کد خبر: 127986 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 12 ارديبهشت 1399 - 08:00
به مناسبت روز معلم؛ شهرزاد آبادی مدیر نمونه استانی در گفتگو با اتحاد خبر:
معلمان مدارس غیردولتی امنیت شغلی ندارند/ عرصه آموزش و پرورش عرصه عشق و محبت است

اتحاد خبر-ساناز دانشگر: 12 اردیبهشت که سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری است در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز معلم نامگذاری شده است. به همین مناسبت گفتگوی اتحاد خبر با شهرزاد آبادی مدیر و موسس دبستان غیر دولتی فرزانه برازجان که به عنوان مدیر نمونه استانی انتخاب شده است بخوانید.. عاشق شغل معلمی هستم...

اتحاد خبر-ساناز دانشگر: 12 اردیبهشت که سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری است در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز معلم نامگذاری شده است. به همین مناسبت اتحاد خبر با چند نفر از پیشکسوتان و معلمان نمونه دشتستان گفتگویی انجام داده است که در بخش های جداگانه تقدیم مخاطبان عزیز می گردد.
شهرزاد آبادی  اصالتا اهل شهرستان تنگستان و شهر آباد است. چون پدری ارتشی داشت در شهر بندرعباس متولد شد و سال هاست که ساکن برازجان می باشد و به عنوان مدیر و موسس دبستان غیر دولتی فرزانه  است، بیش از 18 سال سابقه خدمت دارد. او در هفته بزرگداشت مقام معلم امسال به عنوان مدیر نمونه استانی انتخاب شده است. گفتگوی ما با این معلم نمونه را بخوانید:




سرکار خانم آبادی چرا معلم شدید؟
اندازه واقعی آمــوزش یافتگی تو. آن چیزی نیست که می دانی. بلکه این است که چطور دانسته هایت را با دیگران سهیم شوی.( کنت نربرن).
عرصه آموزش و پرورش عرصه عشق و محبت است. عشق به بهترین مخلوقات پروردگار و اشاعه این جوهره به جامعه در راه رسیدن به موفقیت.


به قول مولانا سر منشا و سر منزل عاشق، خداست و غیر از آن فناست.
با توجه به الگو برداری از آموزگاران و دبیران دوران تحصیلم علاقه ی شدیدی به شغل معلمی در من بوجود آمد تا این که بعدها این پیشه را انتخاب نمودم و به افتخار معلمی نایل گشتم.



چه امتیازی داشتید که به عنوان مدیر نمونه انتخاب شدید؟
در ابتدا با مربیگری پیش دبستانی فعالیتم را آغاز نمودم و بعدها در سمت مربی پرورشی و آموزگاری ادامه دادم. در طی تمامی سال های خدمتم سعی ام بر این بوده که با علم روز و متدهای نوین تدریس آشنا شوم  و به قول امروزی ها آپدیت باشم تا بتوانم وظایف محوله ام را به بهترین نحو انجام دهم. 


از آنجایی که عاشق شغل معلمی هستم همیشه تلاش کرده ام که در کارهایم خلاقیت و نوآوری را سرلوحه کارم قرار دهم و نگاه ویژه ای به آن داشته باشم. به لطف حق در تمام سال هایی که خدمت کرده ام  چه زمانی که تدریس داشته ام و یا در آن زمانی که مربی پرورشی بوده ام و یا به کار مدیریت پرداخته ام به تایید مسئولین مربوطه موفق عمل کرده ام که اسناد و تشویق نامه های متعدد گویای این ادعاست. در همه عرصه ها اصل بر این است که باید با پای دل و اعتقاد و تخصص قدم در راه خدمت گزاری گذاشت وگرنه موفق نخواهیم شد.

 

در آموزش و پرورش برای انتخاب شدن مدیر نمونه، باید برای همه آیتم هایی که در چند فرم خاص در اختیار همکاران می گذارند مدارک و مستندات لازم را ارائه دهیم. من هم مانند همه همکارانم، فاکتورهای مختلف را تجمیع و به اداره ارسال کردم و به لطف خداوند موفق شدم در جمع امتیازات بالاترین رقم را کسب نمایم.

 

موفقیت خودم را در امر آموزش و مدیریت علاوه بر تلاش و استعداد ذاتی، همیشه مدیون اساتید گرانقدرم می بینم و از همین رسانه ارادت خودم را به همه آنان اعلام می کنم و در مقابل آنان به رسم ادب سر تعظیم فرود می آورم. نمونه شدن یک امر نسبی است. امروز نام من و تعدادی از همکاران در لیست قرار گرفته و سال دیگر این افتخار نصیب عزیزانی دیگر خواهد شد ولی آن چه که می ماند عشق ورزیدن به شغل شریف معلمی و رضایت خداوند است.

امروز که این افتخار نصیبم شده است ضمن این که خداوند منان را سپاس می گذارم و همیشه شاکر درگاهش هستم، موفقیتم را تقدیم می کنم به پدر و مادرم که نخستین آموزگاران زندگی ام بوده اند که همانند باغبانی دلسوز در پرورش گل وجودم کوتاهی نکرده اند.

 

مشکلات عمده معلمان چیست؟
در بخش مدارس غیردولتی عدم امنیت شغل جهت استخدام، کمبود نیروهای متخصص و متبحر برای آموزش  با توجه به عدم هماهنگی رشته تحصیلی با تدریس، مشکل معیشتی با توجه به پاره وقت بودن آموزگاران، مشکل بیمه که متاسفانه بیمه ها آزاد هستند و با درآمد هم خوانی ندارند وجود دارد.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/127986