امروز: چهارشنبه 02 مهر 1399
    طراحی سایت خبری
تاريخ انتشار: 17 ارديبهشت 1399 - 21:29

اتحادخبر-کامبیز کشاورز:گویند هر آمدنی را رفتنی است و آقای لواسانی بعد از حدود شش سال و چند ماه تکیه بر مسند اداره آموزش و پرورش بزرگترین شهرستان استان، از این مسئولیت کنار رفت و آقای سهراب باقری مدیر همراه اعتدال (اصلاحات) کلید دار این اداره گردید. سوالی که پیش می آید این است، آیا با تغییر مدیریتی این اداره در سیستم آموزشی نیز...

سید حسن لواسانی؛ مدیری از جنس مردم

کامبیز کشاورز:

 

گویند هر آمدنی را رفتنی است و آقای لواسانی بعد از حدود شش سال و چند ماه تکیه بر مسند اداره آموزش و پرورش بزرگترین شهرستان استان، از این مسئولیت کنار رفت و آقای سهراب باقری مدیر همراه اعتدال (اصلاحات) کلید دار این اداره گردید. 

 

سوالی که پیش می آید این است، آیا با تغییر مدیریتی این اداره در سیستم آموزشی نیز تحولی حاصل می گردد؟  پاسخ روشن است : خیر!

 چرا ؟ چون نگاه به این وزارتخانه در کشور ما از بالا به پایین و یک نگاه صرفأ مصرفیست، به همین دلیل هیچگاه انتظار کیفیت آنچنانی نمی توان داشت، از  تغذیه تا کتاب و پوشاک و تحصیلات رایگان برای فرزندان این مرز و بوم سالهاست دیگر خبری نیست.

 

مثلأ بر اساس  قانون اگر شخصی با تحصیل کودکان مخالفت کند و موانعی را برای او به وجود آورد، به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شود.

 

حال با توجه به وضعیت معیشت و درآمد خانوارها، آنچه طی این سال ها اتفاق افتاد واگذاری کانون آموزش و پرورش به بنگاه های خصوصی بوده که همانا مدارس غیر انتفاعی و نیمه دولتی می باشد و این موضوع با قانون پیش گفته کاملأ در تضاد است، حالا والدین، شهریه های اینچنینی و آنچنانی را از کجا تاُمین کنند الله اعلم.

نقدهای  دیگری هم بر وزارت آموزش و پرورش وارد است که تنها نمی‌توان این مطالبه را از ریاست آموزش و پرورش این نقطه  دور افتاده کشور داشت. چرا که مکلف به انجام دستورالعمل ها و بخشنامه های بعضا غیر اصولی و غیر کارشناسی  وزارت خانه و مسئولان بالا دستی می باشد. حال چه لواسانی رفته رئیس این اداره باشد چه شخص تازه آمده دیگر!

 

از حق نگذریم دوران مدیریت لواسانی کمترین تنش و حاشیه را در این اداره شاهد بودیم که علت را می توان در مردم داری، تواضع ، فروتنی و اقتدار این مدیر همراه دولت دانست خصوصأ  دوری از افراط و تفریط گرایی ، عدم نگاه صرفأ حزبی و درون جناحی و تاکید بر کاردانی و توانمندی پرسنل این مجموعه  از عوامل موفقیت لواسانی در مدیریت آموزش و پرورش دشتستان  است.

 

