امروز: پنجشنبه 30 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 16 ارديبهشت 1392 - 08:34

اظهارنظر پیرامون اقدامات و سخنان اسفندیار رحیم مشایی و جریان منسوب به وی که در ادبیات سیاسی امروز ایران به عنوان " جریان انحرافی" از آن یاد می شود در میان کاندیداهای این دوره از انتخابت ریاست جمهوری به یکی از مباحث مهم انتخاباتی تبدیل شده است.اسفندیار رحیم مشایی که مشاور نزدیک محمود احمدی نژاد محسوب می شود...

 کاندیداها درباره جریان انحرافی چه می گویند
اظهارنظر پیرامون اقدامات و سخنان اسفندیار رحیم مشایی و جریان منسوب به وی که در ادبیات سیاسی امروز ایران به عنوان " جریان انحرافی" از آن یاد می شود در میان کاندیداهای این دوره از انتخابت ریاست جمهوری به یکی از مباحث مهم انتخاباتی تبدیل شده است.

به گزارش اتحادجنوب به نقل خبرنگار مهر، اسفندیار رحیم مشایی که مشاور نزدیک محمود احمدی نژاد محسوب می شود، در حالی از طرف اکثر کاندیداهای این دوره به خاطر قرار گرفتن در جایگاه رهبری جریان موسوم به "انحرافی" مورد انتقاد قرار گرفته که برخی دیگر از کاندیدها "جریان انحرافی" را در اساس ساخته ذهن رقبای خود می دانند.


 


از سوی دیگر برخی از نامزدها اگر چه انحراف گروه مذکور را قبول دارند، اما تاکید دارند به این دلیل که این گروه فاقد پایگاه و بدنه اجتماعی است نباید برای نام بردن از آن از کلمه "جریان" استفاده کرد، بلکه آنها کلمه "حلقه انحرافی" را بدین منظور مناسب می دانند.

در زیر اظهارات کاندیداهای منتسب به جریان مختلف را این باره می خوانیم:

آل اسحاق: مشرب مشایی در جمهوری اسلامی جایی ندارد

یحیی آل اسحاق در گفتگو با یکی از رسانه ها در پاسخ به این سوال که نظرتان درباره مشایی چست، گفت:  آقای مشایی برادری است که به قول  برخی از عزیزان در شخص احمدی‌نژاد نفوذ بسیاری دارد و احمدی‌نژاد خیلی بهش اعتقاد داره و به نوعی رابطه مرید و مرادی بین آنها حکمفرماست.


وی در این خصوص همچنین افزود: مشایی دیدگاههای خاص به خودش را دارد و در حوزه‌های فکری صاحب یک مشرب ویژه است که این مشرب در جمهوری اسلامی هنوز جانیفتده است.


ابوترابی: بارها درباره حلقه انحرافی با احمدی‌نژاد گفتگو کرده‌ام

محمدحسن ابوترابی فرد در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که پرسید «شما رفتار اخلاقی سیاسی را کلی گویی می دانید یا انصاف و عقلانیتی که فرمودید در این میدانید که وارد خیلی از موضوعات نشوید؟» پاسخ داد: وقتی عرض می کنم گفتمانی است که از اصول و انقلاب زاویه و انحراف دارد چه در حوزه عقیده و رفتار پاسخ روشن و شفافی نیست؟

ابوترابی فرد در ادامه اظهار داشت:  اولین اقدام در خصوص نامه مشایی از سمت من انجام گرفت. شما فرمودید آیا اینها جریان انحرافی هستند بنده گفتم خیر. برخی می خواهند اینها را جریان معرفی کنند. طبیعتا خودشان هم دوست دارند به یک جریان مبدل شوند. فکر نمی کنم ضرورتی داشته باشد در مواردی که با آقای احمدی نژاد در این خصوص گفتگو کرده ام را به رسانه ها منتقل کنم.

وی در این زمینه تصریح کرد: مگر ما برای زاویه و انحراف ها گرفتن باید یک غول پیش بینی کنیم. همین رفتارهاست که از یکسری مبانی الهام می گیرد و باید اصلاح شود. پیش بینی همین رفتارهایی که موجب اتفاق روز یکشنبه سیاه مجلس شد که مقام معظم رهبری نیز نسبت به آن تذکر دادند. من در این رابطه از همه ظرفیت خودم استفاده کردم  و باید همگی تلاش کنیم که رفتارها زاویه انحرافی نداشته باشند.

