کد خبر: 125245 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 08 اسفند 1398 - 09:47
۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته تربیت اسلامی در استان بوشهر برگزار می‌شود

اتحادخبر: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: به مناسبت هشتم اسفند هفته تربیت اسلامی ۲۵۰ برنامه تربیتی و پرورشی در این استان اجرا می‌شود.

اتحادخبر: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: به مناسبت هشتم اسفند هفته تربیت اسلامی ۲۵۰ برنامه تربیتی و پرورشی در این استان اجرا می‌شود.

۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته تربیت اسلامی در استان بوشهر برگزار می‌شود

سیروس فتحی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران تجلیل از شهدا و دیدار با خانواده معظم شهدا، پیشکسوتان امور فرهنگی و پرورشی، اجرای طرح سپاس مربی و برپایی نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی تربیتی را ازجمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

 

وی بیان کرد: تلاش می‌شود در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی برنامه‌های تربیتی و پرورشی مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و براساس بیانیه گام دوم انقلاب تنظیم شود.

 

فتحی گفت: فعالیت تربیتی تنها مختص مربیان و معاونان پرورشی نیست بلکه براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همه عناصر تربیت مسئول تحقق ساحت‌های ۶گانه تربیت اسلامی هستند.

 

وی یادآورشد: در زمان حاضر ۲۱ مرکز دارالقرآن، ۱۰ اردوگاه، ۲۷ کانون فرهنگی تربیتی، ۱۶ هسته مشاوره ویک هزار و ۱۱۵ مربی و معاون پرورشی در این استان فعالیت میکنند.

 

وی اضافه کرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ۲۳۲ نفر برای فضاهای پرورشی، کانون‌های دارالقرآن و مربی پرورشی در استان بوشهر کمبود داریم که بخشی از این کمبود معادل ۶هزار و ۵۰۰ ساعت با جذب معلمان حق‌التدریس برطرف شده است.

 

فتحی تشکیل یکهزار و ۵۵۰ شورای دانش‌آموزی و انتخاب ۱۱ هزار و ۷۰۰ دانش آموز به عنوان اعضای اصلی و علی‌البدل، اعزام ۲۶هزار دانش‌آموز دختر و پسر به اردوهای مختلف، برگزاری۲۷۰ یادواره شهدای دانش آموز، استفاده از توان ۱۷۰ مشاور مذهبی با هدف تقویت بنیه دینی و مذهبی و اجرای میز نماد در ۲۰ درصد مدرسه‌ها را از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش در استان بوشهر عنوان کرد.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به راه‌اندازی مدرسه معارف در دلوار و کنگان با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در اجرای طرح انوار طاها ۱۴۰ روحانی به مناطق مختلف استان بوشهر اعزام شدند و هر روحانی با اقامت ۱۰ روزه در مدارس فعالیت‌های خود را انجام دادند.

 

فتحی با اشاره به وجود ۶۰ معلم روحانی شاغل در آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در راستای حفظ قرآن کریم تاکنون ۲۰ هزار نفر دانش‌آموزاستان دربرنامه  انس با قرآن مشارکت کردند و ۱۰ درصد آنها موفق به حفظ جز سی‌ام کلام وحی شدند.

 

 

 

ایرنا

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/125245