کد خبر: 126194 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 05 فروردين 1399 - 17:00
یادداشتی به بهانه پاسداشت پروفسور سید جعفر حمیدی در ویژه نامه نوروزی اتحاد جنوب؛
دکتر حمیدی؛ شیفته و دلباخته مردم بوشهر

اتحادخبر-عبدالله رضایی:  دکترسید جعفرحمیدی با خلق آثار بی نظیری که میتوان گفت عمده اوقات زندگانی خود را مصروف آن داشته در معرفی و شناساندن عناصر اصیل فرهنگی این مرز و بوم یعنی استان بوشهر از همه ی دست اندرکاران فرهنگی توفیق و تفوق بیشتری داشته است. شخصیت دکتر حمیدی قبل از اینکه خالق آثار بسیار گرانقدری باشد سنبل و نماد تواضع...

دکتر عبدالله رضایی:


چند سال قبل درست یادم نیست در چه کتاب یا نشریه ای خواندم که از مردم انگلیس نظرسنجی بعمل آمده بود و از آنها خواسته بودند مهمترین و ارزشمندترین چیزی که آن را اسباب افتخار خود میدانند نام ببرند دقیقا درصدش را از یاد برده ام لکن این را بخاطر دارم که بیش از هشتاد درصد مردم بریتانیا شکسپیر نمایشنامه نویس انگلیسی را مهمترین مورد افتخارآفرین برای کشورشان معرفی کرده بودند و حالا من گمان می کنم اگر همین پرسش را از اهالی این استان یعنی بوشهر سرافراز بکنند مردم استان دکترحمیدی والا منزلت را بعنوان مهمترین گزینه افتخار آفرین قلمداد خواهند نمود.


 دکترسید جعفرحمیدی با خلق آثار بی نظیری که میتوان گفت عمده اوقات زندگانی خود را مصروف آن داشته در معرفی و شناساندن عناصر اصیل فرهنگی این مرز و بوم یعنی استان بوشهر از همه ی دست اندرکاران فرهنگی توفیق و تفوق بیشتری داشته است.


شخصیت دکتر حمیدی قبل از اینکه خالق آثار بسیار گرانقدری باشد سنبل و نماد تواضع و فروتنی است. در داشتن سجایای رفتاری و اخلاقی کسی را همپای او سراغ ندارم در طی دهها سال سابقه آشنایی حتی یک بار سخنی خارج از چارچوب ادب از وی مسموع نیفتاده در تمام حرکات و سکناتش خیرخواهی عموم ابنای بشر هویدا و چشمگیر است. اگر اشعارش به دل همه می نشیند تنها و تنها دلیلش این است که حرف دلش را در هنجار کلام دلنشینش تعبیه نموده و این دلنوشته ها در حقیقت سخن دل مردم کوچه و بازار نیز هست اگر اشعار بوشهرگرایانه اش را مورد نقد و بررسی قرار دهیم این نکته برخواننده مبرهن خواهد گردید که شیفته و دلباخته عموم مردم خونگرم و در عین حال پاکباز و دوست داشتنی این بخش از کشور عزیزمان است وی با اخلاق حسنه ای که دارد دانشجویان و همکاران را شیفته و دوستدار خود نموده است.


با این پشتکار کم نظیرش دهها کتاب و مقاله ی ارزشمند به جامعه کتابخوان و اهل مطالعه تقدیم نموده است و بطور کلی میتوان گفت که عمر گرانبهای خود را صرف تحقیق و تألیف نموده و خواهد نمود برایش عمری طولانی بهمراه سلامتی و عزت و سربلندی روزافزون از خدای بزرگ خواستارم تا بتواند در این راستا بیشتر و بیشتر یاریگر فرهنگ و فرهنگ دوستان باشد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/126194