کد خبر: 126370 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 04 فروردين 1399 - 08:17
آب و برق برخی مناطق قطع شد؛
خسارت بارندگی شدید در جنوب استان بوشهر/ ریزش کوه در برخی مسیرها
اتحاد خبر:بارندگی شدید در جنوب استان بوشهر باعث بروز خسارت به برخی از تاسیسات آب و برق و ریزش کوه در برخی از مسیرهای مواصلاتی جنوب استان شد.به گزارش اتحاد خبر، با فعالیت یک سامانه بارشی در استان بوشهر شاهد بارندگی‌های نسبتاً خوبی در نقاط مختلف استان بوشهر خصوصاً در جنوب استان بودیم.این بارندگی‌ها امروز شدت بیشتری نسبت ....
اتحاد خبر:بارندگی شدید در جنوب استان بوشهر باعث بروز خسارت به برخی از تاسیسات آب و برق و ریزش کوه در برخی از مسیرهای مواصلاتی جنوب استان شد.

به گزارش اتحاد خبر، با فعالیت یک سامانه بارشی در استان بوشهر شاهد بارندگی‌های نسبتاً خوبی در نقاط مختلف استان بوشهر خصوصاً در جنوب استان بودیم.

این بارندگی‌ها امروز شدت بیشتری نسبت به روز قبل داشت و در برخی از نقاط استان بیش از ۱۲۰ میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

این بارندگی‌ها سبب بروز خسارت‌هایی به برخی از تأسیسات شهری و روستایی، راه‌ها، شبکه‌های آب و برق و شده است.

مسدود شدن برخی مسیرها

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: امروز بارش‌های خوبی را در استان بوشهر شاهد بودیم که ۱۲۳ میلیمتر بارندگی در محدوده شهرستان کنگان و بیش از ۷۰ میلیمتر در شهرستان دیر ثبت شده است.

جهانگیر دهقانی از آب‌گرفتگی شدید معابر و خیابان‌ها و بسیاری از منازل شهروندان در شهرستان کنگان خبر داد و اضافه کرد: این بارندگی‌ها باعث مسدود شدن مسیر عسلویه - کنگان در محدوده پرک شد که بلافاصله برای رفع مشکل اقدام شد.

وی از ریزش کوه در مسیر جم به سیراف خبر داد و بیان کرد: این بارش‌ها باعث آب‌گرفتگی معابر و خیابان‌ها و بسیاری از منازل شهری و روستایی شهرستان دیر نیز شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر به ریزش کوه و مسدود شدن جاده ریز به دوراهک اشاره کرد و ادامه داد: در شهرستان جم برخی خطوط ارتباطی دچار مشکل شد و خسارت‌هایی هم به بخش کشاورزی وارد شد.

ورود خسارت به تأسیسات شهرستان کنگان

فرماندار کنگان نیز از بازگشایی میز عسلویه - کنگان خبر داد و اظهار داشت: این مسیر در محدوده روستای پرک به علت طغیان رودخانه فصلی بسته شده بود که نسبت به بازگشایی آن اقدام شد.

سیدعلی پاک نژاد از قطع بودن آب شرب در برخی مناطق شهری و روستایی شهرستان کنگان خبر داد و افزود: برق برخی مناطق که دچار قطعی شده بود، وصل شده‌است.

وی بیان کرد: بارندگی و جاری شدن سیلاب باعث خسارت به تأسیسات زیربنایی شهری و روستایی، شبکه آبرسانی، قطعی برق، آب‌گرفتگی منازل، تلف شدن دام‌ها و آب بردگی وسایل نقلیه و خودروهای شهروندان شده است.

پاک نژاد یادآور شد: گروه‌های امدادی بسیج، هلال احمر و ستاد مدیریت بحران شهرستان کنگان در حال کمک به مردم برای تخلیه خانه‌های دچار آب‌گرفتگی هستند.

ورود خسارت به تأسیسات شهرستان دیر

فرماندار شهرستان دیر با اشاره به آب‌گرفتگی معابر در همه شهرهای شهرستان دیر بر اثر بارندگی ۷۰ میلیمتری اظهار داشت: در بسیاری از روستاها نیز شاهد آب‌گرفتگی معابر بوده‌ایم.

کریم علی‌حسنی از تلاش ویژه برای رفع مشکلات در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: بلافاصله نسبت به رفع مشکلات برق در سطح شهرستان اقدام شده است.

وی از بازگشایی مسیر جاده ریز به دوراهک خبر داد و اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته این مسیر بازگشایی شده است.

فرماندار دیر با اشاره به کشت گندم در ۱۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان دیر خاطرنشان کرد: با توجه به حجم آب وارد شده به این مزارع فعلاً امکان برآورد خسارت وجود ندارد و در دو روز آینده با مهیا شدن شرایط این مهم در دستورکار قرار می‌گیرد.

وی افزود: بارندگی‌ها به جز آب‌گرفتگی معابر و خساراتی که به گندم‌زارها وارد کرده است در بقیه موارد مسئله خاصی وجود ندارد و مشکلاتی که وجود داشته با حضور نیروهای آب و برق و گاز برطرف شده است.

ورود نیروهای جهادی به میدان

سرهنگ اسماعیل تاجیک فرمانده سپاه شهرستان کنگان نیز اظهار داشت: همزمان با شروع سیل نیروهای جهادی و بسیجی شهرکنگان پای کار آمدند و اقدام به تخلیه آب از منازل شهروندان کرده‌اند.

فرمانده سپاه شهرستان کنگان افزود: سپاه کنگان با بسیج‌کردن تمام نیروهای جهادی شهرکنگان در منازل شهروندانی که سیل وارد خانه‌های آن‌ها شده است حاضر شده و دوشادوش مردم در حال تخلیه آب و کمک به مردم هستند.

وی ادامه داد: گروه‌های جهادی بانوان نیز در حال آماده کردن شام برای خانواده‌های سیل‌زده هستند که امشب بین این خانواده‌ها توزیع خواهد شد.

تاجیک گفت: سپاه کنگان از تمامی ظرفیت‌های موجود در شهرستان جهت کمک و رفع مشکل خانواده‌های سیل‌زده استفاده خواهد کرد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/126370