کد خبر: 126216 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 27 اسفند 1398 - 13:20
فرودگاه شیراز فرودگاه اضطراری و 24 ساعته عملیاتی است

اتحاد خبر: مدیرکل فرودگاه های استان فارس از فعالیت فرودگاه بین المللی شیراز با رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی مستمر خبر داد.

اتحاد خبر: مدیرکل فرودگاه های استان فارس از فعالیت فرودگاه بین المللی شیراز با رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی مستمر خبر داد.

فرودگاه شیراز فرودگاه اضطراری و 24 ساعته عملیاتی است

مدیرکل فرودگاه های استان فارس از فعالیت فرودگاه بین المللی شیراز با رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی مستمر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، رضا بدیعی فرد مدیرکل فرودگاههای استان فارس گفت: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اقدامات خاصی براساس دستورالعمل های ابلاغی جهت ضد عفونی و گندزدایی از اماکن، تجهیزات ترمینالی، ناوگان هوایی، تجهیزات هندلینگ، ناوگان تاکسی رانی، غربالگری و تب سنجی از کلیه کارکنان فرودگاه، شرکت های هواپیمایی و تمامی مسافران ورودی و خروجی ترمینال داخلی به طور مستمر در حال انجام است. 

وی اضافه کرد: گزارش اقدامات انجام شده به صورت روزانه به کمیته مدیریت بحران شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و علوم پزشکی استان ارایه می شود.

بدیعی فرد با اعلام اینکه تیم هایی از علوم پزشکی در فرودگاههای سراسر کشور مستقر هستند، افزود: در فرودگاه بین المللی شیراز یک تیم متشکل از کارکنان علوم پزشکی و هلال احمر به صورت شبانه روزی مستقر هستند که وظیفه آنها در درجه اول چکاپ مسافران در ورودی و خروجی ترمینال ها و واکنش سریع در مواجهه با مورد خاص و مشکوک است.

وی در مورد اقدامات داخلی انجام شده در فرودگاه جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا افزود: از دیگر اقدامات انجام شده در فرودگاه شیراز برای مقابله با ویروس کرونا، آموزش تمامی کارگران خدماتی و فضای سبز، کارکنان شاغل در ترمینال ها، تهیه و توزیع ماسک، دستکش یکبار مصرف، محلول ضد عفونی کننده و نصب استند ویژه محلول ضد عفونی است.

وی تصریح کرد: فرودگاه شیراز برای اکثر پروازهای عبوری از فضای کشور به عنوان فرودگاه احتیاط و اضطراری است و باید به صورت 24 ساعته در طول سال عملیاتی باشد.

بدیعی فرد در پایان یادآور شد: خط مشی صنعت هوانوردی کشور همسو با سیاست های کمیته اجرایی مبارزه با کرونا مبنی بر پرهیز از سفر و ماندن در خانه است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/126216