کد خبر: 128319 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 14 ارديبهشت 1399 - 13:13
معاون هماهنگی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر خبر داد
احیای مرکز تربیت معلم شهید رجایی برازجان

اتحاد خبر: معاون هماهنگی مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر با اشاره به اینکه مجموعه دانشگاه فرهنگیان تمام تلاش خود را کرده که مرکز تربیت معلم شهید رجایی برازجان تعطیل نشود، گفت: در حال تلاش هستیم که بتوانیم برای سال تحصیلی جدید مجوز ادامه فعالیت رسمی این مرکز را دریافت کنیم. به گزارش اتحاد خبر، عبدالرضا عرب زاده با بیان اینکه این مرکز دانشگاهی هم اکنون ...

اتحاد خبر - مهشید شهنه مطلق: معاون هماهنگی مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر با اشاره به اینکه مجموعه دانشگاه فرهنگیان تمام تلاش خود را کرده که مرکز تربیت معلم شهید رجایی برازجان تعطیل نشود، گفت: در حال تلاش هستیم که بتوانیم برای سال تحصیلی جدید مجوز ادامه فعالیت رسمی این مرکز را دریافت کنیم.

به گزارش اتحاد خبر، عبدالرضا عرب زاده با بیان اینکه این مرکز دانشگاهی هم اکنون با دانشجویان کاردانی به کارشناسی آموزش ابتدایی پذیرفته شده در پردیس علامه طباطبایی مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: شورای توسعه وزارت علوم بعد از تعطیلی مراکز تربیت معلم در اواخر دهه ۷۰ هنوز مجوز لازم برای فعالیت را صادر نکرده است. اما مجموعه دانشگاه فرهنگیان تمام تلاش خود را کرده که این مرکز تعطیل نشود و در حال تلاش هستیم که بتوانیم برای سال تحصیلی جدید مجوز ادامه فعالیت رسمی مرکز شهید رجایی برازجان را دریافت کنیم.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان استان با رایزنی های متعدد، مصوبه کمیته استانی هیات امناء را برای ادامه فعالیت مرکز گرفته و از طریق نمایندگان ادوار گذشته مجلس پیگیر راه‌ اندازی مجدد مرکز شهید رجایی به صورت رسمی بوده و هست.



معاون هماهنگی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر ادامه داد: امیدواریم با همراهی نماینده منتخب مردم شریف دشتستان و تایید شورای توسعه وزارت علوم بتوانیم مجوز فعالیت را کسب کنیم و ابتدا با رشته آموزش ابتدایی شروع دوباره ای در این مرکز علمی دانشگاهی داشته باشیم.

هدف از تاسیس، تامین نیروی انسانی معلمان شهرستانی بود
عرب زاده با بیان اینکه مرکز تربیت معلم شهید رجایی برازجان از سال ۱۳۶۲ تاسیس شد، تصریح کرد: به احترام شهید والا مقام، این مرکز تربیت معلم، بنام دکتر شهید رجایی نامگذاری شد و رسما از بهمن ۱۳۶۲ پذیرش دانشجویان را شروع کرد.

وی اضافه کرد: هدف از تاسیس اینگونه مراکز دانشگاهی کمک به تامین نیروی انسانی و معلمان مورد نیاز شهرستان دشتستان، استان و نیز استان های همجوار - کهگیلویه و بویراحمد و مناطق جنوبی استان فارس بود.

معاون هماهنگی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر با اشاره به اینکه در ایام جنگ تحمیلی نیاز به خدمت معلمان در روستاها بسیار شدید بود، گفت: با تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش علاوه بر توسعه دانشسراهای روستایی در شهرستانهای با جمعیت بالای 50 هزار نفر نیز مراکز تربیت معلم راه اندازی شد و دوسال بعد از راه‌ اندازی مرکز شهید رجایی برازجان - مرکز شهید مطهری نیز در شهر خورموج راه اندازی شد.

تاثیرگذاری مرکز تربیت معلم در رشد معلمان دشتستانی
وی با اشاره به نقش مرکز تربیت معلم شهید رجایی برازجان در تربیت و رشد معلمان دشتستانی، تصریح کرد: با ورود دیپلم های شهرستان‌ در سال اول، با دو کلاس در رشته آموزش ابتدایی شروع به تحصیل کردند که در سالهای بعد رشته های ادبیات و آموزش دینی، عربی و علوم اجتماعی نیز به آنها اضافه شد.

معاون هماهنگی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر، ادامه داد: با اضافه شدن این رشته ها نیروهای متعهد به نظام تعلیم و تربیت در این مرکز پرورش یافتند که از نمونه های بارز آن می توان به مدیرکل فعلی آموزش و پرورش استان بوشهر، دکتر علیمراد کرمی اشاره کرد. همچنین افراد شاخص دیگر نیز از این مرکز فارغ التحصیل شدند که در این مقوله ذکر نام جایز نیست چون که اکثرا از نیروهای توانمند و علمی شهرستان و استان بوده و هستند که غالباً به درجه فرهیختگی (بازنشستگی) نائل شده اند.

فعال بودن رشته آموزش ابتدایی در مرکز تربیت معلم برازجان
عرب زاده بیان کرد: در این مرکز تعداد 50 نفر مشغول به تحصیل بوده اند که در نیم سال گذشته 30 نفر فارغ‌ التحصیل شده‌اند و در نیمسال دوم تعداد 20 نفر دانشجو رشته آموزش ابتدایی در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه این مرکز ابتدا با رشته های آموزشی ابتدایی شروع و در ادامه رشته های ادبیات، آموزش دینی، عربی و علوم اجتماعی به آن اضافه شد، خاطر نشان کرد: در دوره فعالیت دانشگاه فرهنگیان از سال 91 دانشجویان کاردانی به کارشناسی در رشته های علوم اجتماعی، آموزش ابتدایی، ادبیات و مشاوره و معارف اسلامی در این مرکز ادامه تحصیل دادند که همه فارغ التحصیل شده و در حال حاضر تک رشته آموزش ابتدایی فعال هست.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/128319