کد خبر: 126431 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 05 فروردين 1399 - 09:03
بیش از ۸هزار بسته حمایتی بهداشتی در محلات کم‌برخوردار شیراز توزیع شد

اتحادخبر:  مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس اعلام کرد: با هدف مبارزه با کرونا و پیشگیری از این ویروس بیش از ۸هزار بسته حمایتی شامل اقلام بهداشتی در محلات کم‌برخوردار و حاشیه‌ای شهر شیراز توزیع شده است.

اتحادخبر:  مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس اعلام کرد: با هدف مبارزه با کرونا و پیشگیری از این ویروس بیش از ۸هزار بسته حمایتی شامل اقلام بهداشتی در محلات کم‌برخوردار و حاشیه‌ای شهر شیراز توزیع شده است.

بیش از ۸هزار بسته حمایتی بهداشتی در محلات کم‌برخوردار شیراز توزیع شد

کیوان نیازی دوشنبه عنوان کرد: دفتر اجتماعی استانداری فارس در میان ساکنان مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار شیراز از جمله کوزه‌گری، سعدی، گلشن، مهدی‌آباد، آستانه و نیز روشندلان بسته‌های حمایتی بهداشتی شامل ژل شست و شو، ماسک، دستکش و وایتکس توزیع کرده است.

وی افزود: ۱۰ شهرستان فارس نیز که از لحاظ ابتلا به کرونا آمار بیشتری در مقایسه با دیگر شهرستان‌ها داشته‌اند، از این حمایت‌ها برخوردار شده اند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری فارس ابراز داشت: خیریه‌ها و مراکز مردم‌نهاد نیز با خریداری و تهیه اقلام بهداشتی و خوراکی و توزیع آن‌ها در مناطق محروم، یاریگران بزرگ دولت در استان فارس هستند.

نیازی با بیان اینکه توزیع اقلام بهداشتی حمایتی از اسفندماه ۹۸ آغاز شده است، گفت: اقلام شهرستان‌ها نیز از ۲۸ اسفند در اختیار سمن‌های فعال قرار گرفته است تا در منطقه توزیع شود.

وی با تقدیر از نقش برجسته سازمان‌های مردم‌نهاد در پیشگیری از شیوع کرونا، ابراز داشت: سمن‌ها به‌صورت خودجوش و به‌صورت کاملا مستقل به دولت یاری می‌رسانند و تاکنون کمک‌های بسیار بزرگی در زمینه‌های مختلف همچون پشتیبانی مالی دانشگاه علوم پزشکی، تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی و بهداشتی، ضدعفونی تمام نقاط شهری و نیز فعالیت در فضای مجازی ارائه کرده‌اند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری فارس افزود: نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد نیز در ستاد مبارزه با کرونا حضور دارد و ضمن ارائه گزارش‌ها، خواسته‌ها را بررسی می‌کند و بین سمن‌ها به تقسیم کار می‌پردازد؛ درنتیجه تعامل مطلوبی بین دولت و سازمان‌های مردم‌نهاد در زمینه مهار کرونا ایجاد شده است.

نیازی از مردم فارس درخواست کرد با ماندن در خانه زنجیره شیوع بیماری کرونا را قطع کنند و با شکیبایی تا از بین رفتن بحران با نهادهای مسوول از جمله سازمان‌های اجتماعی و کادر درمانی همراهی کنند.

تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان فارس تا چهارم فروردین ۹۹ به ۵۵۲ نفر رسیده است در این میان، تاکنون ۱۷ نفر در استان جان خود را به از دست داده‌اند. ۱۶۸ نفر از مبتلایان در این استان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند و ۱۷۵ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

بیمارستان های شهید چمران  و شهید فقیهی شیراز به عنوان مراکز درمانی پشتیبان هم اکنون در کنار بیمارستان علی اصغر(ع)  شیراز کار مراقبت و درمان از بیماران کرونا را انجام می دهند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

 

 

ایرنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/126431