کد خبر: 126025 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 24 اسفند 1398 - 09:30
ضدعفونی رایگان و خودجوش علیه ویروس کرونا در شیراز

اتحادخبر: یکی از شرکت‌های خدماتی فعال در زمینه ضدعفونی در شیراز به‌صورت خودجوش و بدون گرفتن مبلغ اقدام به گندزدایی اماکن عمومی با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا کرده است.

اتحادخبر: یکی از شرکت‌های خدماتی فعال در زمینه ضدعفونی در شیراز به‌صورت خودجوش و بدون گرفتن مبلغ اقدام به گندزدایی اماکن عمومی با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا کرده است.

ضدعفونی رایگان و خودجوش علیه ویروس کرونا در شیراز

 همزمان با شیوع بیماری کرونا بسیاری از مردم و کسب و کارها خود را وقف مبارزه با بیماری کردند و هرکس به قدر وسع و توانش می‌کوشد تا گوشه‌ای از آلام مردم را کم کند و بار سنگینی را که بر دوش دستگاه‌های اجرایی و خدماتی گذاشته شده است، کاهش دهد.

 

در این میان، مدیرعامل شرکت استارواش که به‌صورت داوطلبانه به پاکسازی شهر می‌پردازد، عنوان کرد: پیش از این در سیل فروردین‌ماه نیز حضور داشتیم و در این بحبوحه شیوع بیماری نیز چون شرایطش را داشتیم، وارد عمل شدیم.

 

محمدرضا رستمیان شیرازی‌نژاد عنوان کرد: چون دستگاه‌های ضدعفونی داریم از نخستین روز شیوع بیماری کرونا در کنار مردم و مسوولان ایستادیم و سعی کردیم هم کمکی کنیم و هم نیروهایمان بیکار نشوند.

 

وی با بیان اینکه همه فعالیت‌های این شرکت به‌صورت داوطلبانه انجام می‌شود گفت: کارگران این مجموعه حقوق دریافت می‌کنند و بودجه‌ای نیز برای تامین مواد ضدعفونی‌کننده در نظر گرفته‌ایم، البته اندک است و به‌زودی به اتمام می‌رسد؛ بنابراین حداقل تا شب عید همچنان فعالیت می‌کنیم ولی باید به نیروها استراحت دهیم و بعد اگر مجددا نیاز بود فعالیتمان را ادامه خواهیم داد.

 

شیرازی‌نژاد بیان داشت: این کار از ۹ صبح تا ۹ شب با همراهی ۸ نیرو صورت می‌گیرد و  تا به امروز بیش از ۸۰ میلیون تومان هزینه ضد عفونی شهر، ادارات، سازمان‌ها و برخی اصناف شده است.

 

مدیرعامل شرکت استارواش گفت: تاکنون سازمان‌هایی همچون یگان امداد، بهزیستی، سازمان انتقال خون، پمپ بنزین‌ها، نانوایی‌ها، تاکسی‌ها و بسیاری از افراد و گروه‌هایی که نیازمند ضدعفونی کسب و کارشان بوده‌اند از خدمات ما برخوردار شده‌اند.

وی با انتقاد از اینکه برخی مردم همچنان شیوع بیماری را جدی نگرفته‌اند، اظهار کرد: هیچ درخواستی از مردم نداریم، زیرا هرچه تلاش می‌کنیم می‌بینیم بعضی افراد اصلا به وضعیت توجهی نمی‌کنند، بنابراین تصمیم گرفته‌ایم کارمان را انجام دهیم، نمی‌توان بیش از این چیزی گفت.

 

ضد عفونی اماکنی همچون پمپ بنزین، ایستگاه های اتوبوس، عابربانک و اتومبیل ها با هدف پیشگیری از کرونا و علیه این ویروس در شیراز صورت گرفته است. 

براساس آخرین آمار منتشر شده در روز جمعه ۲۳بهمن‌ماه، ۳۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس طی ۲۴ ساعت مشاهده شده و با شناسایی این افراد، شمار مبتلایان به ۲۳۲ نفر رسیده است؛ همچنین در مجموع ۸ نفر تاکنون در استان فارس جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

هم‌اکنون ۶۱درصد از مبتلایان در بیمارستان بستری هستند و ۲۶درصد از مبتلایان نیز به دلیل وجود علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می‌برند؛ همچنین ۱۳درصد افراد مبتلا نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

 

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

 

 

 

 

ایرنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/126025