باهنر: داستان "جریان انحرافی" را قبول ندارم

محمدرضا باهنر در نشست خبری خود در خصوص جریان منتسب به مشایی گفت: من داستانی را تحت عنوان جریان انحرافی قبول ندارم؛ جریان به مسئله‌ای گفته می‌شود که دارای سرمایه اجتماعی است، لذا من می‌گویم اگر بگوئیم حلقه انحرافی بهتر است.

وی در این زمینه تصریح کرد: حلقه انحرافی افرادی هستند که بیشتر به دنبال ماجراجویی سیاسی هستند تا یک رفتار خردمندانه؛ این افراد معمولا یک سری بحث‌های بی‌مبنا را مطرح و در جامعه رها می‌کنند؛ ادبیات این حلقه اتفاق و انسجام نیست و بیشتر به نیت مطرح شدن در رسانه‌ها و مشهور شدن یکسری مسائل را مطرح می‌کنند.

باهنر افزود: این افراد چون پشتوانه اجتماعی ندارند، نمی‌توانند کارشان را جلو ببرند و البته باید از آنها مراقبت کرد چرا که این افراد به صورت بالقوه باید مراقبت شوند ولی بالفعل امکان ایجاد مشکل را ندارند.

پورمحمدی: رد صلاحیت مشایی تنش آفرین نیست

مصطفی پورمحمدی در جمع اهالی مطبوعات استان هرمزگان در مورد اظهار نظر هایی در خصوص اینکه اگر مشایی رد صلاحیت شود امکان دارد فضای سیاسی کشور را متشنج کند بیان کرد : مشایی موضوع مهمی نیست، مملکت محکم تر از این حرفهاست که با سخنان برخی افراد بر خود بلرزد ، اگر صلاحیت آن را شورای نگهبان تایید کند می شود رقیب ما و اگر نکند انسانی عادی مانند دیگر انسانهاست .

پورمحمدی اضافه کرد : تهدیدهای این افراد مرا یاد این حکایت می اندازد که روزی مورچه ای بر بالای درخت نشسته بود و از درخت خواست تا خم شود و او را بر روی زمین بگذارد .

جهانگیری: کاندیدای دولت کسی غیر از مشایی است

اسحاق جهانگیری در مصاحبه با یکی از رسانه ها و در پاسخ به سوالی در این باره که اگر بخواهید با آقای مشایی رقابت کنید، به نظرتان می‌توانید پیروز میدان باشید؟ عنوان کرد: من تصور خودم این است که این حرفی که دوستان نزدیک آقای مشایی می‌زنند که ایشان کاندیدا نمی‌شود، این درست است و فرد دیگری نامزد دولت می‌شود.

وی در ادامه این گفتگو در خصوص شخص اینکه شخص مورد نظر کیست، بیان داشت: نمی‌دانم. من واقعا شناختی راجع به روش کارهای این دولت ندارم.

 حدادعادل: اقدامات جریان انحرافی را خنثی می کنیم/مشایی رد صلاحیت می شود

غلامعلی حداد عادل در برنامه پرسش و پاسخ با دانشجویان درباره جریان منسوب به رحیم مشایی گفت: دولت منکر جریان انحرافی است اما ما باید با بصیرت خود اقدامات گروه انحرافی را خنثی کنیم. 

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چیزی به نام تفکر انحرافی وجود دارد بر مراقبت از آن تاکید کرد و گفت: اینکه رهبری اسمی از کسی نیاورده‌اند دلیل عدم مراقبت نیست چرا که باید در مورد هر چیزی با توجه به اشارات رهبری اندازه آن را تشخیص دهیم.

وی همچینین در میزگرد دانشجویی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل درمورد تائید صلاحیت مشایی و خاتمی گفت: بنده از جانب شورای نگهبان حرف نمی زنم؛ اما با آشنایی که از ضوابط شورای نگهبان دارم، این دو نفر تائید نمی شوند و این تنها پیش بینی من نیست؛ بلکه بسیاری از طرفداران این آقایان نیز با نظر بنده موافق هستند.

رضایی: مشایی کاندیدا شود حرف هایم را خواهم گفت

محسن رضایی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد واحد جنوب تهران در پاسخ به این سؤال که آیا جریان انحرافی را قبول دارید و معتقد هستید که اسفندیار رحیم‌مشایی لیدر این جریان است، تاکید کرد: من حاضر نیستم راجع به افرادی که در این جلسه حضور ندارند، صحبت کنم، به خاطر همین حرفم را می‌خورم اما بدانید اگر این آقا کاندیدا شود، من در آن صورت ‌حرف‌هایم را خواهم زد.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با بیان اینکه به جریان انحرافی معتقد هستم، گفت: البته جریان انحرافی تازگی ندارد و در گذشته هم بوده و خواهد بود.

