کد خبر: 126546 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 09 فروردين 1399 - 08:38
پرداخت بخشی از خسارات کرونا در کمپ‌های ترک اعتیاد

اتحادخبر: معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از پرداخت مبلغ ۵ میلیون تومان به ازای هر مرکز بهبودی اقامتی( کمپ‌های درمان اعتیاد و ‌TC ها) به منظور جبران  بخشی از خسارات ناشی از شیوع کرونا خبر داد.

اتحادخبر: معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از پرداخت مبلغ ۵ میلیون تومان به ازای هر مرکز بهبودی اقامتی( کمپ‌های درمان اعتیاد و ‌TC ها) به منظور جبران  بخشی از خسارات ناشی از شیوع کرونا خبر داد.

 

 پرداخت بخشی از خسارات کرونا در کمپ‌های ترک اعتیاد

 

فرید براتی سده  با اشاره به اقدامات سازمان بهزیستی کشور در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کووید۱۹ در بین معتادان بی‌خانمان مستقر در پاتوق‌ها گفت: این طرح با همکاری موسسات و مراکز کاهش آسیب دارای مجوز در استان‌های مختلف با هدف ارائه آموزش و تحویل ابزار و امکانات ضد عفونی به پرسنل موسسات و مراکز کاهش آسیب، آموزش و ارائه مواد شوینده و ضد عفونی کننده به افراد مستقر در پاتوق‌ها، ضدعفونی کردن محیط زندگی افراد، ارائه بسته‌های حمایتی و غذایی مناسب و غربالگری و شناسایی علایم اولیه در معتادان بی خانمان مستقر در پاتوق‌ها در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه این طرح با ابلاغ بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی و بسته‌های آموزشی و با هماهنگی با موسسات و مراکز کاهش آسیب شروع شده است، افزود: در حال حاضر فرایند اجرایی طرح مذکور در سطح کشور در محیط‌ها و محل‌های حضور معتادان بی خانمان انجام می‌شود و مجریان در ‌حال ارائه خدمات و شناسایی موارد احتمالی هستند.

براتی سده با بیان اینکه بودجه این طرح با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر تامین شده است، اظهار کرد: به این ترتیب علاوه بر اجازه هزینه تا سقف ۲۵درصد از اعتبارات کاهش آسیب پرداخت شده به استان‌ها، در چند مرحله سازمان بهزیستی نیز بودجه‌هایی را به این به این طرح  اختصاص داده است.

وی در ادامه با اشاره به پرداخت مبلغ ۷۰۰ هزار تومان به ازای هر مرکز کاهش آسیب و تیم‌های سیار و موبایل ون(موبایل کلینیک)، تصریح کرد: همچنین برای این منظور مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در آخرین روز سال ۹۸ واریز شد. همچنین ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز مبلغ ۴.۵ میلیارد تومان برای طرح فوق اختصاص داده است.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در این طرح بار اصلی بر عهده تیم‌های سیار کاهش آسیب و موبایل ون(موبایل کلینیک‌های) کاهش آسیب است و در موارد مورد نیاز از سایر سرویس‌های کاهش آسیب نیز استفاده خواهد شد.

براتی سده با تاکید بر اینکه براساس اعلام موسسات و ادارات کل بهزیستی استان‌ها تاکنون موارد مشکوکی یافت شده که با هماهنگی اورژانس و مراکز بهداشتی درمانی ارجاع و تحت بررسی قرار گرفته اند، توضیح داد: خوشبختانه جواب آزمایش این موارد اکثرا منفی بوده است. سازمان بهزیستی علاوه بر بودجه‌های فوق به منظور مقابله با کرونا و جبران بخشی از خسارات مبلغ ۵ میلیون تومان هم به ازای هر مرکز بهبودی اقامتی(کمپ های ترک اعتیاد و تی سی ها) اختصاص و به استان‌ها واریز کرده است.

به گفته وی در حال حاضر تعداد ۱۲۰۰ مرکز اقامتی درمان اعتیاد  در سطح کشور فعالند.

 

 

ایسنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/126546