برای لواسانی این مدیر از جنس مردم در سنگر خدمات آینده آرزوی موفقیت دارم ، همیچنین امیدوارم سهراب باقری منش و رویه مثل گذشته در اداره آموزش و پرورش شهرستان دشتستان را ادامه دهند.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1399/06/03 - 07:15
0
1
با سلام جنابی که این متن را نوشته ای چرا قلمت را میفروشی؟ لواسانی یکی از بدترین مدیریت های تاریخ آموزش و پرورش را داشت. از خرید زمین برای فرهنگیان در شیراز بدون اجازه فرهنگیان و .....مگر این ها را یادت رفته؟
1399/02/20 - 19:42
0
1
متاسفانه بزرگترین معضل برای ادارات،اینکه مستقل نیستند، مدیران به ظاهر مستقلی که در سایه تصمیم گیری فلان شخص ،فلان نهاد فلان ارگان هست ،معمولا مدیران به قیمت ژست مدیریت و میز و پرستیژ اجتماعی هر کاری انجام دهند. این شامل این مدیر آن مدیر نمی شود ،سالیان سال هست که با چنین روش هایی زندگی می کنیم . (از بیرون دستور می دهند ،کلاس را از فلان حق التدریس که چندین سال هست سابقه کار دارد بگیرید ، چون ....... )
1399/02/20 - 07:36
0
5
در دوره ریاست ایشون کلی نیروی حق التدریس که حتی یک روز سابقه تدریس نداشتند به صرف اینکه پارتی داشتند جذب شدند. من که از ایشون نمی گذرم.
پاسخ: انتشار این نظر به معنای تایید مفاد آن نمی باشد.
1399/02/19 - 14:06
0
1
آمدنش می توانست منشا خیر بشود. متاسفانه با انتخاب تحمیلی بعضی افراد آموزش و پرورش در بعضی جاها لنگید و ویران شد. روزی انتظار می رفت در امتداد کار سه یا چهار مسئول نمایندگی بر مسند نمایندگی بخش بوشکان ارم و آبپخش پیشرفت در آموزش و تعدد مدارس، نمایندگی ها به اداره آموزش و پرورش ارتقا یاید و اداره تبدیل شود ولی حالا حال و روز نمایندگی های آموزش و پرورش را ببینید. به عنوان نمونه تعدد مدارس در بخش بوشکان و ارم را بهانه کردند ولی در کاکی کسی ایراد نگرفت زیرا همان سال ها با 4 چهار دانش آموز هم کلاس تشکیل دادند و مدارس را فنا نکردند. وعده ای به مردم بخش ارم و بوشکان دادند که مدارس را تجمیع و کیفیت را بالا می بریم. ولی فقط تجمیع صورت گرفت و اصلا کیفیتی مشاهد نشد. منصوب کردن مدیران با دانش کم و هم حزبی آموزش را ویران کرد و بنای مهاجرت از مقطع دوم متوسطه به دوره اول متوسطه هم رسید اکنون می توانید با یک حساب سر انگشتی دانش اموزان مهاجر به همراه خانواده را آبپخش، ارم و بوشکان را محاسبه نمایید. بار مالی وحشتناکی بر دوش خانواده ها گذاشته شد. اول انقلاب اعلام کردند آموزش رایگان برای همه. ولی در تنگ زرد مهاجرت در مقطع ابتدایی هم صورت گرفت مردم فرزندان شان را به جاهای دیگر برای اموزش بردند. تعدادی از دانش آموزان در راه مدرسه جان شان را از دست دادند زیرا مدرسه روستایشان منحل شد. و مجبور شدند برای رفتن به مدرسه در روستا یا شهری دیگر راه پر خطر را انتخاب نمایند. ساختمان مدارس اکثرا بلا استفاده رها شدند یا به جاهی دیگر اجاره داده شدند. در حال که ولی دانش اموز حاضربود هزینه ای که در جای غریبه بدهد ان را در وطن فرزندش به مدرسه بدهد ولی آواره نباشد. برای آموزش و پرورش گفتند تجمیع سود آور است برای مردم خیلی تفاوت کرد هزینه ها بالا رفت . جان جگر گوشه شان در راه مدرسه پایمال شد. مدارس نابود شدند. نیروهای خوب اموزش و پرورش مهاجرت کردند. و....................
1399/02/19 - 11:44
1
2
کاش یه ذره از آموزش و پرورش و مدیریت ایشون میدونستی بعد قلم می گرفتی بدست!
