کد خبر: 127025 ، سرويس: گوناگون
تاريخ انتشار: 22 فروردين 1399 - 12:54
این حرکات کششی را قبل از بیرون آمدن از تخت‌خواب انجام دهید

اتحادخبر: بسیاری از افراد عادت دارند صبح بعد از بیدار شدن و باز کردن چشم‌ها، به سرعت از تخت خواب بیرون بیایند، ولی باید گفت این عادت چندان خوبی نیست. سعی کنید به جای این عادت، با انجام حرکات کششی و نرمشی و با تحریک عضلات بدن و ذهن، بدن خود را به آرامی از خواب بیدار کنید.

اتحادخبر: بسیاری از افراد عادت دارند صبح بعد از بیدار شدن و باز کردن چشم‌ها، به سرعت از تخت خواب بیرون بیایند، ولی باید گفت این عادت چندان خوبی نیست. سعی کنید به جای این عادت، با انجام حرکات کششی و نرمشی و با تحریک عضلات بدن و ذهن، بدن خود را به آرامی از خواب بیدار کنید. آیا به راستی انجام حرکات کششی در زمان صبح تاثیرگذار است؟ اگر شما هم از درد صبحگاهی در قسمت‌های مختلف بدن رنج می‌برید، انجام چند ورزش کششی ساده علاوه بر آنکه برای بدنتان مفید خواهد بود، روح و روان شما را هم تغذیه می‌کند.

 

۶ حرکت ورزشی صبحگاهی

 

این برنامه حرکات کششی، سفتی و خشکی عضلات بدن را از بین می‌برد، مفاصل را نرم‌تر می‌کند و موجب آرامش ذهن قبل از شروع روز جدید می‌شود.

 

۱. کشش کلی بدن

 

این حرکات کششی را قبل از بیرون آمدن از تخت خواب انجام دهید!

 

برای انجام این حرکت می‌توانید همچنان زیر پتو یا لحاف باقی بمانید. تنها کافی است انگشتان دست را به هم قفل کنید، دست‌ها را به سمت بالای سر بکشید و در هنگام ورود هوا به داخل ریه و شش‌ها یا همان عمل دم، کف دست‌ها را به سمت دیوار پشتی یا قسمت تاج تخت فشار دهید. هم‌زمان پا‌ها را به سمت روبرو بکشید و انگشتان پا را به صورت پوینت (کشیده به سمت جلو) قرار دهید. در این حین آرنج‌ها و زانو‌ها را صاف نگه دارید. این وضعیت کششی را برای مدت ۵ ثانیه نگه دارید و سپس با بازدم، نفس را خارج کنید. برای آرامش بدن این حرکت را سه بار تکرار کنید.


۲. حرکات کششی با زانوی خم

 

این حرکات کششی را قبل از بیرون آمدن از تخت خواب انجام دهید!

 

پتو و لحاف را کنار بزنید و به گونه‌ای روی تخت دراز بکشید که سر و شانه‌ها در وضعیت تعادل قرار گرفته باشند. زانو‌ها را خم کنید و کف پا‌ها را به صورت صاف روی تشک قرار دهید. قوزک پای چپ را روی زانوی پای راست بگذارید و ساق پای راست را با هر دو دست بگیرید. این وضعیت را به اندازه ۵ نفس عمیق نگه دارید و حرکت را برای پای دیگر نیز انجام دهید. این ورزش برای باز شدن عضلات ران و باسن مناسب است.


۳. کشش نشسته روی تخت

 

این حرکات کششی را قبل از بیرون آمدن از تخت خواب انجام دهید!

 

لبه تخت بنشینید و کف پا‌ها را به صورت صاف روی زمین قرار دهید. زانو‌ها را خم کنید و با خم کردن کمر سعی کنید قفسه سینه را به ران پا برسانید. دست‌ها و سر را از قسمت زانو به سمت پایین بیاورید و زمین را با انگشتان خود لمس کنید. این وضعیت را به اندازه زمانی ۵ بار تنفس نگه دارید تا عضلات پشتی و شانه‌ها کشیده شوند.

 


۴. حرکات کششی زانو به سمت سینه

 

این حرکات کششی را قبل از بیرون آمدن از تخت خواب انجام دهید!

 

دوباره روی تخت برگردید و به پشت دراز بکشید. زانو‌ها را خم کنید و کف پا را روی تشک قرار دهید. دست‌ها را دور پاهایتان بپیچید و به کمک آن‌ها پا را به سمت قفسه سینه بالا بیاورید. سر خود را روی بالشت نگه دارید و این وضعیت را با انجام ۱۰ نفس آرام و طولانی به پایان برسانید. این حرکت کششی برای عضلات پایینی کمر مناسب است.

 


۵. چرخش طاق باز

 

این حرکات کششی را قبل از بیرون آمدن از تخت خواب انجام دهید!

 

به پشت روی تخت دراز بکشید. زانو‌ها را به هم بچسبانید، لگن خود را به سمتی بچرخانید که زانوی راست روی تخت قرار بگیرد. زانوی چپ را با دست راست خود نگه دارید و گردن را به سمت چپ بچرخانید. ۱۰ بار نفس بکشید و سپس جهت را عوض کنید. با انجام این حرکات کششی، گرفتگی و خشکی ستون فقرات از بین می‌رود.


۶. حرکت خم به جلو در حالت نشسته

 

این حرکات کششی را قبل از بیرون آمدن از تخت خواب انجام دهید!

 

به پشت روی تخت دراز بکشید، پا‌ها را به سمت جلو بکشید و بالاتنه را صاف کنید. با ورود هوا به درون ریه، به ستون فقرات خود کشش دهید و بعد از بازدم، به صورت آهسته بالاتنه را به سمت پا‌ها بکشید و تا پاشنه پا جلو بروید. گردن را به سمت پایین آویزان کنید و این وضعیت را به مدت ۱۰ نفس عمیق نگه دارید. این حرکات کششی برای ماهیچه همسترینگ (ماهیچه پشت ران)، لگن و ستون فقرات مناسب هستند.

 

بعد از انجام همه این حرکات کششی متوجه می‌شوید که چطور با انرژی و انگیزه بیشتری روز خود را آغاز می‌کنید و بدون درد یا حتی رخوت بدن، برای انجام فعالیت‌های مختلف روز آمادگی لازم را به دست می‌آورید.

 

 

 

برترین ها

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/127025