کد خبر: 126477 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 07 فروردين 1399 - 09:44
۴۷۲ هزار ماسک در استان بوشهر توزیع شد

اتحادخبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: با فعال شدن کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولید ملزومات مورد نیاز مردم و مراکز درمانی تاکنون ۴۷۲ هزار ماسک در این استان تولید و توزیع شده است.

اتحادخبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: با فعال شدن کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولید ملزومات مورد نیاز مردم و مراکز درمانی تاکنون ۴۷۲ هزار ماسک در این استان تولید و توزیع شده است.

 

سعید زرین فر روز پنجشنبه در این رابطه افزود: از این تعداد ماسک تولیدی ۳۵هزار و ۷۳۰ عدد ماسک آن  N۹۵ و در اختیار مراکز درمانی استان بوشهر قرار گرفته است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهراضافه کرد: همچنین تاکنون ۱۴۳ هزار عدد ژل و محلول ضد عفونی کننده در این استان تولید و در اختیار مردم قرار گرفته است.

 

وی یادآور شد: تاکنون یک هزار و ۱۱۵ دستکش واینیل و بیش از ۷۰ هزار دستکش لاتکس و بیمارستانی تولید و توزیع شده است و افزون براین تولید ۲۴۷هزار جفت دستکش یکبار مصرف را از دیگر برنامه‌های ستاد استانی مقابله با کرونا در استان عنوان کرد.

 

زرین‌فر با اشاره به خدمات فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی در راستای کمک به مقابله با ویروس کرونا افزود: فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی بوشهر  کالاها و تجهیزات مورد نیاز جامعه در مقابله با ویروس کرونا را از خارج وارد و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دادند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: ۲۹۰ کارتن ۲۴ تایی ژل ۵۰۰ میلی‌لیتری به ارزش افزون بر ۲.۵ میلیارد ریال وارد استان شده است.

 

زرین فر اضافه کرد: همچنین فعالان اقتصادی بوشهر ۲ هزار دست لباس مخصوص پزشکان و پرستاران به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال را تامین و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دادند.




وی تامین  ۲۰ هزار  ماسک N۹۵،  تب سنج لیزری، ۲ هزار ست استریل، ۱۰۰ هزار دستکش لاتکس، ۲ هزار عینک بیمارستانی، ۲ هزار شیلد صورت، ۱۰۰ اکسیمتر و دیگر لوازم پزشکی را از دیگر خدمات اتاق بازرگانی بوشهر در مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد.

 

زرین‌فر گفت: فعالان اقتصادی بوشهر علاوه بر تامین تجهیزات درمانی، سرمایه در گردش کارگاه‌های تولیدی ماسک، دستکش و محلول‌های ضدعفونی را نیز تامین و پرداخت کردند.

 

وی با تاکید بر توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: توجه به ضدعفونی، موارد بهداشتی و پرهیز از سفر کردن در مقابله با ویروس کرونا امری مهم و ضروری است.

 

زرین فر تاکید کرد: برای شکست ویروس کرونا همکاری همگانی لازم است در همین ارتباط با همکاری شهرداران، دهیاران، دستگاه‌های اجرایی، بسیج، سپاه پاسداران، ارتش، نیروی انتظامی و سایر نیروهای مسلح  همه مناطق استان بوشهربه صورت دائم ضدعفونی می‌ شود.

 

 

 

ایرنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/126477