کد خبر: 125246 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 08 اسفند 1398 - 09:49
فضا برای متکدیان در گناوه ناامن شود

اتحادخبر:  معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری گناوه گفت: دستگاه‌های مرتبط حوزه اجتماعی باید فضا را برای متکدیان در این شهرستان ناامن کنند.

اتحادخبر:  معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری گناوه گفت: دستگاه‌های مرتبط حوزه اجتماعی باید فضا را برای متکدیان در این شهرستان ناامن کنند.

فضا برای متکدیان در گناوه ناامن شود

دانیال اسفندیاری روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی با دستورکار جمع‌آوری متکدیان افزود: حضور متکدیان در شهر معضل و علاوه بر تهدید اجتماعی و بهداشتی و زشت کردن چهره شهرستان امکان انتقال بیماری از آنان وجود دارد که بایدجمع‌آوری شوند و اجازه فعالیت به آنها داده نشود.

 

وی اظهارداشت: جمع‌آوری متکدیان نباید به صرف تذکر باشد بلکه باید از آنان تعهد گرفته شود و  اگر مجدد مرتکب شدند به دستگاه قضایی معرفی شوند.

 

اسفندیاری گفت: باتوجه به اینکه ویروس کرونا جهان را تحت شعاع خود قرار داده، امکان خطر در بین آنان بیشتر است که درصورت انتشار برای مردم این شهرستان خطرآمیز و مشکل جدی ایجاد خواهد کرد.

 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری گناوه افزود: با وجود اینکه شهرداری چندین بار اقدام به جمع آوری آنان کرده است اما بخاطر امن بودن فضا مجدد به شهر بازمی گردند که باید با جدیت و قاطعیت بیشتری با آنان برخورد شود.

 

وی بیان کرد: ماموران شهرداری در هنگام جمع‌آوری متکدیان برخورد شایسته داشته باشند و کرامت انسانی را حفظ کنند.

 

اسفندیاری اظهارداشت: براساس بررسی‌های صورت گرفته متکدیان در شهر بیشتر ایرانی هستند که به این شغل کاذب روی آورده‌اند و وظیفه داریم آنان را جمع‌آوری کنیم.

 

وی از دستگاه‌های مرتبط و نیروی انتظامی خواست تا شهرداری را در هنگام جمع‌آوری متکدیان همراهی و همکاری کنند.

 

معاون شهردار گناوه گفت: تکدی گری در یک فصول خاصی بویژه پایان سال در این شهر افزایش و شدت بیشتری می‌گیرد.

 

کرامت الله طاهری افزود: شهرداری بارها اقدام به جمع‌آوری متکدیان کرده اما مجدد به شهر باز گشته و شغلی را که درپیش گرفتند ادامه می‌دهند.

 

وی گفت: متکدیانی نیز که از اتباع بیگانه هستند در چند نوبت جمع‌آوری و به مرکز استان انتقال داده شده‌اند.

 

 

 

ایرنا

شهرستان گردشگری گناوه در شمال استان بوشهر از شهرهای مهاجرپذیر کشور است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/125246