کد خبر: 126050 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 25 اسفند 1398 - 07:37
کسب پنجاهمین سهمیه المپیک ایران در رینگ
اتحادخبر: نمایندگان ایران با کسب ۲ سهمیه این بار در رینگ بوکس شهر «امان» پایتخت اردن شمار سهمیه‌های ایران را به عدد ۵۰ افزایش دادند.

اتحادخبر: نمایندگان ایران با کسب ۲ سهمیه این بار در رینگ بوکس شهر «امان» پایتخت اردن شمار سهمیه‌های ایران را به عدد ۵۰ افزایش دادند.

 

پیش از این رشته کاراته که برای نخستین بار و به طور رسمی به المپیک توکیو راه یافته است، توانست ۲ سهمیه کسب کند و ۲ سهمیه محقق نشده هم دارد.

 

در مجموع ۵۰ سهمیه در ۱۲ رشته دوومیدانی، بسکتبال، تیراندازی، کشتی آزاد و فرنگی، دوچرخه‌سواری، تیروکمان، تکواندو، والیبال، کاراته، شمشیربازی و بوکس برای ایران به ثمر نشسته است که با احتساب ۲ سهمیه در بوکس توسط «دانیال شه‌بخش» و «سیدشاهین موسوی» ۴۵ سهمیه را مردان کسب کردند.

 

بر این اساس پنج سهمیه در بخش زنان و در ۲ رشته تیراندازی و کاراته محقق شد که سهم تیراندازان چهار سهمیه است.

 

همچنین «سعیدرضا کیخا» در رقابت‌های ژیمناستیک جام جهانی باکو (یکی از مراحل کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰) به فینال خرک حلقه صعود کرده است اما با تصمیم دولت جمهوری آذربایجان برای جلوگیری از شیوع کرونا برگزاری فینال این رقابت‌ لغو شد.

 

اما در تنیس روی میز سه سهمیه (۲ سهمیه مردان و یک سهمیه زنان)، قایقرانی سه سهمیه، وزنه‌برداری ۲ سهمیه و در شنا یک و در کشتی هم سهمیه پیش‌بینی شده که در مجموع ۷۰ سهمیه برای کاروان ایران در توکیو پیش‌بینی شده است. همچنین در صورت محقق شدن ۷۰ سهمیه، رکورد ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو تغییر خواهد کرد.

 

این رویداد طبق برنامه قبلی قرار است از سوم تا ۱۹ مردادماه سال ۹۹ در توکیو برگزار شود و ۱۱ هزار و ۹۰ ورزشکار در ۳۳ رشته ورزشی و ۳۳۹ ماده طی ۱۹ روز برابر یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد هر چند به دلیل گسترش سریع کرونا احتمال تغییر در زمان برگزاری این رویداد وجود دارد.

 

 

 

ایرنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/126050