کد خبر: 125243 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 08 اسفند 1398 - 09:41
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر:
همه مراکز عرضه قلیان در استان بوشهر باید جمع‌آوری شود

اتحادخبر:  رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با تأکید بر ضرورت جمع‌آوری قلیان‌ها در استان بوشهر گفت: همه مراکز عرضه قلیان در استان بوشهر باید جمع‌آوری شود.

اتحادخبر:  رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با تأکید بر ضرورت جمع‌آوری قلیان‌ها در استان بوشهر گفت: همه مراکز عرضه قلیان در استان بوشهر باید جمع‌آوری شود.

همه مراکز عرضه قلیان در استان بوشهر باید جمع‌آوری شود  سعید کشمیری بعدازظهر چهارشنبه در نشست قرارگاه کنترل و پیشگیری ویروس کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: قلیان به دلیل نی مشترکی که مورداستفاده قرار می‌گیرد باید جمع‌آوری شود چون امکان انتقال از راه قلیان بسیار زیاد است.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه کمیته بحران و ابلاغ به نیروی انتظامی، فرمانداری‌ها و مراکز بهداشتی همه مراکز عرضه قلیان باید جمع‌آوری شود.

 

کشمیری درباره ادامه روند تعطیلی مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها افزود: تصمیم‌گیری درباره ادامه روند تعطیلی مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها و ارائه آموزش به صورت مجازی در نشست کمیته پدافند غیرعامل استان بوشهر مطرح و قرار شد به کمیته ملی مقابله با کرونا اعلام شود و آنجا در این زمینه تصمیم‌گیری می‌شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: چون هنوز بیمار مثبت در استان شناسایی نشده است همه بیمارستان‌ها ملزم به پذیرش بیماران مشکوک هستند بر این اساس حتی اگر بیمار مثبتی هم داشته باشیم همه بیمارستان‌های دولتی و غیردولتی موظف هستند بیماران شبه آنفلوانزا و کسانی که علائم سرماخوردگی داشته باشند را پذیرش کنند.

 

کشمیری اضافه کرد: بر این اساس هیچ بیمارستانی حق ندارد بگوید چون بیمارستان ما برای پذیرش بیماران مشکوک مشخص نشده است بیمار را پذیرش نکند و در صورت چنین برخوردی با این بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی برخورد می‌شود.

 

وی تأکید کرد: بر اساس پروتکل ابلاغ‌شده باید بیمارستان‌ها اقدام کنند و اگر بیماری مثبت شد به بیمارستان شهدای خلیج منتقل و در بخش عفونی بستری می‌شود.

 

کشمیری گفت: ممکن است مراجعه‌کننده‌ای با علائم شبه آنفلوانزا داشته باشیم ولی تاکنون بر اساس نمونه‌هایی که از بیماران قبلی گرفته‌شده است جواب مثبتی از بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این استان نداشته‌ایم.

 

وی افزود: با توجه به اینکه استان‌های اطراف استان بوشهر ازجمله خوزستان، فارس و هرمزگان درگیر ویروس کرونا شدند احتمال درگیر شدن این استان وجود دارد.

 

کشمیری با تأکید بر ضرورت اجرای مدیریت پیشگیرانه برای جلوگیری از درگیر شدن با کرونا اضافه کرد: با اجرای مدیریت پیشگیرانه باید فرض را بر این بگذاریم که این اتفاق رخ خواهد داد پس باید با رعایت بهداشت فردی از ابتلاء به ویروس کرونا پیشگیری کرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تنها راه انتقال دست‌های آلوده از طریق چشم، دهان است تلاش شده سطوح اداره‌ها، مدرسه‌ها و سایر اماکن عمومی ضدعفونی شود.

 

 

 

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/125243