کد خبر: 126803 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 17 فروردين 1399 - 09:12
مهمترین راه جهش تولید در استان بوشهر مهارت محوری است

اتحاد خبر: مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: یکی از مهمترین راه‌های جهش تولید، تغییر آموزش‌های آکادمیک از حافظه به مهارت محوری است.

مهمترین راه جهش تولید در استان بوشهر مهارت محوری است

عبدالمجید دراهکی روز یکشنبه در نشست ویدئو کنفرانس با روسای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به نام‌گذاری سال‌جاری به نام سال جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: دستیابی به جهش تولید نیازمند توجه ویژه به مقوله مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی است.

وی اضافه کرد: مهارت‌آموزی ابزاری برای توسعه و تربیت نیروی کار ماهر و توانمندسازی نیروی انسانی جویای کار برای بهره‌وری بیش از پیش تولید و پیشرفت اهداف کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی است.

دراهکی یادآور شد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان ضلع اصلی برمدار توسعه و باراندازی مهم در مهارت‌آموزی و بازآموزی کنشگران اصلی تولید، با نگرشی ایران شمول و بذل توجه به پارادیم حکم‌رانی آموزش‌های مهارتی و با کنشگری در میدان‌های اقتصادی، صنعتی، خدمات و کشاورزی و ارتقای سطح مهارتی بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط، نقشی بیبدیل در سطح تولید بنگاه‌ها و میدان‌های یادشده ایفا کرده‌است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر افزود: مهارت آموزی زمینه ساز جهش در تولید کشور است.

وی تاکید کرد: کارکنان سرمایه و دارایی هر سازمان هستند و منابعی که برای آموزش و توسعه نیروی کار استفاده می‌شود اتلاف و هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری برای اثر بخشی و کارایی بنگاه‌ها و تقویت عملکرد سازمان‌ها است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: فرهنگ‌سازی و ترویج گفتمان مهارت‌آموزی و در نظر گرفتن مشوق‌ها به منظور ایجاد انگیزه می‌توانند دستیابی به هدف‌های پیش رو را میسر کند.

دراهکی تاکید کرد: تا زمانی که به ارتباط جدی میان آموزش‌های مهارتی با اقتصاد و اشتغال و نقش و اثر بخشی آن توجه نشود شاهد اقتصاد ناپایدار و بیکاری افراد خواهیم بود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: مجاهدت‌های نیروی انسانی جوان ماهر و مهارت آموخته فنی و حرفه‌ای و کارآمد کشور می‌تواند به رونق تولید و جهش آن در کشور کمک قابل توجهی کند و باید در سال جاری با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی این مهم در استان بوشهر توسعه یابد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/126803