کد خبر: 126554 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 09 فروردين 1399 - 09:05
استاندار بوشهر:
اجرای موفق طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیازمند همکاری مردم است

اتحادخبر: استاندار بوشهر گفت: اجرای موفق طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیازمند همکاری و همراهی مردم است، نیروهای انتظامی، بسیج و هلال احمر در ۴۶ نقطه این استان مستقر شده‌اند. عبدالکریم گراوند روز شنبه در بازدید از نحوه اجرای طرح فاصله‌ گذاری اجتماعی در استان بوشهر افزود: انتظار می‌رود همانطور که قشرهای مختلف مردم از جمله...

اتحادخبر: استاندار بوشهر گفت: اجرای موفق طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیازمند همکاری و همراهی مردم است، نیروهای انتظامی، بسیج و هلال احمر در ۴۶ نقطه این استان مستقر شده‌اند.

اجرای موفق طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیازمند همکاری مردم است

عبدالکریم گراوند روز شنبه در بازدید از نحوه اجرای طرح فاصله‌ گذاری اجتماعی در استان بوشهر افزود: انتظار می‌رود همانطور که قشرهای مختلف مردم از جمله بازاریان، اصناف، سمن‌های  استان در گام اول برای مقابله با شیوع ویروس کرونا همکاری خوبی با مسئولان داشته‌اند در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز همکاری خوبی داشته باشند.

وی ضمن تاکید بر ماندن در خانه بیان کرد: امروز همه دنیا تنها واکسنی که برای مقابل با شیوع ویروس کرونا در نظر گرفتند فاصله اجتماعی و پرهیز از اجتماع‌ها است و در این ارتباط این طرح از سوی ستاد ملی کرونا طراحی و در حال اجرا است.

گراوند گفت: در همین ارتباط ۴۶ نقطه در استان مشخص و نیروی انتظامی و بسیجیان مستقر شدند و امید می‌رود مردم استان در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و قطع زنجیره بیماری کمک کنند.

استاندار بوشهر یادآور شد: در زمان حاضر در کنار نیروی انتظامی نیروهای بسیج و داوطلبان جمعیت هلال احمر حضور دارند و همه برای بازگرداندن سلامت و آرامش به جامعه تلاش می‌کنند اما لازمه این کار رعایت اصول بهداشتی، پرهیز از حضور در تجمع‌ها است.

گراوند اضافه کرد: براساس طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برگزاری هرگونه مراسم که موجب تجمع افراد شود (رسمی و غیر رسمی) ممنوع است برهمین اساس پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، مراکز تفریحی، استخرها و سایر اجتماع‌های دیگر تعطیل است.

وی ادامه داد: همچنین با اجرای طرح فاصله‌ گذاری اجتماعی خروج افراد غیر ساکن و مسافر شهرهای محل حضور فعلی برای رفتن به محل سکومت خود بلامانع و بلکه باید با سرعت انجام شود این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را ندارند و از کنار گذرها باید عبور کنند.

استاندار بوشهر افزود: تنها افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر هستند و ورود افراد غیر ساکن ممنوع است برهمین اساس نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک و بیمه نامه خودرو صورت می‌گیرد.

وی گفت: همچنین در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی دفاتر پیشخوان، پلیس به اضافه ۱۰، دفاتر ثبت، صرافی‌ها، بانک‌ها، هتل‌ها، پایانه‌های مسافری و فرودگاه‌ها با محدودیت‌های پیش‌بینی شده خدمات ارائه می‌کنند و فعالیت تمام مراکز خرید، پاساژها، نمایشگاه‌ها، فروشگاه‌های اسباب‌بازی، خشک‌شویی، خیاطی، مصالح فروشی، آهن فروشی، خرازی، قنادی، لوازم خانگی، چاپخانه و خدمات چاپی،گیم‌نت، کافه‌ها و اصناف شبیه آنها ممنوع است.

گراوند تاکید کرد: تنها فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپرها، فروشگاه‌های پروتئینی و گوشتی، بازارچه‌ها، داروخانه‌ها، نانوائی‌ها، تعمیرگاه‌های خودرو، جایگاه‌ها عرضه سوخت، میدان‌های میوه و تره بار باز هستند و باید شبانه‌روزی به شهروندان خدمات بدهند.

وی گفت: در قالب طرح فاصله گذاری اجتماعی تنها تردد خودروهای امدادی، درمانی، پلیس، حمل بار، کالاها، مایحتاج مردم، سوخت شامل ممنوعیت‌ها نیست و بیشترین محدودیت در جابه‌جایی مسافر با هواپیما، قطار و اتوبوس‌های بین شهری ضمن اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی اعمال می‌شود و ممنوعیت‌های تعیین شده برای ورود به شهرها شامل کارکنان دستگاه‌های دولتی که محل سکونت آنها با محل کارشان در یک نطقه قرار ندارد، نمی‌شود و تیم‌های تشخیصی مستقر در مبادی کنترلی با احراز موضوع نسبت به صدور تردد این دسته از کارمندان اقدام می‌کنند.

استاندار بوشهر تاکید کرد: هر شخصی با نادیده گرفتن قوانین طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به مسافرت برود ضمن توقیف خودرو ایشان تا پایان فرودین پنج میلیون ریال جریمه می‌شوند. 

 وی اضافه کرد: اگر کسی قوانین و اصول بهداشتی را رعایت نکند ممکن است به خود و سلامت دیگران آسیب وارد آنا را مبتلا  کند به همین دلیل عاجزانه از مردم استان بوشهر می‌خواهم همانطور که در مرحله نخست موفق عمل کردند در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با نیروهای مستقر در گلوگاه‌ها همکاری کنند تا به لطف خدا و دعای مردم شر این ویروس از سرزمین ما کنده شود. 

استاندار بوشهر گفت: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا مرحله نخست طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از ۸ تا ۱۵ فروردین ماه اجرا می‌شود و ادامه آن بنا به نظر همان ستاد است اما به هر حال ما باید وظیفه خود را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: اجرای هر اقدامی بدون پشتیبانی و همراهی مردم امکان پذیر نیست.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/126554