1399/02/18 - 23:45
0
2
جناب کشاوزر کاملا حق باشماست و سیاست های کلان اموزش و پرورش کشور از پایه ویران است.
ولی جناب لواسانی هم اینچنینی که فرمودید نبودند بطور مثال بدون هیچ ازمونی نفرات دلخواه خود را در مدت زمان خیلی محدود جذب کردن و در ادامه رفتاری با کسانی که اعتراض داشتن هیچ کدام بوی از تعاریف که شما فرمودید نمیدهد
پاسخ: انتشار اینگونه نظرات به معنای رد یا تایید مفاد ن نمی باشد.
1399/02/18 - 14:58
2
2
جنابی که خود را با نام همشهری معرفی کرده اید
نمیدانم خودخواهی را چگونه معنی میکنید؟
شغل شما چیست آیا اموزش و پرورشی هستید؟ که بعید میدانم
من یک بازنشسته اموزش و پرورشم قبل از بازنشستگی چند سال با جناب لواسانی همکار بودم این خودخواهی که شما میفرمایید من هرگز در ایشان ندیدم
خوشبختانه یا بدبختانه حزبی در مملکت نیست که ایشان حزب گرا باشند
1399/02/18 - 13:24
2
2
برادر عزیز طوری تحلیل نموده اید که هر کس متوجه نشده باشد آقای لواسانی را فردی مستقل بشناسد اما ایشان طرفدار سینه چاک اصلاح طلبان بوده و در مدیریت آموزش و پرورش دشتستان خانه تکانی نمود و...........
بر عکس ایشان از مدیران پرحاشیه شهرستان بودند............
مگر جریان خرید زمین در شیراز برای فرهنگیان بدون اجازه آنان را از یاد برده اید؟
1399/02/18 - 12:09
1
2
باسلام
از مشکلات آموزش و پرورش در کشور ما گفتید و داغ دل ما را تازه کردید. وقتی مدیران و افراد باارزش نمی توانند در عرصه های مهم کشور ورود کنند و وقتی بودجه مناسب در اختیار این بخش های بنیادین کشور گذاشته نمی شود مشکلات همچنان پابرجاخواهد بود.
به امید روزی که افراد توانمند و با استعداد در متن حرکت جامعه باشند نه در حاشیه.
همچنین، برای آقای لواسانی در سمت جدید آرزوی موفقیت دارم.
باتشکر
1399/02/18 - 09:05
1
3
آقای نویسنده لطفا قلمت را نفروش. دشتستان همه همدیگه را می شناسند
................................
1399/02/18 - 00:09
6
7
توصیفاتتون از لواسانی کاملا غلط بود،ایشون بسیار خودخواه وحزب گرا بودند
پاسخ: انتشار این نظر به معنای تایید مفاد آن نمی باشد.
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • شب ششم محرم در برازجان/ تصاویری از عزاداری و رعایت پروتکل های بهداشتی
  • آرزو دارم به عنوان یک خانم دشتستانی جام جهانی را قضاوت کنم/ تست های خوبم را مدیون هوای گرم برازجان هستم
  • کشف جسد با هویت ناشناس در ساحل بوشهر/ تصاویر
  • تصاویر اتحاد خبر از مراسم شب تاسوعا در مسجد دلگشا برازجان
  • پیکر طنز پرداز دشتستانی در کنار فرج الله کمالی آرام گرفت/ تصاویر اختصاصی
  • بازدید معاون بهداشتی وزارت بهداشت و درمان از بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان / تصاویر
  • آئین افتتاح و بهره بردای از جاده گردشگری آب پخش/ تصاویر
  • واکنش رییس شورای اسلامی شهر برازجان به خاکبرداری اطراف آرامگاه غضنفرالسلطنه
  • امرو هیچستانی طنز پرداز شاخص دشتستانی هم آسمانی‌ شد
  • پیکر نویسنده و تاریخ پژوه برازجانی تشییع شد / تصاویر
  • تصاویر اتحاد خبر از مراسم شب عاشورا در مسجد دلگشا برازجان
  • مشکلات کشتارگاه های شهرستان های مجاور/ درخواست های قصابان برازجانی/ توضیحات فرماندار دشتستان، رییس دامپزشكی و رییس صنف قصابان
  • توپخانه طنز
  • درباره امام حسین (ع) و واقعه ی کربلا
  • محمد جواد فخرایی هم آسمانی شد