کد خبر: 128932 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 24 ارديبهشت 1399 - 09:47
معاون رییس جمهوری:
تجاری‌سازی محصول با حمایت بخش خصوصی میسر است

اتحادخبر:  معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به ضرورت حمایت بخش خصوصی از تولید انبوه محصولات نوآوری، گفت: تجاری‌سازی محصول با حمایت این بخش میسر می‌شود و در این مسیر دولت تنها زیرساخت‌ها را فراهم می‌کند زیرا با وام‌های دولتی به طور معمول شرکت‌هایی که در این مقطع هستند، پا نمی‌گیرند.

اتحادخبر:  معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به ضرورت حمایت بخش خصوصی از تولید انبوه محصولات نوآوری، گفت: تجاری‌سازی محصول با حمایت این بخش میسر می‌شود و در این مسیر دولت تنها زیرساخت‌ها را فراهم می‌کند زیرا با وام‌های دولتی به طور معمول شرکت‌هایی که در این مقطع هستند، پا نمی‌گیرند.

معاون رییس جمهوری: تجاری‌سازی محصول با حمایت بخش خصوصی میسر است

به گزارش ایرنا؛ سورنا ستاری، سه‌شنبه در حاشیه آیین گشایش پردیس نوآوری و کارآفرینی یا دره فناوری دانشگاه شیراز در جمع خبرنگاران بیان کرد: خوشبختانه در شیراز سرمایه‌گذارانی هستند که جوانان را پشتیبانی می‌کنند، کمک‌های دولت نیز از ریسک سرمایه‌گذاری می‌کاهد، همچنین دولت در حوزه اعطای وام‌ها، معافیت‌ها، گمرکی و... از نوآوران حمایت می‌کند اما واقعیت این است که تا زمانی که چارچوبی خاص شکل نگیرد، یک اختراع به تولید انبوه نمی‌رسد.

 

وی ادامه داد: دانشگاه امروز از خیران و سرمایه‌گذاران جوان کارآفرین حمایت می‌کند و دولت نیز زیرساخت‌های این مجموعه را تقویت‌ می‌کند.

 

ستاری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بخشی از بودجه ساخت پردیس نوآوری و کارآفرینی یا دره فناوری دانشگاه شیراز را خیران و بخشی دیگر از آن را دولت تامین کرده است، گفت: این دانشگاه، بسیاری از پروژه‌هایی را که در زمره طرح‌های پارک علم و فناوری نبوده‌اند، اما شایسته توجه و حمایت بوده‌اند در دره نوآوری حمایت می‌کند که این کار قابل تقدیر است.

 

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اظهار داشت: در جریان سفر به شیراز از شرکت‌های دانش‌بنیان متعددی مستقر در شهرک صنعتی، پارک علم و فناوری و دانشگاه شیراز بازدید کرده‌ایم و با آنکه در گذشته نیز از آنها دیدن کرده بودیم، اما باز هم تازگی دارند.

 

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین در مورد رونمایی از کیت تشخیص ٣٠ ثانیه‌ای کرونا در شیراز گفت: این کیت هنوز تاییدیه نهایی را نگرفته اما ایده بسیار نوآورانه‌ای است که باید روی آن کار شود.

 

ستاری تاکید کرد: اینکه شرکت‌های دانش بنیان در شیراز عملکرد خوبی در حوزه کرونا داشته اند، شایسته تقدیر است و تولیدکیت‌های تشخیصی و دیگر ایده‌ها در باره تشخیص این بیماری و همچنین فعالیت‌های مربوط به تولید ماسک و مواد ضدعفونی به خوبی پیش می‌رود اما بی‌شک شیراز تا رسیدن به نقطه طلایی هنوز فاصله دارد و امیدواریم به همت نوآوران و با حمایت دانشگاه این مهم میسر شود. 

 

به گزارش ایرنا، پردیس نوآوری و کارآفرینی یا دره فناوری دانشگاه شیراز با تلفیق ایده‌های مراکز رشد و پارک علم و فناوری ایجاد شده است. این پردیس از ظرفیت استقرار ۷۰ شرکت برخوردار است اما هم اکنون ۳۰ شرکت در آن فعال هستند. برای راه اندازی پردیس نوآوری و فناوری دانشگاه شیراز بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار با کمک خیران از محل بودجه دانشگاه و پارک علم و فناوری فارس هزینه شده است.

 

جغرافیای متمرکز به عنوان یک عامل قدرتمند زیست بوم صنعت و جامعه دانش بنیان، پایه‌ریزی چرخ تولید دانش از مبدا دانشگاه تا تولد و رشد اولیه یک صنعت اشتغالزا و متناسب با نیاز اجتماعی روز و توجه به دانشجو به عنوان سرمایه اساسی در رشد و توسعه دانش بنیان از مزایای این طرح است. دره فناوری دانشگاه شیراز میزبان گروه‌های صاحب طرح تجاری شده، یعنی کارآفرینانی خواهد بود که در بدو استقرار از نظر مالی کاملا خودکفا یا از نظر مالی نیازمند حمایت هستند. 

 

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افزون بر افتتاح دره فناوری دانشگاه شیراز، در سفر یک روزه خود به شیراز از شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی، پروژه رادار هواشناسی صاشیراز، مرکز نوآوری شهید فهمیده، شرکت‌های دانش‌بنیان استان در پارک علم و فناوری و کارخانه نوآوری بازدید کرد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/128932