه اتحاد جنوب بودم و همچنان هستم. رضایی افزود: نماینده همه مردم هستم و بین رئیس ستاد خودم و رئیس ستاد رقیب خود هیچ تفاوتی قائل نیستم/ وظیفه اصلی نماینده مجلس قانون گذاری و نظارت کلان است نه عزل و نصب مدیران...

اتحاد خبر - مهشید شهنه مطلق: نماینده منتخب مردم دشتستان در مجلس گفت: باعث افتخارم است که مخاطب اولین شماره های هفته نامه اتحاد جنوب بودم و پس از گذشت سالها همچنان مخاطبش هستم.

به گزارش اتحاد خبر، ابرهیم رضایی که به مناسبت روز ارتباطات در دفتر هفته نامه اتحاد جنوب به عنوان قدیمی ترین و اولین نشریه رسمی شهرستان دشتستان حضور پیدا کرده بود، ضمن تبریک روز ارتباطات گفت: مفتخرم که مخاطب اولین شماره‌ های این هفته نامه بودم و همچنان هم مخاطبش هستم.



منتخب دشتستان در مجلس یازدهم ادامه داد: شماره های گذشته این نشریه بسیار تاثیرگذار بوده که گاهی در گذشته های دور که اتحاد جنوب تنها نشریه شهرستان بود مطالب بنده هم در آن چاپ و منتشر می یافت.

وی افزود: من نماینده همه مردم دشتستان و نه فقط آنها که به من رای دادند و طبق قانون اساسی، شرعا و قانون نماینده ملت ایران هستم.

منتخب مردم دشتستان در مجلس یازدهم تصریح کرد: در ایام انتخابات چندین بار در جلسات مختلف به مردم قول دادم که خیلی از جاها صدای من هم ضبط شده که قول داده ام بین رئیس ستاد خودم و رئیس ستاد رقیب خود هیچ تفاوتی قائل نشوم و قبیله گرایی سیاسی و قبیله گرایی قومیتی را اصلاً قبول ندارم.



رضایی با اشاره به تفاوت هایی که ممکن است بین دو جناح سیاسی وجود داشته باشد، بیان کرد: خودم را انقلابی می دانم و نماینده تمام مردم دشتستان هستم. چه آنهایی که به من رای دادند و چه کسانی که به من رای ندادند، همه مردم را به یک چشم نگاه می کنم.



وی با بیان اینکه وارد انتصاب و عزل مدیران نمی شوم، عنوان کرد: اگر هم در این زمینه ورود کنم، حداقلی و در حد مشاوره است و به عنوان نماینده مردم وظیفه نظارتی دارم چرا که وظیفه اصلی نماینده مجلس قانون گذاری و نظارت کلان است نه عزل و نصب مدیران اجرایی.

منتخب مردم دشتستان گفت: احدی را در دشتستان و استان بوشهر پیدا نمی کنید که به آن فرد قول یک منصب در انتخابات را داده باشم. من هیچ جا به هیچکس قولی نداده ام و دینی از این نظر به هیچ فردی ندارم.

رضایی افزود: تعهد اصلی ما به مردم و انقلاب است و با افتخار می گویم که سرباز رهبر و انقلاب و خدمتگزار مردم هستم.

وی خاطر نشان کرد: آمده ام که بعد از چهار سال کارنامه دفاع قابل قبولی داشته باشم و بخشی از مشکلات مردم را حل کنم.

نماینده منتخب مردم دشتستان در مجلس با اشاره به نقد عملکردش در فضای رسانه، بیان کرد: باتوجه به تجربه ای که در فضای رسانه داشته ام، باید ظرفیتم نسبت‌ به بقیه بیشتر باشد و زودرنج‌ نباشم. نقدهای شما کمک و هدیه به ما است. اگر هر نقد با راهکار همراه باشد باعث کمک به من می شود.

رضایی گفت: در بحث اشتغال نیاز به راهکار داریم به خصوص که در حال حاضر کشور درگیر کرونا است و نسبت به آینده نگران هستیم.

