کد خبر: 125893 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 21 اسفند 1398 - 09:50
استاندار فارس: به دلیل شیوع کرونا، پذیرای مهمانان نوروزی نیستیم

اتحادخبر:  استاندار فارس با یادآوری میهمان‌نوازی مردم فارس و شهر شیراز گفت:در شرایط فعلی و با توجه به شیوع ویروس کرونا، این استان پذیرای هیچ میهمان نوروزی نخواهد بود.

اتحادخبر:  استاندار فارس با یادآوری میهمان‌نوازی مردم فارس و شهر شیراز گفت:در شرایط فعلی و با توجه به شیوع ویروس کرونا، این استان پذیرای هیچ میهمان نوروزی نخواهد بود.

استاندار فارس: به دلیل شیوع کرونا، پذیرای مهمانان نوروزی نیستیم

عنایت‌الله رحیمی، سه‌شنبه در دیدار با اعضای نظام پرستاری این استان در شیراز افزود: قطعا در فرصتی مناسب و پس از عبور از این بحران به شکل شایسته پذیرای هموطنانمان خواهیم بود.
وی از تمام هموطنان خواست که به منظور حفظ سلامت خود و سایر شهروندان از انجام سفر خودداری و با رعایت هشدارها و تذکرات مسوولان به حل سریع این بحران کمک کنند.

 

تقدیر از نقش پرستاران

 

استاندار فارس گفت: نقش پرستاران در کنار سایر پرسنل و کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در کنترل بیماری کرونا و آگاهی‌رسانی به شهروندان در خصوص این بیماری بسیار اثرگذار است،پزشکان و پرستاران و کادر درمانی در خط مقدم مبارزه با این ویروس هستند و  ابتدا باید از آنها محافظت شود تا آنها با سلامتی و نشاط بتوانند به بیماران خدمات ارائه دهند.


رحیمی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با کرونا در استان فارس اضافه  کرد: اگر امروز استان فارس به نسبت استان‌های هم تراز از وضعیت بهتری برخوردار است به دلیل اقدامات و فعالیت‌هایی است که انجام شده اما این بدان معنا نیست که در آینده پیک شیوع کرونا را نخواهیم داشت.

استاندار فارس گفت: این اتفاق می‌تواند رخ دهد اما همه سعی و کوشش ما بر این است که حداقل میزان تعداد مبتلایان را داشته باشیم و این بیماری به گونه‌ای کنترل شود که مردم در یک آرامش مطلوب به زندگی خود ادامه دهند.


رحیمی با اشاره به تشکیل نخستین جلسه ستاد مقابله با کرونا در روز سوم اسفند جاری در این استان افزود: به دنبال آن تصمیماتی از جمله تعطیلی مدارس، نماز جمعه، مراکز سیاحتی، زیارتی و تفرجگاه‌ها اتخاذ و عملیاتی شد و این اقدامات در کاهش روند شیوع این ویروس در استان و شهر شیراز اثرگذار بود.
وی گفت: از دیگر اقدامات انجام شده می‌توان به تجهیز بیمارستان علی‌اصغر با سه تخت فشار منفی و ۱۳۰ تخت بستری، تجهیز و آماده‌سازی بیمارستان چمران به عنوان بیمارستان پشتیبان و در ادامه آماده‌سازی بیمارستان بقیه‌الله برای ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا اشاره کرد.
او ادامه داد: در طی جلسات متعدد و کسب نظر کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی، ۹ مرکز نیز برای انجام معاینه و تست اولیه به مردم معرفی شد تا از مراجعه بیماران به یک مرکز و تجمع در یک نقطه جلوگیری شود.


