کد خبر: 126805 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 17 فروردين 1399 - 09:15
شبکه مجازی "کتاب‌خوانان" در پیام رسان‌های داخلی راه‌اندازی شد

اتحاد خبر:  با هدف انعکاس فعالیت کتاب‌داران، کم کردن فاصله میان آنها و اعضا در روزهای تعطیلی کتابخانه‌ها و ترویج مطالعه، شبکه مجازی "کتاب‌خوانان" در پیام رسان "بله" راه‌اندازی شد.

 شبکه مجازی "کتاب‌خوانان" در پیام رسان‌های داخلی راه‌اندازی شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا، به منظور حفظ سلامت کتابداران و اعضا، کتابخانه‌های عمومی در تعطیلی اضطراری به سرمی‌برند.

سیدعلی هاشمی روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: براین اساس معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتاب‌خوانی با هدف تبدیل این تهدید به فرصت مطالعه، کمتر شدن فاصله میان اعضا و کتابداران و انعکاس محتوای ترویجی تولید شده در حوزه کتاب در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شبکه مجازی کتاب‌خوانان در پیام سان بله راه‌اندازی کرد تا ضمن هم‌افزایی، تجربیات کتابداران و اعضا در ترویج کتاب‌خوانی منعکس شود.

وی بیان کرد: در «شبکه مجازی کتاب‌خوانان» محتوای ترویجی و فرهنگی برای گروه های مختلف سنی تدارک شده‌است و طبق برنامه زمان بندی در طول روز منتشر می‌شود.

هاشمی گفت: معرفی آداب و رسوم مناطق در نوروز، شعرخوانی، شاهنامه خوانی، قصه‌گویی، کتاب هدهد سفید، بازی، سرگرمی، کاردستی، خلاقیت، نقاشی‌های برگزیده، اخبار و اطلاعیه‌ها و معرفی کتاب از جمله موضوع‌های محوری در انتشار محتوا در این کانال است که کتابداران و اعضا در تولید محتوای آموزشی، ترویجی و فرهنگی آن نقش دارند.

وی یادآور شد: این کانال پس از نوروز با هدف استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی و جذب مخاطبان علاقه‌مند به کتاب و کتاب‌خوانی، در پیام رسان‌های دیگر در فضای مجازی  از جمله "روبیکا" و "گپ" فعالیت خود را توسعه می‌دهد.

هاشمی اضافه کرد: موضوع‌ها و گروه‌های سنی، مشخص شده و قابل بازیابی است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/126805