کد خبر: 127000 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 فروردين 1399 - 07:10
۴۱هزار و ۸۲ واحد مسکن روستایی در استان بوشهر مقاوم سازی شد

اتحادخبر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: از۷۴ هزار واحد مسکونی روستایی موجود در این استان از سال ۱۳۸۲ تاکنون همزمان با اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی ۴۱هزار و ۸۲ واحد معادل ۵۶ درصد مقاوم‌سازی شده‌ است.

اتحادخبر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: از۷۴ هزار واحد مسکونی روستایی موجود در این استان از سال ۱۳۸۲ تاکنون همزمان با اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی ۴۱هزار و ۸۲ واحد معادل ۵۶ درصد مقاوم‌سازی شده‌ است.




حمید حیدری بریدی افزود: از مجموع  واحدهای مسکونی روستایی استان بوشهر ۳۲هزار و ۹۱۸ واحد مسکونی معادل ۴۴ درصد باقی مانده است که انتظار می‌رود این واحدها براساس برنامه دولت مقاوم سازی شوند.

 

وی بیان کرد: از این شمار واحد مسکونی مقاوم سازی شده در استان بوشهر ۱۰هزار و  ۹۷۴ واحد مسکونی در هفت سال دولت تدبیر و امید انجام شده است و در این مدت نیز۳۸ میلیارد و ۶۴۹ میلیون ریال کمک بلاعوض از محل حساب ۱۰۰ امام برای تکمیل واحدهای نیمه تمام مسکن محرومان تخصیص یافته است.

 

حیدری بریدی اضافه کرد: پارسال به ازای هر واحد مسکونی روستایی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات چهار درصد اختصاص یافت که تاکنون ۶۰ درصد این اعتبارات تخصیص یافته و ۲.۵میلیارد تومان اعتبار بلاعوض برای واحدهای نیمه تمام در نظر گرفته شده است.

 

وی ادامه داد: از سهمیه ابلاغی ۲هزار و ۵۰۰ واحدی در بخش مقاوم سازی مسکن روستایی استان بوشهر سال گذشته هزار و ۵۹۲ واحد معادل ۶۲ درصد ابلاغ شده و از این شمار تاکنون عملیات اجرایی هزار و ۲۵۰ واحد معادل ۷۸ درصد آغاز شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: همچنین در هفت سال دولت تدبیر و امید احداث ۷۰۰ واحد مسکونی شهری با ۹۰ میلیارد تومان اعتبار در این استان اجرا شده است.

 

حیدری بریدی یادآور شد: همچنین در راستای عمران روستایی در این مدت هزار و ۷۴۸طرح هادی با ۲هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال در روستاهای استان بوشهر اجرا شده است.

 

وی بیان کرد: احداث زمین چمن مینی فوتبال در روستاهای ۵۰۰ نفر جمعیت به بالا در ۱۵۱ روستا با ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی از جمله پروژه‌های طرح‌ هادی روستایی استان بوشهر است که با اجرای این طرح ۱۸۱هزار و ۲۰۰ مترمربع معادل ۵۵ صدم مترمربع به فضای ورزشی روستاهای استان اضافه شده است.

 

حیدری بریدی اضافه کرد: با اجرای این پروژه‌ها مساحت اماکن ورزشی روستاهای استان از ۱۱۳هزار و ۲۲۶ مترمربع به ۲۹۴هزار و ۴۲۶ مترمربع و سرانه ورزشی روستایی نیز با رشد ۱۵۷ درصدی از ۳۵صدم به ۹ صدم مترمربع افزایش یافته است.

 

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۲۶۲ بوستان روستایی امید با ۳۵۴ میلیارد ریال احداث شده است و با اجرای این طرح مساحت پارک‌ها و فضای سبز روستایی استان از ۶۳هزار و ۵۰۰ مترمربع به ۶۰ هزار و ۵۹۴ مترمربع افزایش یافته است.

 

  مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر احداث ۲۰۰ زمین والیبال در روستاهای ۴۰۰ نفر جمعیت و احداث ۱۶۲ سینمای روباز در بوستان‌های روستایی را از دیگر اقدام‌های عمران روستایی دولت دهم و یازدهم عنوان کرد.

 

حیدری بریدی با اشاره به آسفالت معابر از محل قیر رایگان گفت: از سال ۹۴ تا ۹۷ ، ۳۶۴کیلومتر از معابر روستایی با ۶۶۱میلیاردر یال اعتبار با مشارکت دهیاری‌ها آسفالت شده است.

 

وی ادامه داد: همچنین از محل اعتبارات عمرانی مناطق نفت خیز نیز از سال ۹۶ تا ۹۸، ۳۸۹ میلیارد ریال اعتبار تامین شده که صرف اجرای بهسازی معابر، پل سازی، دیوار حفاظتی، بوستاها و پیاده رو سازی در مناطق جنوبی استان هزینه شده است.

 

  مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهرگفت: همچنین برای ایمن سازی روستاها در برابر سیل سال گذشته ۱۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که در هفت روستا ایمن سازی روستاها انجام شده است.

 

 

 

ایرنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/127000