کد خبر: 126471 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 07 فروردين 1399 - 08:10
استاندار بوشهر:
پویش سیزده بدر در خانه فعال شود/ کاهش ۸۰ درصدی ترددها در بوشهر

اتحادخبر: استاندار بوشهر گفت: باید پویش سیزده بدر در خانه با همکاری همگانی فعال شود تا هم استانی‌ ها سیزده بدر امسال را در خانه سپری کنند. عبدالکریم گراوند درجمع خبرنگاران با قدردانی از فعالان عرصه سلامت و همکاری مردم در مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: تحقق شعار در خانه بمانیم در مقابله با ویروس کرونا امری مهم و ضروری است که مردم استان بوشهر توجه ...

اتحادخبر: استاندار بوشهر گفت: باید پویش سیزده بدر در خانه با همکاری همگانی فعال شود تا هم استانی‌ ها سیزده بدر امسال را در خانه سپری کنند.
عبدالکریم گراوند درجمع خبرنگاران با قدردانی از فعالان عرصه سلامت و همکاری مردم در مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: تحقق شعار در خانه بمانیم در مقابله با ویروس کرونا امری مهم و ضروری است که مردم استان بوشهر توجه ویژه‌ای به مقابله با کرونا دارند.

وی با قدردانی ویژه از کادر درمانی و پرستاری و همکاری مردم استان بوشهر در مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد: بر اساس گزارش اداره کل راهداری و حمل‌ونقل استان بوشهر، تردد به استان بوشهر ۸۰ درصد کاهش‌ یافته است اما متأسفانه ترددهای درون استانی ادامه دارد.

 

 پویش سیزده بدر در خانه فعال شود/ کاهش ۸۰ درصدی ترددها در بوشهر

گراوند با بیان اینکه تصمیمات جدید کارگروه امنیتی مقابله با کرونا پس از ابلاغ اجرایی می‌شود تأکید کرد: پس از ابلاغ دستورالعمل جدید ستاد ملی کرونا، در مورد ترددهای درون استانی هم ورود خواهیم کرد، چرا که همین ترددهای درون استانی هم می‌تواند عامل مهمی در انتشار ویروس کرونا باشد.

 

وی، ترددهای درون استانی را یک تهدید بزرگ برای استان دانست و گفت: اگر ترددهای درون استانی قطع نشود مشکلات استان در مقابله با ویروس کرونا افزایش می‌یابد.

 

گراوند با اشاره به طراحی سامانه جمع‌آوری اطلاعات خارج شدن مردم خاطرنشان کرد: اطلاعات افرادی که از استان خارج شدند وجود دارد که انتظار می‌رود مردم در سامانه‌ای که به زودی طراحی می‌شود مشارکت کنند و اطلاعات خود را از طریق این سامانه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند.

 

استاندار بوشهر با بیان اینکه حضور مسافران در استان کاهش‌یافته افزود: دغدغه کنونی در مورد بوشهری‌هایی است که به خارج از استان سفرکرده‌اند.

 

وی بر پیوستن به پویش سیزده بدر در خانه تأکید کرد و گفت: باید پویش سیزده بدر در خانه با همکاری رسانه ملی، رسانه‌ها و فعالان اجتماعی در فضای مجازی فعال شود تا هم استانی‌ها سیزده بدر امسال را در خانه سپری کنند.

 

وی به فعالان اقتصادی و حرکت بازاریان برای تعطیلی بازار پرداخت و اضافه کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه استان بوشهر در سطح کشور، اما با همکاری فعالان اقتصادی و حرکت بازاریان برای تعطیلی بازار و مشارکت مردم، شاهد تأثیر خوب این اقدامات برای مقابله با کرونا بودیم.

 

گراوند افزایش مصرف آب و ارتقا سطح خدمات اینترنتی در استان را مورداشاره قرارداد و گفت: در این زمینه تأکیدات لازم به شرکت آب و فاضلاب و شرکت مخابرات استان شده تا نیازمندی‌های مردم در زمینه تأمین آب و اینترنت را تأمین کنند.

 

استاندار بوشهر به اشاره به شرایط فعالیت کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی خاطرنشان کرد: دور کاری به عنوان یک راه‌حل برای ادارات در نظر گرفته‌ شده ضمن اینکه دوسوم نیروهای اداری هم در مرخصی قرار می‌گیرند و تنها مشاغل مهم و ضروری است که با رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت در محل کار حضور دارند.

 

 

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/126471