کد خبر: 126506 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 08 فروردين 1399 - 09:32
استاندار فارس خبر داد:
تصمیمات سختگیرانه برای پیشگیری از شیوع کرونا اجرا می‌شود

اتحاد خبر: استاندار فارس گفت: روزهای آینده تصمیمات سختگیرانه‌ای برای پیشگیری از شیوع کرونا اعمال خواهد شد و از جمله، ترددها بیش از پیش محدود می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس دکتر عنایت الله رحیمی  ضمن تقدیر از همکاری شهروندان استان فارس در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا، عنوان کرد: این روزها بسیار سخت می‌گذرد و امیدواریم سختی‌ها سریع‌تر منجر به آسانی شود و بتوانیم سایه ویروس را برافکنیم.

وی اظهار داشت: درخواست‌های متعددی از سوی گروه‌ها و اقشار مختلف درمورد تشدید محدودیت‌ها مطرح شده است و تلاش ریاست محترم جمهوری، دولت و نیز مجموعه استانداری بر اعمال تدریجی محدودیت‌ها بوده است تا از سختی آن کاسته شود و مردم بتوانند نیازهای زندگی خود را ضمن در خانه ماندن، رفع کنند. 

استاندار فارس با تاکید بر ضرورت تداوم در خانه‌ ماندن مردم برای مصون ماندن از خطر ابتلا به کرونا گفت:: همچنان نیاز است که شهروندان اصول کاهش رفت و آمد را رعایت کنند و در منزل بمانند؛ همچنین کسانی که به سفر رفتند، به خانه بازگردند.

دکتر رحیمی با بیان اینکه کنترل مبادی ورودی استان به منظور کاهش حداقلی سفرها تشدید خواهد شد، گفت: ورود سرویس‌های حمل‌ونقل از همه پایانه‌ها اعم از ترمینال، فرودگاه و راه‌آهن محدودتر از گذشته خواهد شد؛ هرچند در حال حاضر نیز بسیار محدود شده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس در خصوص تامین کالاهای اساسی نیز اظهار کرد: در زمینه تامین کالاهای اساسی هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد؛ هم‌اکنون  فروشگاه‌ها، انبارها و بنک‌داری ها با در اختیار نهادن کالاهای اساسی به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند؛ همچنین مواد ضدعفونی کننده در داروخانه‌ها توزیع شده است و درصورت نیاز در فروشگاه‌ها نیز عرضه خواهد شد.

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: تولید ماسک به اندازه کافی در حال انجام است و در چند روز آینده عرضه آن، افزایش می‌یابد.

استاندار فارس ضمن تقدیر از خیریه‌ها، انجمن‌ها، سازمان‌های مردم نهاد، اشخاص و کادر درمانی و پزشکی، بیان کرد: ستاد مبارزه با کرونا از تمامی افراد و گروه‌هایی که تمایل دارند که در کنترل این بیماری به دولت یاری رسانند استقبال می‌کند، کمک‌ها باید در جایگاهی قانونی و در چارچوبی صورت گیرد که مانع از موازی‌کاری شود و به دست نیازمندان برسد.

استاندار فارس در ادامه از نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، تولیت آستان مقدس شاهچراغ (ع)، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیج، اصناف، مجموعه‌های صنفی گردشگری و همچنین روحانیون به خاطر حمایت‌هایشان از مدیران استان و یاری‌رسانی برای کنترل شیوع بیماری کرونا تقدیر کرد.


لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/126506