رحیمی گفت: همچنین با استفاده از ظرفیت پزشک خانواده و بهره‌گیری از ظرفیت آنها نیز، زمینه ارائه مشاوره‌های علمی حضوری و غیر حضوری فراهم شد.
وی اظهار داشت: در روزهای نخست شیوع بیماری شاهد کمبود اقلام بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در استان بودیم که برای جبران این کاستی اقداماتی همچون افزایش ظرفیت تولید واحدهای تولیدی این اقلام، فعال کردن واحدهای غیر فعال، ایجاد تغییر در خط تولید ۱۳ واحدها تولیدی، پرداخت سرمایه درگردش به برخی واحدهای تولیدی و همچنین تامین برخی از این اقلام از خارج از استان با جدیت پیگیری و عملیاتی شد.
استاندار فارس، با اشاره به درج برخی اخبار و اطلاعات نادرست در شبکه‌های مجازی و ایجاد نگرانی در شهروندان افزود: پزشکان، پرستاران و سایر افرادی که در خصوص این بیماری دارای تجربه، تخصص و دانش هستند باید با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و همچنین رسانه‌ها نسبت به آگاهی‌رسانی به جامعه و کاستن از فشار روانی که بر مردم وارد می‌آید اقدام کنند.

 

مردم قدردان کادرپزشکی هستند 

 

استاندار فارس همچنین در دیدار با هیات مدیره نظام پزشکی استان فارس گفت: کادر پزشکی و درمانی با فداکاری و از خود گذشتگی وارد عرصه مقابله با کرونا و ارائه خدمات به بیماران شدند و قطعا مردم قدرشناس این از خودگذشتگی و رشادت خواهند بود و آن را ارج خواهند نهاد.

رحیمی افزود: به دلیل همین از خودگذشتگی‌ها و سایر اقداماتی که در زمینه پیشگیری از شیوع این بیماری از سوی دستگاه‌های مختلف و متولیان امر انجام شده امروز آمار مبتلایان در این استان نسبت به سایر نقاط کشور کمتر است.
وی ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا، فارس نخستین استانی بود که اقدام به تعطیلی مدارس، مهدهای کودک، نماز جمعه، زیارتگاه‌ها، مهمانسراها، هتل‌ها و دیگر اماکن اقامتی دولتی و خصوصی کرد.


او اظهار داشت:باید مساله


به گونه‌ای برای شهروندان تشریح شود که آنها ضمن رعایت این اصول، به شکل خودجوش در خانه‌ها بمانند و از انجام سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.
استاندار فارس اضافه کرد: هم‌اینک کنترل تمام ورودی‌های استان تشدید شده و در صورت نیاز هرگونه تصمیمی که برای حفظ سلامت شهر و شهروندان نیاز باشد با استفاده از نظر کارشناسان اتخاذ خواهد شد.
رحیمی اضافه کرد: با توجه به اعتماد مردم به جامعه پزشکی، انتظار است که جامعه پزشکی و پزشکان با استفاده از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی با مردم ارتباط برقرار و آنها را نسبت به بیماری کرونا و عوارض آن آگاه کنند.
وی افزود: در بحث ذخیره‌سازی اقلام و کالاهای اساسی نیز اقدامات خوبی شده و هیچ مشکل و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.
او ادامه داد: همچنین به منظور خدمات رسانی به اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه تصمیمات حمایتی اتخاذ شده که به زودی عملیاتی خواهد شد.
استاندار فارس، تشکیل و فعال‌سازی هیات اندیشه‌ورز، کمیته روان‌شناسی با حضور استادان دانشگاه شیراز و تشکیل شورای فضای مجازی را از جمله اقدامات انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا برشمرد.

 

با شناسایی ۱۸ مورد جدید ابتلا به کرونا  در استان فارس شمار مبتلایان در این استان به ۱۵۱ نفر افزایش یافت ،تاکنون ۵ نفر از هم استانی ها به علت ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند، ۴۲ نفر نیز با وضعیت عمومی خوب در ایزوله خانگی به سر می برند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، مرودشت، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

در سطح کشور نیز با شناسایی ۸۸۱ مورد ابتلای جدید قطعی به کووید۱۹  تعداد مبتلایان به ۸۰۴۲ نفر رسید. تاکنون ۲۷۳۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و روند بهبودی و ترخیص این بیماران افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۴ نفر از مبتلایان جدید کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۲۹۱ مورد رسید. استان های تهران ، قم ، گیلان ، اصفهان ، البرز و مازندران بیشترین تعداد ابتلا به کرونا را در کشور دارد.

 

 

 

 ایرنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/125893