کد خبر: 126383 ، سرويس: ایران و جهان
تاريخ انتشار: 04 فروردين 1399 - 09:16
از سوی مرکز آمار اتحادیه اروپا منتشر شد:
مردم کدام کشورها کاری ترند؟
اتحاد خبر:ایسلندی ها بیشترین مشارکت در بازار کار در بین کشورهای اروپایی را دارند.
اتحاد خبر:ایسلندی ها بیشترین مشارکت در بازار کار در بین کشورهای اروپایی را دارند.

مرکز آمار اتحادیه اروپا در گزارشی اعلام کرد که نرخ مشارکت در بازار کار برای جمعیت فعال ( ۱۸ تا ۶۴ سال) در سطح ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به طور متوسط ۶۷.۶ درصد بوده است.

بالاترین مشارکت در بازار کار

به طور کلی ساکنین کشورهای منطقه شمال اروپا مشارکت بیشتری در بازار کار دارند تا جایی که نرخ مشارکت در ایسلند به رکورد ۸۵.۱ درصد رسیده است. این رقم برای سوییس ۸۰.۱ درصد، سوید ۷۷.۴ درصد و هلند ۷۷.۲ درصد اندازه گیری شده است.

کمترین مشارکت در بازار کار

به مانند سال های گذشته کشورهای جنوبی و شرقی اروپا کماکان کمترین مشارکت شغلی در سطح اتحادیه اروپا را دارند. تنها ۵۴.۹ درصد جمعیت فعال یونان در بازار کار مشارکت داشته اند که این رقم کمتر از هر کشور اروپایی دیگری بوده است. هم چنین نرخ مشارکت در ایتالیا ۵۸.۵ درصد، کرواسی ۶۰.۶ درصد و اسپانیا ۶۲.۴ درصد اندازه گیری شده است.

مشارکت شغلی در دیگر کشورهای اروپایی

در بین دیگر کشورهای اروپایی، نرخ مشارکت در بازار کار در بین جمعیت فعال در آلمان ۷۵.۹ درصد، نروژ ۷۴.۸ درصد، انگلیس ۷۴.۷ درصد، اتریش ۷۳ درصد، پرتغال ۶۹.۷ درصد، لوکزامبورگ ۶۷.۱ درصد و فرانسه ۶۷ درصد اندازه گیری شده است.

اتحادیه اروپا شامل ۲۷ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی، فنلاند، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

هم چنین بالاترین نرخ مشارکت زنان در بازارهای کار مربوط به زنان ایسلندی با ۸۲.۵ درصد بوده است و پس از آن ها نیز زنان سویدی با ۷۵.۹ درصد، سوییسی با ۷۵.۷ درصد و هلندی با ۷۵.۵ درصد قرار دارند. از سوی دیگر کمترین مشارکت زنان در بازار کار مربوط به یونان با ۴۵.۳ درصد بوده است و پس از این کشور نیز ایتالیا با ۴۵.۹ درصد، کرواسی با ۵۵.۹ درصد و رومانی با ۵۶.۲ درصد قرار دارند.

ایسنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/126383