وی همچنین در  در جمع اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد در اینباره اظهار داشت: اگر روزی به این جمع بندی برسم که احمدی‌نژاد در برابر ولایت است قطعا به جانش می‌افتم. وی با بیان اینکه من هم اکنون تنها به جان حلقه انحرافی افتاده‌ام، گفت: هنوز هم شروع نکرده‌ام و حرف‌های کلی می‌زنم اما اگر لازم شد از این جریان رمزگشایی می‌کنم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: احمدی‌نژاد اگر می‌خواهد دولت درست کند نیکزاد، الهام، صالحی، ثمره هاشمی، سعید جلیلی را معرفی کند.

وی افزود: اگر امروز احمدی نژاد این ها را معرفی کند از امروز تمام ظرفیتم را پای احمدی‌ژاد می‌گذارم اما ۱۰۰درصد در مقابل دولتی که جریان انحرافی می‌خواهد رییس و وزیر آن شود، می‌ایستم.

زاکانی : مشایی هیچ تطبیقی با اسلام ناب ندارد

علیرضا زاکانی در جمع مردم بندرعباس گفت : سخن های اسفندیار رحیم مشایی هیچ تطبیقی با اسلام ناب ندارد و سفرهای استانی احمدی نژاد تبلیغی بوده و سخنان او باعث ملتهب بودن فضای سیاسی کشور می شود .

زاکاني  همچنین  در نشستي در دانشگاه امام صادق(ع) در مورد مشايي و رابطه او با احمدي‌نژاد گفت: حب بيش از حد باعث توجه بيش از حد احمدي‌نژاد به مشايي شده و اين امر مانع ديدن حقايق توسط وي گشته است.

سعیدی کیا: درباره معاون اولی مشایی به رهبری نامه نوشتم

محمد سعیدی کیا در گفتگو با یکی از رسانه ها در خصوص زمانی که احمدی نژاد مشایی را به عنوان معان اول خود برگزید، عنوان کرد: وقتی ما متوجه شدیم رهبر معظم انقلاب مخالف انتصاب فردی هستند که برای معاون اولی دولت دهم در نظر گرفته شده، قبل از آنکه حتی آن نامه‌ای که علنی شد، علنی شود ما پیگیری کردیم و نامه‌ای را خدمت آقا نوشتیم. بعدها نیز نامه‌ای دیگر نوشتیم که در رسانه‌ها مطرح شد. البته قرار نبود آن نامه علنی شود ولی کسی خبرش را رسانه‌ای کرد.

شریعتمداری: بازی جریان انحرافی با اعتقادات مذهبی مردم اقدامی نابخشودنی است

شریعتمداری در نشست انتخاباتی خود در یاسوج که  در مورد جریان منتسب به رحیم مشایی باب گفت: جریان انحرافی مثل جریانات سیاسی دیگر خیلی وضعیت روشن و دقیقی ندارد و معلوم نیست رهبر این جریان کیست، ولی معتقدم بازی کردن با عقاید و باورهای مذهبی دیگران یکی از کارهای نابخشودنی است.

عارف: جریان انحرافی را بخشی از اصولگرایان درست کرده اند تا مشکلات را به دوش دیگری بیندازند

محمدرضا عارف در مصاحبه با یکی از رسانه ها و در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره جریان انحرافی چیست، گفت: جریان انحرافی؟ این جریان جدید نیست. این فرافکنی اصولگرایان است برای خالی کردن شانه از بار مسئولیت. تمام جریان اصولگرا پشت این دولت ایستاد. رئیس دولت می گوید جریان انحرافی وجود ندارد. دوباره اصولگرایان یک چیز دیگر می گویند. در مصاحبه هایشان همگی از احمدی نژاد حمایت کردند حالا که او می خواهد از مردم رای بگیرد می گویند نه ما با شما نیستیم.

عارف همچنین در ديدار برخي اعضاي انجمن اسلامي دانشگاه علوم پزشكي شيراز در پاسخ به سوالی در این زمینه  تصریح کرد: جريان انحرافي چيز بي ربطي است كه بخشي از اصولگرايان آن را درست كرده اند. جريان انحرافي ساخته ذهن آنهاست براي اين كه مسائل و مشكلات پيش آمده را به دوش ديگري بيندازند.

