کد خبر: 126653 ، سرويس: استان هرمزگان
تاريخ انتشار: 12 فروردين 1399 - 08:45
استاندار هرمزگان:
۱۳فروردین ورودی وخروجی هرمزگان بیشتر کنترل می شود

اتحادخبر: استاندار هرمزگان گفت: با توجه به در پیش بودن روز سیزدهم فروردین تمهیدات مناسبی برای کنترل‌های بیشتر رفت وآمد غیرضروری درون شهرها و روستاهای استان اتخاذ شده است.

اتحادخبر:  استاندار هرمزگان گفت: با توجه به در پیش بودن روز سیزدهم فروردین تمهیدات مناسبی برای کنترل‌های بیشتر رفت وآمد غیرضروری درون شهرها و روستاهای استان اتخاذ شده است.

۱۳فروردین ورودی وخروجی هرمزگان بیشتر کنترل می شود

فریدون همتی دوشنبه شب در جلسه ویدئو کنفرانس با وزیر کشور اظهار داشت: با همکاری مناسب مردم هرمزگان و توجه بسیار خوب به رعایت توصیه ها از جمله خودداری از رفت وآمد و ماندن در خانه، روند بیماری کرونا در این استان مدیریت شده است.

وی افزود: امکانات بهداشتی و درمانی مناسبی در هرمزگان تامین و همچنین محل هایی برای تکمیل دوره درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا آماده شده تا بیماران بهبودی کامل پیدا کنند.

همتی تصریح کرد: از مردم نیز خواستاریم در روز ۱۳ فروردین ماه در خانه بمانند و به قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا، کمک کنند.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان، گفت: این طرح با همکاری خوب  مردم هرمزگان در حال اجرا است.

همتی ادامه داد: در ۹۴ نقطه ورودی و خروجی شهرهای استان هرمزگان تیم‌های کنترل و مراقبت مستقر و در حال اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا هستند.

استاندار هرمزگان در این جلسه خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی از شهروندان این استان، افراد غیر بومی می‌باشند که در این استان زندگی و در ادارات، دستگاه ها، سازمان ها، نیروهای نظامی، صنایع و بنگاه های اقتصادی مختلف مشغول به کار هستند و در حال حاضر دغدغه بازگشت بخشی از این افراد که در تعطیلات نوروز به شهرهای خود مسافرت داشته اند، وجود دارد.

همتی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا برای رفع این دغدغه با حضور دستگاه های مربوطه که این نیروها در آن مشغول به فعالیت هستند، تدابیر مناسب اندیشیده شود و از ستاد ملی مقابله با کرونا نیز خواستاریم در این زمینه کمک لازم را داشته باشد.

انتقال کووید ۱۹ به صورت فرد به فرد و راه‌های احتمالی  آن از طریق انتشار از راه هوا، تماس نزدیک با انسان مبتلا و دست زدن به وسایل آلوده  است.

مهمترین راه برای پیشگیری از ابتلا و قطع زنجیره شیوع ، پرهیز از حضور در تجمعات و ترددهای غیر ضروری ، ماندن در خانه ،  توجه به توصیه های بهداشتی و رعایت اصول ،تعطیلی صنوف غیرضرور و دوری از ترس و اضطراب ذکر شده است.

 این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

براساس آمارهای اعلام شده تا روز ۱۱ فروردین ماه ۱۹۰ نفر در استان هرمزگان به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این شمار ۱۴ نفر فوت شدند.

 

 

 

ایرنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/126653