کد خبر: 126573 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 10 فروردين 1399 - 09:35
دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر موظف به افزایش خدمات الکترونیکی شدند

اتحادخبر: در راستای مقابله با بیماری و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر موظف به تسریع در افزایش خدمات الکترونیکی برای کاهش مراجعه حضوری مردم شدند.

اتحادخبر:  شیوع ویروس‌کووید 19 سبب شد که تمام راهکارهای لازم برای شکستن زنجیره انتقال این ویروس خطرناک ارائه شود.

 

پرهیز از سفرهای غیرضروری، عدم حضور در تجمعات، تعطیلی مراکز اقامتی، تفریحی، لغو برنامه‌های سیاسی، اجتماعی، مذهبی، آموزشی، فرهنگی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از جمله برنامه‌های اجرا شده برای  جلوگیری از انتقال ویروس کرونا است.

 

در راستای اجرای طرح‌های یاد شده برای مقابله با ویروس کرونا بر ضرورت توسعه دولت الکترونیک تاکید شده است.

دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر موظف به افزایش خدمات الکترونیکی شدند

 

مدیرکل دفتر فنی استانداری بوشهر با تاکید بر ارائه خدمات لازم از طریق  دولت الکترونیک اظهار داشت: قطعا بین مقابله با شیوع ویروس کرونا و توسعه دولت الکترونیک رابطه معنادار وجود دارد لذا تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر موظف به تسریع در افزایش خدمات الکترونیکی برای کاهش مراجعه حضوری مردم هستند.

 

سید موسی موسوی، کاهش مراجعه حضوری مردم به ادارات را از راههای موثر در انتقال ویروس کرونا دانست و تاکید کرد: کاهش مراجعه حضوری مردم به ادارات بسیاری از مشکلات جامعه از قبیل افزایش هزینه زندگی، خستگی‌های جسمی و روحی، ترافیک و بسیاری معضلات دیگر از جمله مشکل فعلی جامعه یعنی شیوع بیماری کرونا برطرف می‌کند.

 

دستگاه‌ها موظف به افزایش خدمات الکترونیکی شدند

 

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها موظف به افزایش خدمات الکترونیکی شدند خاطر نشان کرد: به‌منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و کاهش مراجعات مردم به دستگاه‌های اجرایی، دستگاه‌ها موظف به افزایش خدمات الکترونیکی شدند.

 

مدیرکل دفتر فنی استانداری بوشهر افزود: با توجه به تاکید بر استقرار دولت الکترونیک در برنامه ششم توسعه کشور، تکلیف مهم دستگاه‌های اجرایی استان در حال حاضر، اجرای وظایف قانونی و مشخص شده در برنامه ششم توسعه و بخشنامه‌های اخیر در خصوص توسعه محتوا و خدمات الکترونیک می‌باشد.

 

موسوی خاطر نشان کرد:  از جمله دلایل مهم مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری‌ها، دریافت خدمات شهرسازی از جمله صدور پروانه ساخت و پایان کار است که اکنون تعداد زیادی از شهرداری‌ها بخش‌هایی از خدمات فوق را الکترونیکی کرده‌اند.

 

دولت الکترونیک راهبردی برای مقابله با بیماری کرونا است

 

وی دولت الکترونیک را  راهبردی برای مقابله با بیماری و ویروس­‌های فراگیر مانند کرونا دانست و افزود:در شرایط تهدید ویروس­‌های فراگیری مانند کرونا یا حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله، خدمات دولت الکترونیک، امکان مهمی تامین سلامت عمومی، اعم از پیشگیری، رصد، تشخیص، اولویت بندی اقدامات، درمان و پیگیری است.

 

استاندار بوشهر نیز دورکاری کارکنان را بلامانع دانست و گفت: شهروندان می‌توانند با حضور در خانه و استفاده از خدمات الکترونیکی موارد ضروری را ثبت و پیگیری کنند.

 

عبدالکریم گراوند  اظهار داشت: خدمات میز خدمت الکترونیکی در استان فراهم است و مردم می‌توانند امور خود از جمله در حوزه دستگاههای خدمات رسانی همچون برق، آب و گاز و دیگر عرصه‌ها را به صورت غیرحضوری پیگیری کنند.

 

خدمات آموزشی  اینترنتی ویژه دانش آموزان بوشهری فراهم شد

 

در همین راستا  خدمات آموزشی ویژه دانش آموزان با راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی شتاب فراهم شد.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با اشاره به مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت:  با توجه به تعطیلی مدارس به سبب پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شبکه آموزشی شتاب و استفاده از امکانات فضای مجازی، آموزش دانش‌آموزان استان بوشهر راه‌اندازی شد و در حال اجرا است.

علی سملیان با اشاره به اینکه فضای مجازی فرصتی مهم برای آموزش است گفت: امروز تلاش شده با بکارگیری همه امکانات از این ظرفیت برای ارائه آموزش به دانش‌آموزان استان استفاده شود.

 

وی بیان کرد: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با همه توان خود توانسته زیرساختی مناسب را برای راه‌اندازی و ادامه فعالیت این شبکه اموزشی را فراهم کرده است. 

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر افزود: در این راستا با کمک شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پهنای باند، اینترنت رایگان با سرعت 50 مگابایت برثانیه به شبکه آموزشی شتاب واگذار شده است.

 

سملیان افزود: هدف از راه‌اندازی شبکه شتاب این است که در کنار سلامت فرزندان، آموزش آنها نیز ادامه داشته باشد.

 

 

 

 

 

تسنیم

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/126573