وی با بیان‌ اینکه تلاش دارم با مردم شفاف، پاسخگو و در بین مردم باشم، عنوان کرد: فقط در موقع انتخابات بین مردم نرویم. ان شاالله بعد از عبور از شرایط کرونایی حتما به نقاط مختلف دشتستان بدون توجه به اینکه چه کسانی به من رای داده اند سر می زنم.

رضایی ادامه داد: نماینده باید صدای همه مردم باشد به خصوص کسانی که کمتر صدایشان به گوش می رسد. نماینده کودکان کار، زنان بد سرپرست و بی سرپرست، خانواده های که سرپرستشان به زندان رفته اند و کسانی که فارغ جناح بندی ها و خط کشی های سیاسی هستند.

منتخب مردم دشتستان در مجلس با اشاره به اینکه بخشی از ظرفیت اشتغال دشتستان در قطب کشاورزی است، گفت: نیازهای کشاورزان را پاسخ دهیم و کشاورزی در اولویتمان باشد، اگرچه این‌ کارهای اجرایی است و وظیفه مستقیم نماینده مجلس نیست.

رضایی با بیان‌ اینکه از مسائل و مشکلات مردم غافل نمی شویم، تصریح کرد: اگر مسائل درشت کشور را حل کنیم، مسائل ریز هم حل خواهد شد، همچنین بحث اشتغال مسئله کوچکی نیست و باید برای آن فکر ملی کرد.

وی افزود: ماجرای کرونا که ظاهرا جز بدبختی، انزوا و تعطیلی جامعه چیز دیگری نداشت، زیبایی هایی از جمله خیل عظیمی از مردم که برای تعطیلی اصناف همکاری کردند تا از شیوع این ویروس جلوگیری شود.

منتخب مردم دشتستان در پاسخ به اینکه کدام کمیسیون مورد علایق و تخصص ایشان است، اظهار کرد: به جمع بندی نهایی نرسیده ام‌ و درحال انجام مشورت از نمایندگان ادوار و کسانی که سابقه مجلس را دارند، هستم.
وی افرود: همه کمیسیون ها را بررسی کرده ام و انتخابم کمیسیونی است که تاثیرگذار تر باشد و کارآمدتر باشد.


رضایی همچنین در پاسخ به سئوال اتحاد جنوب مبنی بر اولویت های مجلس یازدهم گفت: قطعا مبارزه با فساد در اولویت است و بیشترین نقش را در این زمینه مجلس دارد.

وی تصریح کرد: مبارزه با فاسد وظیفه قوه قضاییه است و ما باید از آن حمایت کنیم. ولی مبارزه با پدیده فساد وظیفه مجلس به شمار می آید و لازمه آن اصلاح ساختارهای فسادزا در کشور است.

منتخب مردم دشتستان در مجلس افزود: ساختار‌های فسادزا در نظام پولی و بانکی کشور باید اصلاح شود و جهت گیری‌ ها افزایش حداکثری شفافیت باشد.

وی در ادامه گفت: جدی ترین راهکار شفافیت است و خیلی از سوء استفاده ها در فضای تاریک و پشت پرده رخ می دهد اما اگر شفاف سازی صورت گیرد، فساد مهار می شود.

رضایی ریشه مسائل و مشکلات اقتصادی در کشور را مسئله فساد دانست و گفت: فساد مانع حل بقیه مشکلات ما در جامعه شده است. مبنای ما برای مبارزه با فساد فرمان هشت ماده ای رهبر معظم انقلاب برای مبارزه با فساد است.

وی با اشاره به تشدید مجازات فساد در کشور گفت: کسی که می خواهد اختلاس یا سوء استفاده ای کند باید بداند که شدیدترین برخورد با آن می شود. همچنین می توان با تشویق رسوا کنندگان فساد در داخل کشور، کاهش روند فساد را داشته باشیم که در این زمینه نیاز به قانون گذاری داریم.

رضایی خاطر نشان کرد: اعتقادم بر این است که اولویت های مجلس باید متناسب با مشکلات ما در جامعه باشد، لذا مجلس باید در خدمت حل مشکلات کلان کشور و مردم باشد.