قالیباف: انحراف و تحجر مانع خلق حماسه سیاسی‌ است/مشایی ساز نیستم

محمدباقر قالیباف در جمع مسئولان ستادهای انتخاباتی در استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی در محل دبیرخانه جبهه پیشرفت و عدالت مشهد از وجود جریان‌های انحراف و متحجرانه در قالب شعارهای تند انقلابی درکشور یاد کرد و افزود: حماسه سیاسی از طریق انتخابات احساسی، تخریب دیگران، دروغ، ریابازی، بندبازی سیاسی و حزب بازی صورت نمی‌گیرد.

قالیباف یادآور شد:‌ جریان‌های متحجرانه و انحراف مواضع خود را از مسیر شعارهای ضدانقلابی پیش نبرده بلکه با شعارهای تند و شش آتشه انقلابی برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنند.

وی اذعان داشت: باید دقت کنیم تا بار دیگر این جریان‌های انحراف و متحجرانه با شعارهای تند انقلابی، بر گرده این ملت سوار نشوند.

شهردار تهران همچنین در در مسجد العلی مشهد در جمع تعدادی از فعالان سیاسی این شهر  با اشاره به اینکه ما در سیستم کاریمان خط قرمزی نداریم تاکید کرد: اگر مدیری در سیستم کاری بنده صلاحیت نداشته باشد حتما از کار برکنار خواهد شد.

قالیباف تصریح کرد: بنده خط قرمزی در سیستم کاری ندارم و چون خط قرمز ندارم پس مشایی ساز نیستم.

کواکبیان: اگر احمدی نژاد را نمی خواهیم، مشایی هم باید برود

مصطفی کواکبیان در نشست پرسش و پاسخ در گرگان، با بیان اینکه موضع من درباره مشایی مشخص است، گفت: استفاده از مقدمات مهدویت، ناسیونالیستی، مکاتب نوظهور برایش رای نمی آورد.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: احمدی نژاد یعنی مشایی و مشایی یعنی احمدی نژاد و ما اگر خواها رفتن این ولت هستیم باید مشایی هم برود.

نماینده پیشین مجلس اظهار داشت: زمانی مقام معظم رهبری به آقای احمدی نژاد نامه نوشتند که انتخاب مشایی به عنوان معاون اول به صلاح شما و کشور نیست و زمانیکه انتخاب کسی به عنوان معاون اول صحیح نیست، چگونه باید برای جایگاه بالاتر انتخاب شود.

وی عنوان کرد: در مجلس نیز من برای اولین بار بر علیه مشایی صحبت کردم، بنابراین موضع من در برابر مشایی مشخص است.

 

مشایی: نمی دانم از چه چیزی منحرف شده ام

مشایی در گفتگویی در خصوص انحرافی بودن خود و جریان منتسب به وی اظهار داشت: بنده یک مهندس الکترونیک هستم و کار یک مهندس الکترونیک با رمال و جن‌گیر جور در نمی‌آید. ما اهل محاسبه و حساب و کتاب هستیم و می‌گوییم دو بعلاوه دو می‌شود چهار و جن نمی‌تواند آن را پنج کند، البته ممکن است برخی‌ها از جواب چهار خوششان نیاید و بخواهند دو به علاوه دو بشود، پنج که این کار رمال‌ها و جن‌گیرهاست.

وی تاکید کرد: فرض کنید من راجع به یک چیزی و یا یک موضوعی موضعی داشته باشم و اگر فرد دیگری در چنین حوزه‌ و موضعی نباشد، آیا من باید به او بگویم منحرف؟ آیا این خوب است؟ ما از چه چیزی منحرف شدیم. من تا به حالا هر چه فکر کردم متوجه نشدم که از چه چیزی منحرف شدم. هزار تا اتهام زدند و بعدا معلوم شد که خودشان متهم اعلی برای آن اتهامات هستند. این اتهامات به ما ربطی نداشت، انحراف نیز که می‌گویند یک مساله کلی است. هر چیزی نسبت به چیز دیگری منحرف است. باید بگویند ما از چه چیزی منحرف شدیم.

