کد خبر: 128879 ، سرويس: حرف‌های شما
تاريخ انتشار: 23 ارديبهشت 1399 - 11:47
قابل توجه مسئولان ؛
کتابداران را وارد بازی های سیاسی خود نکنید

اتحادخبر-داوود بحرینی :یکی از مشکلاتی که همیشه نهاد کتابخانه های کشور که یکی از متولیان فرهنگ جامعه محسوب می شود ،‌با آن دست و پنجه نرم می کرده است منابع مالی برای کارکنانش بوده است.نهاد کتابخانه های کشور یک نهاد غیر دولتی به حساب می اید که به صورت هیات امنایی مدیریت می شود.اما حال سوال اینجاست آیا واقعا قابل پذیرش است این ...

داوود بحرینی :

 

یکی از مشکلاتی که همیشه نهاد کتابخانه های کشور که یکی از متولیان فرهنگ جامعه محسوب می شود ،‌با آن دست و پنجه نرم می کرده است منابع مالی برای کارکنانش بوده است.

نهاد کتابخانه های کشور یک نهاد غیر دولتی به حساب می اید که به صورت هیات امنایی مدیریت می شود.

اما حال سوال اینجاست آیا واقعا قابل پذیرش است این نهاد مهم که یکی از پایه های فرهنگ جامعه محسوب می شود مورد بی مهری هایی قرار بگیرد؟!

ابتدای اسفند سال ۹۸ بود که بخشنامه ای به منظور افزایش ۵۰ درصد از امتیازات فصل دهم برای کتابخانه های عمومی اعمال شد؛ مسئولین عالی رتبه برای اینکه این امر را به نام خود ثبت کنند به طور ویژه ای در فضای رسانه ای کشور مورد بازتاب قرار دادند تا شاید بتواند افکار عمومی را به هر نحوی شده است با خود همراه سازند.

حال با گذشت چندین ماه بعد از اعمال این بخشنامه و سهل انگاری های صورت گرفته باعث شده است که صدای غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در بیاید و طی نامه ای رفتار غیر منطقی مرکز نشینان و در راس آن ها محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه را گوشزد نماید.

اما اینجا پایان این ماجرای تلخ  نبود؛ پژمان‌فر به همراه تعداد دیگری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دهم در واپسین روزهای پایانی خود از وزیر ارشاد طرح سوال کرده اند.

حال باید منتظر ماند آیا همسفران قطار مجلس دهم در ایستگاه پایانی خود کام فرهنگ دوستان را شیرین خواهند کرد یا باز هم شاهد کج سلیقگی ها خواهیم بود؟!!

کتابخانه ها در هر جامعه ای به عنوان یکی از رکن های مهم فرهنگی به حساب می آیند و از طرفی در کنترل ناهنجاری ها و خشونت های اجتماعی بار سنگینی را به دوش می کشند.

بر اساس تورم های کشور و مشکلات اقتصادی دولتمردان باید سعی کنند یا وعده ای  ندهند یا اگر وعده ای می دهند سعی کنند آن را به نحو کاملا صحیح انجام دهند تا نمک به زخم مردم و مدافعان فرهنگ و دوستداران کتاب وارد نشود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/128879