نماینده منتخب مردم دشتستان در مجلس با بیان‌ اینکه برنامه ما برای مردم یک برنامه چهار ساله است و از الان فعالیتی برای انتخابات بعدی انجام نمی دهم، عنوان کرد: ۴۸ ماه نماینده این مردم خواهم بود، ان شاالله بتوانم به خوبی عملکرد این ۴۸ ماه را به مردم گزارش دهم و پاسخگو باشم.

رضایی در پایان از زحمات چهار ساله محمد باقر سعادت نماینده سابق مردم در مجلس تشکر و قدردانی کرد.

در ابتدای این دیدار اکبر صابری مدیر مسئول هفته نامه اتحاد جنوب طی سخنانی با بیان اینکه بعضی از واقعیت‌ هایی که با آن روبرو هستیم، غیرقابل انکار است و باید با این واقعیت ها چهار سال با یکدیگر کار کنیم، اظهار کرد: یکی از آن واقعیت های انکار ناپذیر، تفاوت دیدگاه سیاسی بخشی از جامعه از جمله مجموعه ما در اتحاد جنوب با دکتر رضایی است.


صابری ادامه داد: در عین حال ما به قاعده انتخابات و رای اکثریت پای بند هستیم و جنابعالی را نماینده اکثریت رای دهندگان می دانیم و لذا علیرغم تفاوت نگاه سیاسی آمادگی داریم در بحث توسعه شهرستان و استان و رفع مشکلات مردم نماینده منتخب مردم را همراهی و کمک کنیم. 

 

مدیر مسئول اتحاد جنوب و اتحاد خبر افزود: تضارب آرا و سلایق سیاسی باعث پیشرفت جامعه خواهد شد و به نظارت مردمی بر حاکمیت و سلامت جامعه و نظام کمک خواهد کرد و لذا باید حق منتقدین سیاسی از هر دو جناح در کشور به رسمیت شناخته شود.


اکبر صابری با اشاره به اینکه اکثریت مردمی که به دکتر رضایی رای داده‌ اند فکر سیاسی وی را می‌دانستند، گفت: ایشان نماینده اکثریت جامعه ای است که به آن رای داده‌ اند و طبیعی است در حوزه سیاسی به آن سمت گرایش داشته باشد و منِ اکبر صابری و همکاران و همفکران سیاسی ام باید این نکته را بپذیریم و به قاعده بازی سیاسی پای بند باشیم.

 

مدیر مسئول هفته نامه اتحاد جنوب در ادامه بیان کرد: جدا از مسایل سیاسی، دکتر رضایی در بحث توسعه شهرستان و مشکلات مردم، نماینده همه مردم است و ما توقع داریم نماینده منتخب همه تلاشش را در خصوص رفع مشکلات و مطالبات مردم داشته باشد و طبیعی است در این حوزه ما در مجموعه اتحاد جنوب و اتحاد خبر همراه و پشتیبان نماینده محترم خواهیم بود تا مسایل و مشکلات شهرستان و استان زودتر و بهتر پیگیری و حل شود.



صابری در پایان با اشاره به اینکه کار رسانه بیشتر نقد است، یادآور شد: ممکن است در طول این دوره چهار ساله از ما نقدهایی ببینید که انتظار داریم در برابر نقد اصحاب رسانه و فعالان اجتماعی سعه صدر داشته باشید و این نقدها را کمک به خود برای ایفای بهتر وظایف نمایندگی بدانید. 

 

مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی اتحاد خبر افزود: البته اگر نقدی صورت گرفت الزاماً به معنای نادیده گرفتن زحمتها و پیگیری‌ هایی که شما انجام می دهید نخواهد بود و حتما در کنار نقدها، خدمات و پیگیری های جنابعالی برای رفع مشکلات مردم نیز اطلاع رسانی و منتشر خواهد شد. 

 

در این نشست همچنین تحریریه اتحاد جنوب و اتحاد خبر نکاتی را به عنوان پیشنهاد و انتظارات مردم از نماینده منتخب با دکتر ابراهیم رضایی مطرح کردند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/129094