مشایی در این زمینه اظهار داشت: شعار رقبا این بود که دولت دروغگوست و همین الان نیز برخی از آقایان که کار را در این عرصه شروع کردند، می‌گویند که می‌خواهند دولت راستگو بیاورند، یعنی باز هم دولت را متهم به دروغگویی می‌کنند. من به آنها می‌گویم بابا چند بار می‌خواهید یک کار غلط را انجام دهید. آنهایی که در سال 88 گفتند دولت دروغ، چه نتیجه‌ای گرفتند؟

وی افزود: من ولایت را از احمدی‌نژاد در عمل فهمیدم. آیا این‌که یک نفر اموالش پر از کالاهای محتکر شده است و بیاید دم از ولایت فقیه بزند درست است. هزاران تن کالا در انبارهای خود مخفی کرده، ولی در جامعه دم از ولایت فقیه می‌زند و خود را اینگونه به مردم معرفی می‌کند آیا درست است؟

مشایی گفت: آقای احمدی‌نژاد هرگز در برابر رهبری نایستاده‌اند. ممکن است جایی نظرشان با نظر رهبری یکی نباشد، ولی همواره نظر رهبری را تمکین کردند. هزاران جا ممکن است با نظرات ایشان موافق باشند و ممکن است یک جایی موافق نباشند، ولی تمکین کردند مثلا در مورد یک فرد. ممکن است که آقای احمدی‌نژاد نظر داشته باشند که فلان فرد در دولت نباشد و آقا بگویند مصلحت است که باشند که آقای احمدی‌نژاد تبعیت کرده است. اکنون وزیر اطلاعات چه کسی است؟

وی بیان کرد: اگر کسی از اعضای دولت ثبت‌نام کند این به این معنا نخواهد بود که او کاندیدای دولت است؛ چراکه تشکیلات دولت وسیع است و ممکن است از این تشکیلات وسیع یک نفر بخواهد در این عرصه ثبت‌نام کند.

متکی: احمدی نژاد کماکان دنبال ریاست جمهوری مشایی است

منوچهر متکی در جمع اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری و شورای اصولگرایی استان کرمان در پاسخ به پرسشی مبنی بر دغدغه مردم در مورد جریان انحرافی و همبستگی احمدی‌نژاد به مشایی تصریح کرد: احمدی‌نژاد کماکان دنبال مشایی است
 
متکی با اشاره به اینکه احمدی‌نژاد تا آخرین لحظه به تلاش خود ادامه می‌دهد، افزود: احتمالاتی که بعضی‌ها برای انتخابات آینده مطرح می‌کنند را جدی نمی‌دانم، چراکه بعد از سال ۸۸ به بعد بسیاری از سکه‌ها از رونق افتاده است و من فکر نمی‌کنم که مسئله و یا حادثه‌ای برای کشور پیش آید
 
وی با بیان اینکه برای حضور دولتی‌ها در انتخابات دو گزینه محتمل است، عنوان کرد: ممکن است به سمت فردی به غیر از مشایی بروند و فرقی برای آنها نمی‌کند، چراکه آنها فقط می‌خواهند، روزنه و شعارهایی که می‌سازند را به سمت یک نفر روانه کنند
 
متکی اذعان داشت: احتمال دیگر این است که دولتی‌ها با جبهه پایداری ائتلاف کنند و به کاندیدای واحدی برسند.

ولایتی: جریان انحرافی برای انتخابات برنامه ریزی کرده است

علی اکبر ولایتی در مراسم گرامیداشت دهه فجر که در مسجد زین‌العابدین (ع) قم با تاکید بر اینکه در داخل کشور به واسطه تحریم‌ها مشکلاتی داریم که برخی از آنها ناشی از سوء مدیریت است، تصریح کرد: از طرفی اصحاب فتنه و کسانی که به عنوان جریان انحرافی شناخته می‌شوند احتمال دارد بخواهند برای انتخابات برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشند.

وی همچنین  در جمع طلاب و فضلای قمی حوزه علمیه در حسینیه آیت‌الله مرعشی در این زمینه عنوان داشت: من و حداد عادل صریح‌ترین موضع را در مقابل فتنه اتخاذ کردیم؛ نکته اساسی این است که در مقابل جریان انحرافی هم باید موضع‌گیری صحیح داشت و کسانی که در مقابل انحراف هر نوع سکوتی دارند مانند افرادی هستند که در فتنه جزو ساکتین بودند.ص/



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • تحقق دفاع مشروع
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • دکتر مهدی یوسفی در یک نگاه
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • آئین استقبال از مسافرین و مهمانان نوروزی در شهر دالکی / تصاویر
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 2 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 5 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 5 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 7 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 9 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 12 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 12 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 12 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...