کد خبر: 125067 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 05 اسفند 1398 - 08:55
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر:
رشد ۸۵ درصدی جمع‌آوری زکات در استان بوشهر

اتحادخبر:  مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از رشد ۸۵ درصدی جمع‌آوری زکات در استان خبر داد.احمد لطفی در نشست شورای زکات استان بوشهر اظهار داشت: با تلاش مجموعه شورای زکات استان، ۱۰ میلیارد تومان طی ۱۰ ماه امسال زکات برداشت‌شده است.وی تصریح کرد: البته در سال ۹۷، برنامه پیش‌بینی‌شده برای جذب زکات، چهار میلیون و...

اتحادخبر:  مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از رشد ۸۵ درصدی جمع‌آوری زکات در استان خبر داد.

 رشد ۸۵ درصدی جمع‌آوری زکات در استان بوشهر

 احمد لطفی در نشست شورای زکات استان بوشهر اظهار داشت: با تلاش مجموعه شورای زکات استان، ۱۰ میلیارد تومان طی ۱۰ ماه امسال زکات برداشت‌شده است.

 

وی تصریح کرد: البته در سال ۹۷، برنامه پیش‌بینی‌شده برای جذب زکات، چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌شده بود که با تلاش‌های انجام‌شده این میزان به پنج میلیارد و ۵۰۰ رسید که نسبت به سال قبل آن ۵۳ درصد رشد داشته است.

لطفی ادامه داد: از این میزان ۲۲ درصد به شکل زکات نقد، ۲۴ درصد به شکل جذب کالا، ۳۵ درصد زکات فطریه و ۱۹ درصد هم به شکل مستقیم پرداخت به مردم، زکات جذب‌شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: بر اساس آمار دریافتی از شورای زکات کشور، در طی ۱۰ ماه امسال کمیته امداد استان بوشهر به یاری و همکاری شورای زکات این استان، موفق به کسب رتبه اول جمع‌آوری زکات در سطح کشور شده است.

وی اظهار داشت: با مدیریت مناسب در حوزه زکات استان و با هدایت عالمانه آیت‌الله صفایی بوشهری و راهبردهای علمی دقیق و جامع در شورای زکات استان، استان بوشهر به یک توفیق بزرگ طی ۱۰ ماه امسال دست‌یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر افزود: بر اساس آمار دریافتی از شورای زکات کشور، در طی ۱۰ ماه امسال کمیته امداد استان بوشهر به یاری و همکاری شورای زکات این استان، موفق به کسب رتبه اول جمع‌آوری زکات در سطح کشور شده است.

لطفی اظهار داشت: کمک به تهیه جهیزیه نوعروسان، کمک به تعمیر و احداث مسکن، کمک به تحصیل فرزندان، کمک به درمان بیماران، کمک به معیشت خانواده‌ها، کمک موردی به سایر نیاز خانواده‌ها و پروژه‌های عام‌المنفعه انجام‌شده است.

 

وی با اشاره به مهم‌ترین شاخص‌های ترویج و جذب زکات در سال جاری، عنوان کرد: نشست‌های منطقه‌ای با همکاری جهاد کشاورزی و دفتر نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با حضور دهیاران و کارشناسان ترویج و مهندسین جهاد کشاورزی از مهم‌ترین شاخص‌های ترویج و جذب زکات در سال جاری است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر خاطرنشان کرد: جلسه هم‌اندیشی با حضور ۳۵۰ مبلغ علمای اهل سنت و شیعه شهرستان عسلویه و تقویت اعتماد عمومی با اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی هزینه کرد زکات در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت از قبیل مسکن، جهیزیه و درمان از دیگر شاخص‌های ترویج و جذب زکات در سال جاری است.

 

 

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/125067